عوارض تزریق ژل هیالورونیک اسید

مهمترین نکات از کاربرد تا عوارض ژل هیالورونیک اسید

هیالورونیک اسید ماده ای است که به طور طبیعی در پوست ، چشم ها و مفاصل وجود دارد. عملکرد اصلی آن به دام انداختن آب در داخل سلول های بافتی است که باعث مرطوب نگه داشتن چشم و روان شدن مفاصل می شود. عوارض ژل هیالورونیک اسید

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

هیالورونیک اسید همچنین کاربرد های پزشکی و تجاری متعددی دارد که در اشکال مختلف موجود است ، از جمله:

  • مکمل های غذایی
  • کرم های صورت
  • سرم ها
  • قطره چشم
  • ژل تزریقی

در این مقاله ، در مورد موارد استفاده و فواید و همچنین عوارض ژل هیالورونیک اسید و خطرات احتمالی آن بیشتر بدانید.

 

موارد استفاده و فواید – عوارض تزریق هیالورونیک اسید

عوارض فیلر هیالورونیک اسید

برخی از افراد از هیالورونیک اسید به منظور بهبود سلامت پوست و مبارزه با علائم پیری استفاده می کنند. این ماده همچنین ممکن است به بهبود زخم ها نیز کمک کند.

برخی از پزشکان از اسید هیالورونیک نیز برای تسکین درد مفاصل در افراد مبتلا به آرتروز استفاده می کنند.

پوست حاوی حدود نیمی از اسید هیالورونیک در بدن است. اسید هیالورونیک به مولکول های آب متصل می شود ، که به حفظ رطوبت و لطافت پوست کمک می کند.

با افزایش سن ، سطح اسید هیالورونیک در پوست به طور قابل توجهی کاهش می یابد که می تواند منجر به کاهش رطوبت و ایجاد چین و چروک شود.

مصرف اسید هیالورونیک یا استفاده از محصولات زیبایی حاوی آن می تواند باعث بهبود رطوبت پوست و کاهش علائم پیری شود.

 

آیا موثر است؟ عوارض هیالورونیک اسید

عوارض تزریق فیلر هیالورونیک اسید

بر اساس بررسی ها ، محققان به این نتیجه رسیده اند که اسید هیالورونیک در طیف وسیعی از موارد موثر است ، از جمله:

ضد پیری

اثرات ضد پیری محصولات اسید هیالورونیک ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد ، بسته به سایر عواملی که روی پوست تأثیر می گذارد ، از جمله:

  • ژنتیک
  • تغذیه
  • سیگار کشیدن و مصرف الکل
  • آلودگی
  • قرارگیری در معرض نور خورشید

در یک مطالعه معتبر در سال 2017 ، محققان اثرات ضد پیری مکمل های اسید هیالورونیک را در 60 بزرگسال ژاپنی بررسی کردند. محققان به طور تصادفی ، شرکت کنندگان در مطالعه را به یک درمان یا یک گروه دارونما اختصاص دادند.

شرکت کنندگانی که مکمل های هیالورونیک اسید را مصرف کردند ، در مقایسه با افراد گروه دارونما ، کاهش چین و چروک و بهبود وضعیت پوست را تجربه کردند.

با این حال ، این مطالعه تنها شامل یک نمونه کوچک بود. همچنین بودجه ای از شرکتی تهیه شده است که مکمل های هیالورونیک اسید تولید می کند ، که ممکن است بر نتایج تأثیر بگذارد.

یک مطالعه کوچک دیگر نشان داد که اسید هیالورونیک ممکن است خاصیت ارتجاعی پوست را ارتقا بخشد و در کمتر از 2 تا 8 هفته زبری پوست را کاهش دهد.

در یک مطالعه دیگر در سال 2016 در آلمان ، محققان اثرات ضد پیری چهار کرم صورت مختلف حاوی اسید هیالورونیک را مقایسه کردند. محققان افزایش لطافت پوست و کاهش 10 تا 20 درصدی عمق چروک را در هر 20 شرکت کننده مشاهده کردند.

بسیاری از برند های لوازم آرایشی ادعا می کنند که محصولات اسید هیالورونیک آنها می تواند علائم پیری را معکوس کند. با این حال ، طبق بررسی یک مقاله در سال 2015 ، بیشتر محصولات بدون نسخه پزشک حاوی مولکول های اسید هیالورونیک هستند که برای عبور از لایه بیرونی سلول های پوستی بسیار بزرگ هستند.

التیام زخم

اسید هیالورونیک نه تنها باعث آبرسانی به پوست می شود بلکه نقش مهمی در ترمیم زخم نیز دارد.

طبق یک مقاله مروری در سال 2016 ، اسید هیالورونیک با کنترل التهاب و هدایت رگ های خونی به مناطق آسیب دیده پوست ، سرعت بهبود زخم را افزایش می دهد.

در یک مطالعه دیگر در همان سال ، محققان مشاهده کردند که اسید هیالورونیک به زخم های پای دیابتی در مقایسه با مواد استاندارد پانسمان زخم کمک می کند تا با سرعت بیشتری بهبود یابد.

در یک مطالعه حیوانی در سال 2019 ، محققان ژل زیست تخریب پذیر را که حاوی اسید هیالورونیک و پلی اکسامر بود ، بر روی زخم های پوست قرار دادند. این ژل با جلوگیری از عفونت های باکتریایی و مرطوب سازی زخم موجب ترمیم زخم می شود.

تسکین درد مفاصل

مایع زلاله ای (سینوویال) موجب روان و نرم شدن مفاصل می شود. این مایع حاوی اسید هیالورونیک است.

به گفته بنیاد آرتروز ، با گذشت زمان ، اسید هیالورونیک موجود در مایع مفصلی تجزیه می شود که در درد و سفتی مفاصل نقش دارد.

به همین دلیل ، برخی از افراد از آمپول هیالورونیک برای درمان آرتروز استفاده می کنند.

با این حال ، کالج روماتولوژی آمریکا و بنیاد آرتروز به مردم توصیه می کند که از این روش درمانی خودداری کنند زیرا شواهد کافی برای ایمن و موثر بودن استفاده از آن وجود ندارد.

 

عوارض تزریق ژل هیالورونیک اسید

عوارض هیالورونیک اسید

به طور کلی ، به نظر می رسد وقتی افراد دستورالعمل های استفاده از آنها را دنبال می کنند ، مکمل های اسید هیالورونیک ، محصولات موضعی و تزریقی مانند ژل بی خطر هستند.

با این حال ، اسید هیالورونیک ممکن است در برخی افراد عوارض جانبی و واکنش های آلرژیک ایجاد کند. قبل از شروع استفاده از یک محصول جدید پوستی ، فرد همیشه باید یک وصله آزمایشی انجام دهد.

عوارض ژل لب هیالورونیک اسید

افرادی که آمپول های حاوی اسید هیالورونیک تزریق می کنند ممکن است عوارض جانبی زیر را تجربه کنند که باید ظرف یک هفته برطرف شود:

  • درد
  • سرخی
  • خارش
  • ورم
  • کبودی

این عوارض ژل های هیالورونیک اسید به احتمال زیاد در نتیجه فرایند تزریق و نه در محلول های اسید هیالورونیک رخ می دهد.

 

خطرات و عوارض مصرف هیالورونیک اسید

از آنجا که بدن به طور طبیعی اسید هیالورونیک تولید می کند ، این ماده بندرت باعث ایجاد عوارض جانبی شدید یا واکنش های آلرژیک می شود.

با این حال ، افرادی که سابقه واکنش های شدید آلرژیک مانند آنافیلاکسی دارند ، هنگام استفاده از اسید هیالورونیک باید محتاط باشند.

اثرات آن در دوران بارداری و هنگام شیردهی ناشناخته است ، بنابراین زنان ممکن است بهتر باشد از تزریق ژل و مصرف مکمل های هیالورونیک اسید در این زمان ها خودداری کنند.

عوارض ژل هیالورونیک اسید برای بینی

به طور کلی ، افراد باید قبل از استفاده از یک ماده جدید با پزشک صحبت کنند ، به خصوص اگر:

  • از داروهای تجویز شده استفاده می کنید
  • تحت درمان بیماری خاصی هستید
  • بیماری مزمن داشته باشید

افراد همیشه می توانند در مورد مناسب بودن اسید هیالورونیک با پزشک صحبت کنند.

 

خلاصه – عوارض تزریق فیلر هیالورونیک اسید

اسید هیالورونیک یک ماده طبیعی است که به حفظ رطوبت در پوست و چشم کمک می کند و مفاصل را نیز روان می کند.

همچنین با کنترل التهاب و هدایت جریان خون به بافت آسیب دیده نقش مهمی در ترمیم زخم دارد.

سطح اسید هیالورونیک با افزایش سن کاهش می یابد ، و این امر ممکن است هم به علائم فیزیکی پیری مانند ایجاد چین و چروک و هم به بیماری های مرتبط با سن ، از جمله آرتروز کمک کند.

اگرچه اسید هیالورونیک در محصولات زیبایی و پزشکی بی شماری وجود دارد ، اما تأثیرات آن در افراد مختلف متفاوت است.

افراد می توانند اسید هیالورونیک را از داروخانه خریداری کنند یا از پزشک خود در مورد محصولات پزشکی حاوی این ماده سوال کنند.

 

بهترین دکتر تزریق ژل در تهران

حال که با عوارض تزریق فیلر آشنا شدیم ، متوجه می شویم که تزریق فیلر امری بسیار حساس است که نیاز به دقت و تجربه بالایی دارد. از اینرو توصیه می شود برای تزریق فیلر تنها به یک مرکز خوب و معتبر و نزد یک متخصص با تجربه مراجعه کنید.

بسیار خرسندیم اعلام کنیم که مرکز زیبایی ما با بهره گیری از بهترین پزشکان و متخصصین زیبایی و هم چنین بهترین و با کیفیت ترین مواد، افتخار دارد خدمات تزریق فیلر را در محدوده شمال شهر تهران (شریعتی ، قلهک ، دروس ، ظفر ، زرگنده ، کدویی ، میرداماد ، تجریش ، فرمانیه ، پاسداران) به شما عزیزان ارائه دهد. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و همچنین اخذ نوبت از این مرکز به این صفحه مراجعه کنید.

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

منبع: medicalnewstoday

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن