عوارض فیلر چیست

درباره اینکه فیلر یا ژل چیست چه می دانید؟ (بخش اول)

درباره فیلر یا ژل اطلاعات کسب کنید

آیا می دانید بسیاری از علائم مشهود پیری در نتیجه از دست دادن و کاهش حجم حاصل می گردد؟ با نازک شدن بافت های صورت که به دنبال افزایش سن اتفاق می افتد ، خطوطی در اطراف بینی و دهان نقش می بندند و گونه ها کمی توخالی به نظر می رسند. پرکننده های پوستی که به آن فیلر یا ژل نیز گفته می شود ، می توانند حجم از دست رفته را جبران کرده و موجب صاف شدن چین و چروک ، قلوه ای شدن لب و در نتیجه ، ظاهری جوان تر شوند. در زیر همه آنچه را در مورد تزریق فیلر یا ژل بدانید را ذکر کرده ایم. پس این مطلب را تا انتها مطالعه کنید. (منبع معتبر)

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

 

فیلر یا ژل چیست ؟

عوارض فیلر چیست

پرکننده های پوستی که به آن فیلر یا ژل نیز گفته می شود ، موادی ژل مانند هستند که در زیر پوست تزریق می شوند تا حجم از دست رفته را جبران کنند ، چین و چروک را بهبود بخشند یا خطوط صورت را تقویت کنند. سالانه بیش از 1 میلیون زن و مرد این روش درمانی محبوب را برای جوان سازی صورت خود انتخاب می کنند. چرا که این روش می تواند یک روش مقرون به صرفه برای جوان تر به نظر رسیدن باشد که شما را از جراحی و دوران نقاهت آن بی نیاز می سازد.

 

چگونه تزریق فیلر یا ژل می توانند ظاهر من را بهبود بخشد؟

در حالی که پرکننده های پوستی به طور معمول به عنوان “پرکننده چین و چروک” شناخته می شوند ، اما همچنین می توانند مزایای دیگری به غیر از صاف کردن چین و چروک ها داشته باشند ، اگرچه در این زمینه نیز بسیار عالی هستند! در اینجا چند مورد از درمان هایی که پرکننده های پوستی می توانند به شما ارائه دهند را آورده ایم:

  • خطوط اطراف بینی و دهان را صاف می کند (خطوط ماریونت ، خط لبخند و خطوط پرانتزی)
  • افزایش و بازگرداندن حجم به گونه ها یا شقیقه های فرو رفته
  • کاهش خطوط عمودی لب
  • تقویت و پر کردن حجم لب ها
  • صاف و پر کردن چین چانه
  • بهبود تقارن در بین ویژگی های صورت

عوارض فیلر چیست

 

مواد تشکیل دهنده ژل یا فیلر چیست ؟

محصولات پرکننده فراوانی وجود دارد که مورد تأیید FDA هستند و جراحان زیبایی از آنها استفاده می کنند. به طور کلی ، مواد تشکیل دهنده پرکننده بر اساس ماده ای که از آن ساخته می شوند ، دسته بندی می شوند.

نکته ای برای ایمنی شما: همیشه اطمینان حاصل کنید که مواد پرکننده با نام تجاری مورد تایید FDA را دریافت می کنید ، و آن هم فقط توسط یک پزشک مجاز ، مانند جراح زیبایی دارای بورد معتبر.

اسید هیالورونیک (HA)

اسید هیالورونیک ماده ای طبیعی است که از قبل در پوست شما وجود دارد. این ماده به پر و مرطوب نگه داشتن پوست شما کمک می کند. پرکننده های HA معمولاً نرم و ژل مانند هستند. نتایج تزریق موقت است و بین 6 تا 12 ماه یا بیشتر طول می کشد تا بدن ذرات را به تدریج و به طور طبیعی جذب کند. فیلر هیالورونیک اسید برای بینی

بیشتر پرکننده های HA همراه با لیدوکائین تزریق می شوند تا به حداقل رساندن درد حین و بعد از درمان کمک شود. فیلرهای اسید هیالورونیک مورد تأیید FDA شامل موارد زیر هستند:

  • محصولات Juvéderm: Juvéderm XC ، VOLUMA ، VOLBELLA ، VOLLURE
  • محصولات Restylane: Restylane ، Restylane Silk ، Restylane Lyft ، Restylane Refyne و Restylane Defyne
  • Belotero Balance

کلسیم هیدروکسیلاپاتیت (CaHA)

کلسیم هیدروکسیلاپاتیت نیز ماده ای طبیعی است که عمدتا در استخوان های ما یافت می شود. وقتی ذرات کلسیم در پرکننده استفاده می شود ، تقریباً میکروسکوپی بوده و در یک ژل صاف معلق می شوند. قوام یک پرکننده CaHA به طور معمول ضخیم تر از یک ماده پرکننده اسید هیالورونیک است و به طور معمول ماندگاری بیشتری نیز دارد ، یعنی حدود 12 ماه برای اکثر بیماران. همچنین گزارش شده است که کلسیم هیدروکسیلاپاتیت به تحریک تولید کلاژن طبیعی کمک می کند و به طور معمول برای ایجاد خطوط عمیق و چین و چروک استفاده می شود. پرکننده های CaHA مورد تأیید FDA شامل Radiesse® هستند.

اسید پلی-ال-لاکتیک

پلی-ال- لاکتیک اسید یک ماده مصنوعی زیست سازگار است (به این معنی که استفاده از آن در بدن بی خطر است) و زیست تخریب پذیر است. سالهاست که این ماده در وسایل پزشکی مانند بخیه های محلول استفاده می شود. محصولات اسید لاکتیک پلی-ال از نظر فنی به عنوان “محرک های کلاژن” طبقه بندی می شوند ، زیرا مکانیسم اصلی آنها برای صاف کردن خطوط ریز از طریق کمک به پوست برای بازسازی کلاژن طبیعی است – ژل پرکننده خود چند روز پس از درمان از بین می رود. از اسید پلی-ال- لاکتیک به طور معمول برای درمان چین و چروک های عمیق صورت استفاده می شود و نتایج آن می تواند بیش از 2 سال طول بکشد. مواد پرکننده اسید لاکتیک Poly-L-lactic مورد تأیید FDA شامل Sculptra® Aesthetic است.

پلی متیل متاکریلات (PMMA)

پلی متیل متاکریلات (PMMA) ماده ای مصنوعی و زیست سازگار است که در بیشتر قرن گذشته در پزشکی مورد استفاده قرار گرفته است. در پرکننده های پوستی ، PMMA به شکل یک “میکروسفر” یا یک گلوله کوچک است که برای ایجاد پشتیبانی مداوم در زیر پوست باقی می ماند. پرکننده های PMMA همچنین حاوی کلاژن هستند ، ماده ای که به طور طبیعی در پوست ایجاد می شود و ساختار و سفتی آن را فراهم می کند. مواد پرکننده PMMA مورد تأیید FDA شامل Bellafill® (قبلاً Artefill شناخته می شد).

تزریق چربی اتولوگ (پیوند چربی صورت)

تزریق چربی اتولوگ تنها درمان پرکننده تزریقی است که نیاز به جراحی دارد ، اما نتایج ممکن است سالها ادامه داشته باشد. چربی خود را از یک منطقه دیگر برداشت می شود (به معنای اتولوگ “از همان فرد”) ، معمولاً با استفاده از لیپوساکشن. سپس چربی تصفیه شده و به صورت تزریق می شود تا به حجم ، گونه ها ، شقیقه ها ، پلک های پایین یا قسمت های دیگر کمک کند. تزریق چربی برای انجام ایمن و دستیابی به نتایج عالی نیاز به آموزش تخصصی دارد و فقط باید توسط یک جراح زیبایی باتجربه و دارای مجوز انجام شود.

 

ادامه مطلب در بخش دوم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن