ژل هیالورونیک اسید

راهنمای کامل درباره فیلر هیالورونیک اسید

اگر تا به حال با فردی با نواحی زیر چشم بسیار صاف و بی عیب و نقص مواجه شدید ، بدانید که علت آن از این دو حالت خارج نیست: ژنتیک یا فیلر هیالورونیک اسید. سرم ها و مرطوب کننده های موضعی محلول در اسید هیالورونیک برای ایجاد حجم ، برآمدگی و سفتی به شدت پوست را هیدراته می کنند ، اما تزریق فیلر هیالورونیک اسید یا پرکننده HA راهی سریع و آنی برای افزایش حجم در نواحی زیر چشم ها ، لب ها ، گونه ها و موارد دیگر به شمار می روند که تا ماه ها ماندگار است. آیا در مورد این روش درمانی کنجکاو هستید؟ آیا اطلاعاتی کافی درباره فیلرهای اسید هیالورونیک ندارید. پس این مطلب را از دست ندهید.  

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

فیلر هیالورونیک اسید چیست ؟

فیلر هیالورونیک اسید لب پرکننده های اسید هیالورونیک نوعی پرکننده پوستی موقتی هستند که برای کاهش خطوط و چین و چروک های ظریف طراحی شده اند. برخلاف سایر روش های تزریق جوانسازی ، اسید هیالورونیک یا HA – که در واقع نوعی قند است – به طور طبیعی در پوست وجود دارد و یکی از اجزای اصلی در توانایی پوست برای حفظ آب برای داشتن صورتی پر و هیدراته است. هنگامی که فيلر هيالورونيك اسيد به پوست تزریق می شود ، پرکننده آب بیشتری جذب می کند. در حقیقت ، این ماده تزریقی می تواند تا 1000 برابر وزن خود آب نگه دارد – که در نهایت منجر به داشتن صورتی طبیعی و پر می شود. به همین دلیل ، از مواد پرکننده HA معمولاً در کل صورت استفاده می شود. از ژل اسید هیالورونیک می توان در شقیقه ها ، فرورفتگی ها ، استخوان گونه ، خطوط لبخند ، لب ها ، چانه و خط فک استفاده کرد. فرمولاسیون هر پرکننده اغلب بر مکانی که استفاده می شود بسیار تأثیر می گذارد. به بیان دیگر ، به عنوان مثال ، از انواع انواع ژل هیالورونیک اسید دینامیکی مانند Restylane Lyft که دارای اندازه ذرات بزرگتری هستند ، اغلب در استخوان های گونه برای ایجاد حجم بیشتر استفاده می شود ، در حالی که پرکننده هایی با اندازه ذرات کمتر مانند Restylane Silk برای خطوط ریز بهتر کار می کنند. برخی از پرکننده ها برای استفاده های خاص مورد تایید FDA هستند. در مواردی که ژوویدرم  Voluma برای استفاده در گونه ها و چانه تأیید شده است ، Vollure و Ultra Plus برای خطوط لبخند طراحی شده اند و Volbella برای لب ها کاربرد دارد. در حالی که هر یک از فیلرهای اسید هیالورونیک دارای برچسب درمانی خاص است – به این معنی که شرکت تولید کننده به طور خاص محصول را برای استفاده در ناحیه صورت مورد مطالعه قرار داده است – اما بسیاری از ارائه دهندگان دارای مجوز و آموزش دیده اغلب خارج از برچسب از این فیلرها استفاده می کنند. خارج از برچسب به این معنی است که محصول برای استفاده در آن مکان طراحی نشده است. این بدان معنا نیست که نتایج نمی توانند مطلوب باشند ، بلکه به این معنا است که آنها هنوز مورد مطالعه قرار نگرفته اند. با توجه به این نکته ، وقتی صحبت از دریافت مواد پرکننده HA بدون برچسب می شود ، برای جلوگیری از عوارض جانبی قابل پیشگیری ضروری است که به یک پزشک معتبر ، دارای مجوز و آموزش دیده مراجعه کنید. یک متخصص غیر حرفه ای بدون درک صحیح از آناتومی صورت ، می تواند از طریق رگ های خونی ، به یک عصب آسیب زده و آسیب های جبران ناپذیری وارد کند.  

فواید تزریق فیلر هیالورونیک اسید

ژل هیالورونیک اسید نی نی سایت

  • تولید کلاژن را تحریک می کند
  • حجم را افزایش می دهد
  • بافت را صاف می کند
  • ظاهر خطوط و چین و چروک را کاهش می دهد
  • اسید هیالورونیک به طور طبیعی در بدن وجود دارد
  • تا یک سال دوام می آورد

تزریق ژل اسید هیالورونیک در تنها یک جلسه باعث افزایش حجم و کاهش چین و چروک می شود. فیلر اسید هیالورونیک می تواند تولید کلاژن را تحریک کنند که منجر به شادابی پوست می شود و به طور پیشگیرانه می تواند برای مقابله با کاهش حجم و ایجاد خطوط ظریف در فرایند پیری استفاده شود.  

ماندگاری ژل هیالورونیک اسید

تزریق فیلر اسید هیالورونیک معمولاً بین شش ماه تا یک سال ماندگار است  

فیلرهای اسید هیالورونیک در مقابل بوتاکس

بوتاکس چیست تفاوت عمده بین پرکننده های اسید هیالورونیک و بوتاکس این است که HA به طور طبیعی در بدن وجود دارد. تفاوت دیگر این است که بوتاکس و HA از زوایای مختلف به درمان مشکلات پیری می پردازند. مواد پرکننده بر پایه HA مانند رستیلن با نوروتوکسین ها (مانند بوتاکس) که باعث مسدود شدن عضلات می شوند تا چین و چروک ها را کاهش دهند ، زیرا پرکننده ها با پر کردن چین و چروک و افزایش پری ، پوست را صاف می کنند.

تفاوت بوتاکس و ژل | بوتاکس بهتر است یا ژل ؟!

در مواردی که اسید هیالورونیک برای پر کردن موقت حجم از دست رفته و خطوط ریز و چین و چروک مورد استفاده قرار می گیرد تا تقریباً آنها را نامرئی کند ، بوتاکس به طور موقت عضله زیرین پوست را فریز می کند تا خطوط ساکن ایجاد نشود و بنابراین هیچ نیازی برای پر کردن وجود ندارد.  

آمادگی های لازم برای تزریق فیلر هیالورونیک اسید

همانند بوتاکس ، افرادی که به دنبال تزریق پرکننده های HA هستند باید حدود یک هفته قبل از درمان از مصرف داروهای رقیق کننده خون و الکل خودداری کنند. با این کار احتمال کبودی ناخواسته کاهش می یابد. مهمتر از این ، شما باید با ارائه دهنده خود مشاوره ای داشته باشید تا در این زمینه آگاهی کامل داشته باشید ، بنابراین می توانید با انتظارات واقع بینانه از آنچه پرکننده های HA برای صورت شما انجام می دهند ، در جلسه تزریق حاضر شوید.  

در طول درمان با پرکننده های بر پایه HA

ژل هیالورونیک اسید برای بینی اگر از سوزن هراسی ندارید ، این درمان را دنبال کنید. مواد پرکننده اسید هیالورونیک توسط یک سوزن یا کانول تزریق می شود. (اما اگر تزریق کننده شما استفاده از کانول را انتخاب کند ، باز هم باید ابتدا از سوزن استفاده شود.) کانول نوک صافی دارد و بنابراین نمی تواند پوست را سوراخ کند. بنابراین وقتی پزشک از کانول استفاده می کند ، ابتدا از سوزن برای ایجاد محل ورود کانول استفاده کند. از نظر احساس درد ، جای خرسندی است که بدانید اکثر مواد پرکننده موجود در بازار از قبل با لیدوکائین مخلوط شده اند ، بنابراین در طول درمان ، ناحیه نسبتاً بی حس می شود. بسته به محل تزریق مواد پرکننده ، کل پروسه در حدود 15 تا 30 دقیقه طول می کشد.  

عوارض تزریق ژل هیالورونیک اسید

با توجه به اینکه HA به طور طبیعی در بدن یافت می شود ، احتمال بروز عوارض ژل اسید هیالورونیک بسیار بعید است. همانطور که گفته شد ، مانند همه تزریقات صورت ، همیشه احتمال قرمزی ، تورم یا کبودی جزئی وجود دارد.  

تخلیه ژل هیالورونیک اسید

یک ویژگی شگفت انگیز در مورد پرکننده های HA این است که می توان اثر آنها را معکوس کرد. به بیان ساده تر ، اگر نتایج تزریق خود رضایت ندارید ، به راحتی می توانید پرکننده های HA را خنثی دهید.  

هزینه و قیمت فیلر هیالورونیک اسید

مانند اکثر درمان های صورت ، قیمت ژل اسید هیالورونیک بر اساس مکانی که تزریق می کنید (مکان هم به موقعیت جغرافیایی اشاره دارد و هم نقطه ای در بدن که فیلر را دریافت می کنید) متفاوت است. یک سرنگ اسید هیالورونیک اغلب از 750 دلار شروع می شود. بسته به نوع ماده پرکننده اسید هیالورونیک ، تولید کننده ، منطقه ای که در آن زندگی می کنید ، ناحیه صورت تحت درمان و تعداد سرنگ های مورد نیاز ، هزینه ها می توانند کم یا زیاد شوند.  

مراقبت های بعد از تزریق ژل اسید هیالورونیک

قیمت فیلر هیالورونیک اسید پس از درمان با پرکننده ، باید روی ناحیه یخ بمالید ، آب زیادی بنوشید و حداقل 24 ساعت پس از درمان از مصرف الکل خودداری کنید. معروف است که الکل باعث تشدید کبودی می شود ، بنابراین مصرف آن فورا پس از تزریق می تواند منجر به نتایج موقتاً نه چندان مطلوب شود. علاوه بر این ، به مدت سه روز از مصرف آسپرین و ایبوپروفن خودداری کنید ، زیرا این موارد نیز می توانند منجر به کبودی شدیدتر در طول روند ریکاوری شوند.  

خلاصه مطلب

اگر هدف شما این است که به مناطق تو رفته صورت تان (مثلاً زیر چشم) رسیدگی کنید یا به طبیعی ترین شکل ممکن از کاهش حجم جلوگیری کنید ، پرکننده های اسید هیالورونیک گزینه بسیار خوبی برای دستیابی به اهداف شما هستند. از آنجا که اسید هیالورونیک یکی از اجزای طبیعی بدن انسان است ، بروز عوارض جانبی پس از تزریق بعید به نظر می رسد و روند کلی آن بدون درد و بی خطر است (تنها مطمئن شوید که این روش درمانی را از سوی یک متخصص پوست یا جراح پلاستیک صورت دریافت می کنید).  

بهترین مرکز برای تزریق ژل و فیلر

مراقبتهای پس از تزریق ژل به صورت

بسیار خرسندیم اعلام کنیم که مرکز زیبایی ما با بهره گیری از بهترین پزشکان و متخصصین زیبایی و هم چنین بهترین و با کیفیت ترین مواد، افتخار دارد علیرغم تزریق فیلر ، کلیه خدمات زیبایی ، پوست و مو، و لیزر را در محدوده شمال تهران (شریعتی ، قلهک ، دروس ، ظفر ، زرگنده ، میرداماد ، تجریش ، فرمانیه ، پاسداران) به شما عزیزان ارائه دهد. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و همچنین اخذ نوبت از این مرکز به این صفحه مراجعه کنید.

شاد و زیبا باشید…

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

منبع: byrdie.com

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن