ماندگاری تزریق ژل

بعد از تزریق ژل چه نکاتی را باید رعایت کرد | مراقبت های پس از تزریق فیلر

با افزایش سن ، صورت ما به طور طبیعی چربی زیر پوستی را از دست می دهد. سپس عضلات صورت به سطح پوست نزدیک تر می شوند ، بنابراین خطوط لبخند و خطوط پنجه کلاغی آشکار می شوند. پوست صورت نیز کمی کشیده می شود و به از دست رفتن حجم صورت می افزاید. عوامل دیگری که روی پوست صورت تأثیر می گذارد شامل قرار گرفتن در معرض آفتاب ، وراثت و سبک زندگی است. یکی از روش هایی که به جبران این مساله کمک می کند ، تزریق فیلر است. پرکننده های پوستی که با نام فیلر یا ژل شناخته می شوند ، به کاهش خطوط صورت و بازگرداندن حجم و پری صورت کمک می کنند. از آنجایی که در مقالات قبلی در خصوص نحوه تزریق ژل به نقاط مختلف صورت به طور مفصل شرح داده ایم ، در این مطلب قصد داریم درباره این توضیح دهیم که بعد از تزریق ژل چه باید کرد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

بعد از تزریق ژل چه باید کرد | مراقبتهای بعد از تزریق فیلر

مراقبت بعد از تزریق ژل

زمان بهبودی برای هر بیمار و برای هر نوع پرکننده تزریقی متفاوت است. شما می توانید فعالیت های روزمره خود را فوراً از سر بگیرید ، اما به طور کلی توصیه می شود که به منظور به حداقل رساندن فشار ، تورم و کبودی ، طی 24 الی 48 ساعت ابتدایی از فعالیت بدنی شدید خودداری کنید. قبل از برنامه ریزی برای تزریق ، حتماً در مورد دوره ریکاوری آن با پزشک خود صحبت کنید.

ظاهر اولیه نقاط تزریق پس از درمان با هر نوع پرکننده پوستی ممکن است به اشکال زیر باشد:

  • ظاهری “بیش از اندازه” پر شده در مناطق تحت درمان
  • تورم یا کبودی از درجه خفیف تا شدید
  • بی حسی موقت یا قرمزی
  • توده های قابل لمس یا سفتی در محل تزریق
  • بروز واکنش های حساسیت که به نظر می رسد مانند یک واکنش آلرژیک همراه با کهیر و تورم است

بیشتر این موارد را می توان با یخ گذاشتن موضعی و ماساژ کاهش داد و طی چند ساعت یا تنها چند روز بهبود می یابند. برخی از واکنش ها ممکن است نیاز به درمان های تهاجمی تر با داروها یا تزریق داشته باشد.

در ادامه به تکنیک های مراقبت بعد از تزریق فیلر اشاره دقیق تری شده است و این که بعد از تزریق فیلر چه باید کرد.

مراقبتهای بعد از تزریق ژل زیر چشم

فیلر زیر چشم قیمت

ناحیه زیر چشم ، به طور ویژه ای مستعد کبودی است. اما باید این را در نظر داشته باشید که سیاهی و کبودی پس از آسیب کاملا طبیعی است. معمولاً تورم در طی چند روز پس از تزریق کاهش می یابد. کبودی ها نیز طی یک یا دو هفته بهبود می یابند. مراقبت بعد از تزریق ژل زیر چشم محدود به این می شود که حداقل به مدت یک هفته قبل از درمان از مصرف داروهای رقیق کننده خون از جمله مکمل های روغن ماهی و آسپیرین خودداری کنید. بسیاری از پزشکان همچنین توصیه می کنند جهت به حداقل رساندن کبودی پس از تزریق از کرم آرنیکا یا مکمل آن استفاده کنید.

بسته به محصول و نواحی تحت درمان ، بلافاصله پس از تزریق فیلر باید متوجه نتایج شوید. برخی از بیماران بلافاصله کبودی بعد از تزریق فیلر زیر چشم را تجربه می کنند ، اما این عوارض موقتی هستند و باید طی روزهای بعد از تزریق فروکش کنند. شما می توانید بلافاصله پس از درمان به فعالیت های عادی خود یا محل کار خود برگردید ، اما متخصص زیبایی تان ممکن است از شما بخواهد که آن روز را مرخصی بگیرید و از ورزش یا سایر فعالیت های سخت اجتناب کنید.

همچنین به منظور مراقبت بعد از تزریق فیلر زیر چشم سعی کنید به طور روزانه از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید. این امر کمک می کند تا ماندگاری فیلر افزایش یابد و در برابر تغییرات رنگ دانه ای پیش التهابی ناشی از سوزن در محل تزریق محافظت شود.

پزشکان معمولاً نسبت به ماساژ ناحیه تزریق شده یا قرار دادن سطح پوست تازه تزریق شده در معرض دمای شدیدا بالا یا پایین (به عنوان مثال استفاده از سونا یا اسکی در هوای سرد) هشدار می دهند.

سایر مراقبتهای بعد از تزریق فیلر زیر چشم شامل استفاده از آنتی هیستامین های بدون نسخه و داروهای ضد التهاب است که به کاهش هرگونه قرمزی یا خارش زیر چشم تان کمک می کنند.

اگر متوجه علائم عفونت (تب ، چرک یا داغی و التهاب شدید پوست) شدید ، به پزشک خود مراجعه کنید.

چنانچه مشکلی در دید یا تنفس دارید ، درد قابل توجهی دارید یا علائم دیگری را تجربه می کنید که باعث ناراحتی یا نگرانی تان می شود ، در صورت نیاز به فوریت های پزشکی مراجعه کنید.

مراقبتهای بعد از تزریق ژل لب | مراقبت های پس از تزریق فیلر لب

علائم عفونت ژل لب

اقدامات پس از تزریق ژل لب چندان پیچیده نیست. به دنبال تزریق ، می توان از یخ برای کاهش ناراحتی و کنترل تورم استفاده کرد. اما هیچ فشار محکمی نباید روی ناحیه درمان اعمال شود.

بهتر است بلافاصله بعد از تزریق از مصرف رژ لب یا سایر محصولات لب خودداری شود.

شما باید قادر باشید فوراً متوجه اختلاف قبل و بعد از تزریق شوید. بعد از طی دوره بهبودی ، لب های شما باید شکل طبیعی تری به خود بگیرند.

به منظور رفع کبودی و ورم بعد از تزریق ژل لب توصیه می کنیم از کمپرس یخ استفاده کنید. همچنین برای از بین بردن ورم لب بعد از تزریق ژل نیاز است صبور باشد.

در مورد انواع دیگر روش های مراقبت بعد از تزریق ژل لب از پزشکان نیز مشاوره بگیرید.

در خصوص ورم لب بعد از تزریق ژل و نحوه خوابیدن بعد از تزریق ژل لب ، خواندن این مطلب نیز توصیه می شود.

مراقبتهای بعد از تزریق فیلر خط خنده

فیلر خط خنده نی نی سایت

زمان بهبودی برای هر بیمار و برای هر نوع پرکننده تزریقی متفاوت است. شما می توانید فعالیت های روزمره خود را فوراً از سر بگیرید ، اما به طور کلی توصیه می شود که به منظور به حداقل رساندن فشار ، تورم و کبودی ، طی 24 الی 48 ساعت ابتدایی از فعالیت بدنی شدید خودداری کنید. قبل از برنامه ریزی برای تزریق ، حتماً در مورد دوره ریکاوری آن با پزشک خود صحبت کنید.

ظاهر اولیه نقاط تزریق پس از درمان با هر نوع پرکننده پوستی ممکن است به اشکال زیر باشد:

  • ظاهری “بیش از اندازه” پر شده در مناطق تحت درمان
  • تورم یا کبودی از درجه خفیف تا شدید
  • بی حسی موقت یا قرمزی
  • توده های قابل لمس یا سفتی در محل تزریق
  • بروز واکنش های حساسیت که به نظر می رسد مانند یک واکنش آلرژیک همراه با کهیر و تورم است

به منظور مراقبت بعد از تزریق فیلر خط خنده می توانید با یخ گذاشتن موضعی و ماساژ بیشتر این موارد را کاهش دهید تا طی چند ساعت یا تنها چند روز بهبود یابند. برخی از واکنش ها ممکن است نیاز به درمان های تهاجمی تر با داروها یا تزریق داشته باشد.

بهترین مرکز تزریق فیلر در تهران

بهترین مرکز تزریق ژل لب در تهران
دکتر متخصص تزریق ژل

تزریق فیلر با کمک یک ارائه دهنده مجرب و باتجربه می تواند نتایجی طبیعی برای شما رقم زند و به شما کمک کند نسبت به ظاهر خود اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید.

بسیار خرسندیم اعلام کنیم که مرکز زیبایی ما با بهره گیری از بهترین پزشکان و متخصصین زیبایی و هم چنین بهترین و با کیفیت ترین مواد، افتخار دارد علیرغم تزریق فیلر ، کلیه خدمات زیبایی ، پوست و مو، و لیزر را در محدوده شمال تهران (شریعتی ، قلهک ، دروس ، ظفر ، زرگنده ، میرداماد ، تجریش ، فرمانیه ، قیطریه ، پاسداران) به شما عزیزان ارائه دهد. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و همچنین اخذ نوبت از این مرکز به این صفحه مراجعه کنید.

شاد و زیبا باشید…

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

منابع:

https://www.plasticsurgery.org/cosmetic-procedures/dermal-fillers

https://health.clevelandclinic.org/how-to-smooth-away-laugh-lines-with-or-without-surgery/#:~:text=For%20smile%20lines%2C%20you%20can,to%20fill%20in%20the%20creases.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن