عوارض تزریق فیلر گونه

آیا تزریق ژل گونه عوارض دارد | عوارض بعد از ژل گونه

گونه بخشی از صورت است که به چهره ما زیبایی منحصر به فردی می بخشد. برخی از افراد به طور طبیعی از گونه های برجسته و زیبایی برخوردارند. اما برخی دیگر گونه های تخت و صاف یا فرو رفته ای دارند. خوشبختانه با پیشرفت درمان های پزشکی زیبایی، دیگر هیچ چیز غیر ممکن نیست و افرادی که به هر دلیل تمایل دارند گونه های برجسته ای داشته باشند، به راحتی می توانند با مراجعه به یک کلینیک زیبایی و تزریق فیلر صورت، این کار را انجام دهند. با این حال ، این تزریق نیز مانند هر روش دیگر دارای عوارض و پیامدهایی است. ما در این مطلب هر آنچه که شما باید در مورد عوارض تزریق ژل گونه بدانید را برای تان شرح داده ایم. اما قبل از هر چیز باید بدانید ژل ، فیلر یا پرکننده صورت چیست؟ عوارض فیلر گونه عوارض تزریق فیلر گونه

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

فیلر یا پرکننده صورت چیست؟

فیلر یا پرکننده صورت که عموم مردم با نام ژل آن را می شناسند ماده ای مصنوعی یا طبیعی است که به داخل خطوط ، چین خوردگی ها و بافت های تخت صورت تزریق می شود تا ظاهر چین و چروک ها را کاهش داده و پری صورت و به ویژه گونه را که با افزایش سن کاهش یافته است ، بازگرداند.

به این تزریق ها فیلر های پوستی ، ایمپلنت های تزریقی ، پرکننده های چین و چروک و پرکننده یا ژل بافت نرم نیز گفته می شود. از ژل یا فیلر برای از بین بردن خطوط لبخند ، تختی و افتادگی گونه ها ، برجسته سازی لب ها و ترمیم اسکار های آکنه استفاده می شود.

اکثریت قریب به اتفاق پرکننده ها قابل جذب هستند. بنابراین ، بسته به محصول مورد استفاده و خود شخص ، نتایجی موقتی ارائه می دهند که بین چند ماه تا چند سال ماندگار است.

بعضی از پرکننده ها به صورت دائمی در بازار عرضه می شوند و می توانند تا چندین سال ادامه داشته باشند.

طبق آمار انجمن جراحان پلاستیک آمریکا ، تنها در سال 2017، 2.7 میلیون تزریق ژل و فیلر صورت گرفته است که نسبت به سال 2016، با 3 درصد افزایش مواجه بوده است.

ژل گونه چیست؟

عوارض تزریق فیلر گونه

در بین روش های زیبایی ای که وجود دارد ، تزریق ژل گونه به اندازه تزریق ژل لب محبوب نیست. با این حال تعداد زیادی از افراد، به ویژه خانم ها تمایل دارند ژل گونه تزریق کنند. به گفته جراحان زیبایی “در دنیای جراحی پلاستیک ، استخوان های گونه 70٪ در زیبایی صورت نقش دارند و دلیل این امر این است که آنها یک معماری واقعاً خوشایند به چهره می بخشند.”

مانند همه روش های زیبایی دیگر ، تزریق ژل گونه نیاز به مراجعه نزد یک متخصص دارای مجوز و با مهارت را دارد.

متخصصان پوست و جراحان پلاستیک از ژل اسید هیالورونیک استفاده می کنند تا گونه هایی را که به دلیل افزایش سن یا به طور طبیعی تخت هستند و یا برای ایجاد تقارنی بهتر ، پر کنند. استخوان های گونه واقعاً قلب ساختار استخوانی صورت هستند. بنابراین تزریق ژل گونه نه تنها به لیفت و بالا بردن سطح میانی صورت کمک می کنند ، بلکه جوانی دلپذیری به بخش فوقانی چهره می بخشد که همه این موارد باعث افزایش زیبایی صورت می شود.

این یک روش بسیار قابل سفارشی است. ممکن است کسی که صورت لاغری دارد ، تمایل به گونه های برجسته داشته باشد. ممکن است فردی با صورتی گرد ، دوست داشته باشد صورتش را زاویه دار تر کند. این عمل تنها مربوط به قرار دادن بعضی از مواد در زیر پوست شما نیست. بلکه این اطمینان حاصل می شود که شما به تقارن زیبایی در چپ و راست صورت تان دست یابید ، که به هماهنگی عمودی- افقی صورت تان کمک می کند و زیبایی چهره را دو چندان می کند.

مزایای تزریق ژل گونه چیست؟

عوارض تزريق ژل گونه

در مقایسه با سایر گزینه های درمانی ، مانند کاشت گونه و لیفت صورت و جراحی ، پرکننده های گونه دارای چندین مزیت آشکار هستند:

  • پرکننده های گونه را می توان در مطب جراح پلاستیک انجام داد و به بیهوشی کمی یا بدون بیهوشی نیاز دارد.
  • بهبودی برای پرکننده های گونه سریع است و بسیاری از افراد می توانند دوباره به محل کار یا فعالیت های منظم خود برگردند.
  • پرکننده های گونه ماه ها یا سالها دوام می آورند ، اما نتیجه آن دائمی نیست ، بنابراین اگر نظر خود را در مورد آنها تغییر دهید ، با نتیجه گیر نمی کنید.
  • پرکننده های گونه خطر بسیار کمی از عوارض جدی یا عفونت دارند.
  • پرکننده های گونه را می توان پس از قرار دادن اصلاح کرد ، بدین معنی که تا زمانی که به نتیجه دلخواه خود نرسید می توانید مقدار بیشتری پرکننده به محل تزریق اضافه کنید.
  • پر کردن گونه ها نسبت به جراحی های پلاستیکی تهاجمی هزینه بیشتری برای ایجاد واضح تر در گونه ها دارند.

تجربه تزریق ژل گونه

پرکننده گونه را “کانتور در سرنگ” می نامند. اگر از پرکننده ای استفاده کنید که بسیار خشن و سفت است ، زاویه ای بیش از حد ایجاد می کند و از شکل طبیعی خود خارج می شود.

پزشکی را انتخاب کنید که از یک پرکننده با ویسکوزیته بالا استفاده می کند که شامل اسید هیالورونیک است. (در این خصوص، متخصصان Juvederm Voluma را توصیه می کنند.) این ماده گونه را به طرز زیبایی برجسته می سازد ، اما در عین حال به اندازه ای نرم است که به نظر نمی رسد شما در گونه خود تزریق انجام داده اید.

هزینه تزریق ژل گونه

قیمت تزریق ژل گونه به سطح تجربه پزشكي كه مراجعه می کنید، بستگي دارد ، و همچنین اين كه مقدار تزریق ژل گونه برای برجسته ساختن گونه های چقدر است. جهت اطلاع دقیق از هزینه تزریق ژل گونه اینجا کلیک کنید.

روش تزریق چگونه است؟

تزریق ژل گونه نی نی سایت

پس از مشاوره با یک ارائه دهنده آموزش دیده ، زمانی که در مورد قیمت گذاری ، هزینه و نتایج مورد نظر خود مفصلا بحث کردید ، قرار ملاقات برای تزریق فیلر تعیین می شود.

نکات قبل از تزریق ژل گونه

در 2 هفته قبل از تزریق ، باید از مصرف داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین خودداری کنید.

اگر از داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنید ، در جلسه مشاوره به ارائه دهنده خود اطلاع دهید. آنها ممکن است راهنمایی های اضافی در مورد نحوه آماده سازی برای روز تزریق پرکننده شما ارائه دهند.

اقدامات روز تزریق

در هنگام قرار ملاقات ، در یک محیط استریل شده قرار خواهید گرفت. ممکن است پزشک از بی حس کننده موضعی در محل تزریق استفاده کند ، یا ممکن است ماده بی حسی از قبل در خود ماده پرکننده مخلوط شده باشد. فرآیند تزریق باید ساده باشد و فقط 20 دقیقه طول خواهد کشید.

پس از تزریق ، بلافاصله می توانید برخی از نتایج را مشاهده کنید. یک یا دو روز طول می کشد تا پرکننده در محل خود قرار گیرد.

می توانید بعد از تزریق ژل گونه رانندگی کنید و حتی می توانید بلافاصله بعد از آن به محل کار یا فعالیت های دیگر برگردید.

پس از تزریق ژل گونه

در طی چند روز اول پس از تزریق ، باید از خوابیدن روی گونه خودداری کنید. سعی کنید رو به بالا و صاف به پشت بخوابید.

همچنین توصیه می شود تا 48 ساعت بعد از تزریق ، از انجام تمرینات سنگین و سخت پرهیز کنید.

از دست زدن به صورت خودداری کنید و تا زمانی که خطر عفونت از بین نرفته ، صورت خود را تمیز و خشک نگه دارید.

ژل گونه چقدر دوام دارد | ماندگاری تزریق ژل گونه

عوارض تزریق ژل به گونه ها

متخصصان زیبایی متفق القول بر این باورند که طول ماندگاری فیلر های گونه به شخصی بستگی دارد که روند عمل را انجام می دهد ، اما اسید هیالورونیک به آرامی حل می شود. میزان متابولیسم فردی نیز اغلب تعیین می کند که چه مدت گونه های شما برجسته باقی می مانند. به طور کلی ، می توانید انتظار داشته باشید که ماندگاری تزریق ژل گونه تان بین یک تا یک سال و نیم باشد.

بیماران می توانند بعد از نه یا ده ماه برای حفظ سطح ساختار به همان شکلی که هست، بدون انجام هرگونه تزریق مجدد از فیلر تقویت کننده استفاده کنند.

پرکننده های گونه ، مشکلات روش های بزرگتر و تهاجمی تری را ندارند اما نتایج فوری را برای تان به ارمغان می آورد و از بعضی جهات ، تزریق ژل گونه حتی طبیعی تر از سایر اعمال جراحی نیز به نظر می رسند.

عوارض تزریق ژل گونه عوارض تزریق ژل به گونه

ژل گونه و عوارض

عوارض جانبی شایع عوارض تزریق ژل به گونه ها

طبق اعلان آکادمی پوست و موی آمریکا (AAD) ، عوارض جانبی زیر که امکان وقوع آن در محل تزریق وجود دارد، می توانند آنی باشند ، اما معمولاً در طی 7 تا 14 روز خود را نشان می دهند. این عوارض تزريق ژل گونه عبارتند از: عوارض تزریق ژل به گونه ها

  • قرمزی
  • تورم
  • درد
  • کبودی
  • خارش
  • راش یا بثورات پوستی

عوارض جانبی نادر عوارض تزریق ژل در گونه

اگرچه کمتر شایع است ، اما این عوارض بعد از ژل گونه گزارش شده اند: عوارض کاشت گونه با ژل

  • عفونت
  • نشت پرکننده از محل تزریق
  • شکل گیری ندول هایی در اطراف محل تزریق که ممکن است نیاز به جراحی برداشتن داشته باشد
  • گرانولوم ، نوعی واکنش التهابی به فیلر
  • پیشروی پرکننده از یک منطقه به منطقه دیگر
  • آسیب به رگ های خونی
  • کوری که با تزریق پرکننده به شریان ایجاد می شود و جریان خون به چشم را مسدود می سازد
  • مرگ بافت که مجددا به دلیل مسدود شدن جریان خون اتفاق می افتد

ملاحظات امنیتی برای داشتن یک ژل گونه طبیعی

با وجودی که پرکننده های صورت کاملاً ایمن و بی خطر هستند ، اما انجام اقدامات زیر می تواند به ایمنی هرچه بیشتر شما کمک کند: عوارض بعد از ژل گونه

  • برای تزریق ژل و فیلر به یک پزشک متخصص دارای مجوز و با تجربه (یک متخصص پوست یا جراح پلاستیک) مراجعه کنید.
  • این روش را در یک مرکز پزشکی انجام دهید ، نه در خانه کسی یا در یک سالن زیبایی و مراکز اسپا.
  • در مورد تجربه دیگر افراد در استفاده از نوع خاصی از پرکننده ای که انتخاب کرده اید ، از پزشک ارائه دهنده تزریق تان سوال کنید. هرچه تجربه پزشک در کار با یک محصول خاص بیشتر باشد ، بهتر است.
  • پرکننده ها را به صورت آنلاین خریداری نکنید. آنها را تنها از یک ارائه دهنده پزشکی دریافت کنید.
  • پرکننده ها باید به سرنگ های باز نشده و به درستی علامت گذاری شده منتقل شوند. برای اطمینان از سرنگ ، آن را به دقت بازرسی کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که پرکننده مورد استفاده برای این منظور، مورد تأیید FDA باشد.
  • از خطرات و عوارض جانبی احتمالی تزریق ژل گونه آگاه باشید.
  • از ترکیبات فیلر مطلع شوید و چنانچه متوجه شدید که به هر یک از ترکیبات پر کننده (به عنوان مثال کلاژن) حساسیت دارید ، تزریق را انجام ندهید.
  • حتما در مورد تمام داروها و مکمل های مصرفی به پزشک خود اطلاع دهید. برخی از داروها ممکن است با مواد موجود در پرکننده ها اثر متقابل داشته باشند و یا احتمال لخته شدن خون را افزایش دهند.

عوامل خطری که باید از آنها آگاه باشد

در موارد زیر از تزریق ژل گونه خودداری کنید: عوارض گونه گذاری با ژل

  • به هر دلیلی پوست شما ملتهب است (به عنوان مثال ، در صورت وجود بثورات ، آکنه فعال ، کهیر و غیره)
  • به هر یک از مواد تشکیل دهنده پرکننده حساسیت دارید (برچسب را مطالعه کنید)
  • یک اختلال خونریزی دارید
  • باردار هستید ، شیردهی دارید و یا زیر 18 سال سن دارید (در گروه های سنی جوان تر، ایمنی مورد مطالعه قرار نگرفته است)
  • پوست تان مستعد ابتلا به اسکار است (به عنوان مثال ، دارای یک کلوئید یا رشد بیش از حد پوست زخم هستید)

نتیجه گیری ژل گونه و عوارض

پرکننده های تأیید شده از سوی FDA که توسط متخصصان مجرب و آموزش دیده استفاده می شوند ، معمولاً بی خطر و ایمن هستند.

پزشکان معمولاً نسبت به ماساژ ناحیه تزریق شده یا قرار دادن سطح پوست تازه تزریق شده در معرض دمای شدید (به عنوان مثال استفاده از سونا یا اسکی در هوای سرد) هشدار می دهند.

آنتی هیستامین های بدون نسخه و داروهای ضد التهابی می تواند به کاهش هر گونه قرمزی یا خارش در شما پ کمک کند.

اگر متوجه علائم عفونت (از جمله تب ، چرک یا به شدن گرم و ملتهب شدن پوست) شدید ، به پزشک خود مراجعه کنید.

اگر مشکل در دید یا تنفس دارید ، درد قابل توجهی دارید یا علائم دیگری را تجربه می کنید که باعث ناراحتی یا نگرانی تان می شود ، در صورت نیاز به فوریت های پزشکی اقدام کنید.

بهترین دکتر تزریق ژل صورت در تهران

امیدواریم تزریق ژل خود را در هر کلینیکی که انجام می دهید، با موفقیت همراه باشد و هیچ گونه عوارضی را تجربه نکنید. اما چنانچه در یافتن یک مرکز تزریق ژل خوب در تهران دچار تردید هستید، یا به دنبال دکتر متخصص تزریق ژل و ژل گونه طبیعی هستید، مرکز زیبایی شمال تهران را به شما معرفی می کنیم.

این مرکز زیبایی با بهره گیری از بهترین پزشکان و متخصصین زیبایی و هم چنین بهترین و با کیفیت ترین مواد، افتخار دارد علیرغم تزریق فیلر ، کلیه خدمات زیبایی ، پوست و مو، و لیزر را در محدوده شمال تهران (شریعتی ، قلهک ، دروس ، ظفر ، زرگنده ، میرداماد ، تجریش ، فرمانیه ، قیطریه ، پاسداران) به شما عزیزان ارائه دهد. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و همچنین اخذ نوبت از این مرکز به این صفحه مراجعه کنید.

شاد و تندرست باشید.

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

منابع:

https://www.healthline.com/health/cheek-fillers

https://www.harpersbazaar.com/beauty/health/a28722960/what-are-cheek-fillers/

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن