عوارض تزریق ژل

عوارض تزریق فیلر چیست؟ | بهترین دکتر تزریق ژل در تهران

فیلر یا پرکننده های درمال ، ماده ای مصنوعی یا طبیعی هستند که به داخل خطوط ، چین خوردگی ها و بافت های صورت تزریق می شوند تا ظاهر چین و چروک ها را کاهش داده و پری صورت را که با افزایش سن کاهش یافته است ، بازگرداند. عوارض تزريق فيلر زير چشم

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

به این مواد تزریقی ، فیلر های پوستی ، ایمپلنت های تزریقی ، پرکننده های چین و چروک یا پرکننده های بافت نرم نیز گفته می شود. از فیلر برای رفع خطوط لبخند ، لیفت گونه ها ، تزریق فیلر زیر چشم ، برجسته سازی لب ها و ترمیم اسکار های آکنه استفاده می شود. عوارض تزریق فیلر به زیر چشم

اکثریت قریب به اتفاق پرکننده ها قابل جذب هستند. بنابراین ، بسته به محصول و فرد دریافت کننده ، نتایج موقتی ای را ارائه می دهند که از ماه ها تا چند سال طول می کشد. عوارض تزریق فیلر به چانه

بعضی از پرکننده ها به صورت دائمی در بازار عرضه می شوند و می توانند تا چندین سال ماندگاری داشته باشند. عوارض فیلر بینی

طبق اعلان انجمن جراحان پلاستیک آمریکا ، تنها در سال 2017 ، 2.7 میلیون تزریق فیلر صورت گرفته که نسبت به سال قبل 3 درصد افزایش داشته است. عوارض فیلر لب

در ادامه این مطلب ، بیشتر بر روی موضوع عوارض تزریق فیلر متمرکز شده ایم تا چنانچه سوال یا ابهامی دارید در رفع آن به شما عزیزان کمک کنیم. عوارض فیلر خط خنده

 

عوارض فیلر چیست ؟

ژل گونه و عوارض

به طور کل، بروز عوارض تزریق فیلر بسیار کم است به این حال در برخی از افراد، بروز پیامدهای زیر رویت شده است. طبق گفته انجمن جراحان آمریکا ، عوارض جانبی معمول زیر – که احتمال رخ دادن آنها در محل تزریق وجود دارد – می توانند به صورت آنی بروز پیدا کنند ، اما معمولاً طی 7 تا 14 روز از بین می روند:

  • قرمزی
  • تورم
  • درد
  • کبودی
  • خارش
  • بثورات پوستی

عوارض تزریق فیلر که بطور نادر رخ می دهد

اگرچه عوارض جانبی زیر کمتر شایع هستند ، اما باید از آنها آگاهی داشته باشید:

  • عفونت
  • نشت فیلر  از محل تزریق به بیرون
  • تشکیل ندول در اطراف محل تزریق ، که ممکن است نیاز به برداشتن با جراحی داشته باشد
  • گرانولوماس ، نوعی واکنش التهابی به پرکننده
  • حرکت پرکننده از یک منطقه به منطقه دیگر
  • آسیب به رگ های خونی
  • کوری ، که با تزریق پرکننده به شریان اصلی ایجاد می شود و جریان خون به چشم را مسدود می کند
  • مرگ بافت ، مجددا به دلیل مسدود شدن جریان خون

عوارض تزریق فیلر به تفکیک محل تزریق

در فهرست زیر می توانید با عوارض تزریق فیلر در هر نقطه از صورت به طور جداگانه آشنا شوید:

 

عوارض فیلر هیالورونیک اسید

قیمت فیلر هیالورونیک اسید

پرکننده های پوستی هیالورونیک اسید یا HA یکی از محبوب ترین انواع پروسیجرهای زیبایی غیر جراحی محسوب می شوند. طبق آمارها ، میلیون ها زن و مرد از این نوع فیلر استفاده کرده اند ، و از اینرو در زمینه ایمنی موفق عمل کرده است. با این حال ، همچون هرگونه درمان پزشکی دیگر ، افزایش استفاده از آنها طی سالهای متمادی عوارض جانبی ناخواسته – البته نادر – را نیز به همراه داشته است. عوارض فیلر گونه

عوارض فیلر پیشانی

ملاحظات امنیتی تزریق فیلر  

مراقبت بعد از تزریق ژل چانه

با وجودی که تزریق فیلر کاملاً ایمن و بی خطر است ، اما انجام اقدامات زیر می تواند به ایمنی هرچه بیشتر شما کمک کند:

  • برای تزریق پرکننده به یک پزشک متخصص دارای مجوز ، آموزش دیده و با تجربه پزشکی (یک متخصص پوست یا جراح پلاستیک) مراجعه کنید.
  • این پروسیجری است که باید در یک مرکز پزشکی انجام شود ، نه در خانه یا در یک سالن زیبایی.
  • در مورد تجربه پزشک تان با نوع خاصی از پرکننده ای که انتخاب کرده اید ، مشورت کنید. هرچه تجربه او در استفاده از محصول مدنظر تان بیشتر باشد ، بهتر است.
  • فیلر را به صورت آنلاین خریداری نکنید. این موارد تنها توسط یک ارائه دهنده پزشکی قابل ارائه است.
  • پرکننده ها باید در بسته بندی های باز نشده قرار گرفته و دارای برچسب سرنگ باشند. برای اطمینان از سرنگ ، آن را به دقت بازرسی کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که ماده تزریق فیلر برای سیاهی دور چشم یا گودی مورد تأیید سازمان غذا و دارو باشد.
  • از خطرات و عوارض جانبی احتمالی فیلر  آگاه باشید.
  • اگر می دانید که به هر یک از ترکیبات پرکننده (مانند کلاژن) حساسیت دارید ، از تزریق آن خودداری کنید.
  • فیلرهای مختلفی از کشورهای سازنده مختلف در بازار موجود است. برخی از این فیلرها چینی هستند. با وجودی که ممکن است در بین محصولات چینی هم موارد مرغوب و با کیفیت وجود دارد اما باید در خصوص عوارض فیلر چینی بسیار محتاط بود.
  • پزشک خود را از مصرف تمام داروها و مکمل های تان آگاه سازید. برخی از داروها ممکن است با مواد موجود در پرکننده ها اثر متقابل داشته و یا بر توانایی لخته شدن خون شما اثر بگذارند.

عوارض فیلر بینی نی نی سایت

موارد منع تزریق فیلر  

عوارض تزریق ژل به گونه ها

در موارد زیر از تزریق فیلر خودداری کنید:

  • به هر دلیلی پوست تان ملتهب است (به عنوان مثال ، در صورت وجود بثورات ، آکنه فعال ، کهیر و غیره)
  • به هر یک از ترکیبات پرکننده حساسیت دارید (برچسب آن را مطالعه کنید)
  • دارای یک اختلال خونریزی هستید
  • باردار هستید ، در دوران شیردهی به سر می برید و یا زیر 18 سال سن دارید (در گروه های سنی جوان تر ، ایمنی تزریق فیلر مورد مطالعه قرار نگرفته است)
  • پوست تان مستعد ابتلا به جای زخم و اسکار است (به عنوان مثال ، مبتلا به کلوئید یا رشد بیش از حد بافت اسکار هستید)

 

عوارض فیلر دائمی و در دراز مدت

عوارض ژل لب نی نی سایت

بروز سایر عوارض جانبی متوسط ​​در نظر گرفته می شوند اما در صورت عدم درمان به موقع ، می توانند تشدید شوند. شایعترین عارضه در این گروه ، یک واکنش آلرژیک است که در برخی از فرمول های جدیدتر پرکننده های پوستی بیشتر مشاهده می شود. در بعضی موارد ، ممکن است عوارض تزریق ژل در دراز مدت و خیلی دیرتر ، حتی یک سال پس از درمان ، در برخی از افراد رخ دهد. این نوع واکنش که به عنوان حساسیت نوع 4 یا حساسیت مفرط تاخیری شناخته می شود ، هنگامی اتفاق می افتد که بدن ماده پرکننده را به عنوان یک جسم خارجی تشخیص داده و سعی در سرکوب کردن آن دارد.

پزشکان این واکنش ها را با داروهای کورتیکواستروئید درمان می کند تا ژل باقیمانده خنثی شود و پاسخ بدن را متوقف کند. آنتی بیوتیک ها نیز به دلیل نگرانی در خصوص وجود عفونت تجویز می شوند ، این عارضه معمولاً هنگام قرار دادن ایمپلنت در بدن ، خواه پر کننده تزریقی باشد یا پروتز سینه نیز احتمال وقوع دارد. در بیشتر شرایط ، این روش در معکوس کردن حساسیت بیش از حد و از بین بردن علائم همراه کفایت می کند.

 

جایگزین های مناسب برای فیلر  

پروسیجر های زیبایی بی شماری می توانند با موفقیت با علائم پیری و چین و چروک های اطراف چشم ها مقابله کنند. برخی از محبوب ترین آنها عبارتند از:

لوسیون های موضعی

برخی از لوسیون ها با افزایش گردش خون سلول ها ، به کاهش خطوط ریز اطراف چشم کمک می کنند. برخی دیگر در آنها تحریک کمی به وجود می آورند که می تواند باعث شود مناطقی از پوست به طور موقت برآمده شود و گودی آن پر شود.

میکرودرم ابریشن

میکرودرم ابریشن شامل استفاده از ابزاری شبیه چوب دستی است که ذرات کوچک و ساینده ای را اسپری می کند تا لایه بالایی پوست را بساید و سطح زیرین نرم و نرم تری را در معرض دید قرار دهد. این روش به سفت تر شدن پوست و کاهش ظاهر چین و چروک کمک می کند.

درم ابریشن

این روش پوست را صاف می کند (و ظاهر چین و چروک ها و اسکار ها را کاهش می دهد) و با ایجاد اسکار در لایه بالایی پوست ، پوست زیرین را در سطح قرار می دهد.

لایه برداری شیمیایی

در این روش لایه برداری ، مواد شیمیایی روی پوست قرار می گیرند تا لایه بیرونی مرده را لایه برداری کند و لایه زیرین جدید و تازه ای را نمایان کند.

 

بهترین دکتر تزریق ژل در تهران

حال که با عوارض تزریق فیلر آشنا شدیم ، متوجه می شویم که تزریق فیلر امری بسیار حساس است که نیاز به دقت و تجربه بالایی دارد. از اینرو توصیه می شود برای تزریق فیلر تنها به یک مرکز خوب و معتبر و نزد یک متخصص با تجربه مراجعه کنید.

بسیار خرسندیم اعلام کنیم که مرکز زیبایی ما با بهره گیری از بهترین پزشکان و متخصصین زیبایی و هم چنین بهترین و با کیفیت ترین مواد، افتخار دارد خدمات تزریق فیلر را در محدوده شمال شهر تهران (شریعتی ، قلهک ، دروس ، ظفر ، زرگنده ، کدویی ، میرداماد ، تجریش ، فرمانیه ، پاسداران) به شما عزیزان ارائه دهد. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و همچنین اخذ نوبت از این مرکز به این صفحه مراجعه کنید.

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

منبع: healthline

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن