تفاوت تزریق ژل و بوتاکس

فرق ژل و بوتاکس چیست | تزریق فیلر بهتر است یا بوتاکس

فرق بین ژل و بوتاکس چیست؟

بوتاکس بهتر است یا ژل
تزریق ژل بهتر است یا بوتاکس

پرکننده های پوستی یا همان فیلر یا ژل و بوتاکس درمان های زیبایی هستند که از طریق تزریق معمولاً در مطب پزشک انجام می شوند. این روش ها حداقل تهاجمی هستند ، به این معنی که شامل جراحی نمی شوند. اگرچه شباهت آنها به همین جا ختم می شود. در ادامه این مطلب به شرح مفصل فرق ژل و بوتاکس پرداخته ایم.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

طبق گفته انجمن جراحان پلاستیک آمریکا (ASPS) ، درمان های ژل و بوتاکس جزء محبوب ترین ها هستند و بیش از 9 میلیون پروسیجر را تنها در سال 2015 به خود اختصاص داده اند.

بوتاکس حاوی باکتری های تصفیه شده ایست که عضلات را فریز می کند. بوتاکس با انجام این کار می تواند ظاهر خطوط و چین و چروک های ناشی از حالات صورت را به حداقل برساند.

ژل ، فیلر یا پرکننده های پوستی حاوی موادی هستند که به مناطقی که به دلیل افزایش سن نازک شده اند ، پری می بخشد. این نازک شدن در گونه ها ، لب ها و اطراف دهان شایع است.

افراد ابتدا باید فرق تزریق ژل و بوتاکس را بدانند و از هزینه ها و خطرات درمان آگاه باشند و انتظارات واقع بینانه از آنچه انجام می دهند داشته باشند.

 

تفاوت ژل و بوتاکس : بوتاکس چیست؟

روش بهتر از بوتاکس

بوتاکس قادر است به اصلاح چین و چروک های پویا مانند خطوط پنجه کلاغی دور چشم و خطوط افقی پیشانی کمک کند.

بوتاکس نوع تصفیه شده سم بوتولینوم است که از باکتری ها بدست می آید. اگرچه مقداری آن کشنده است ، اما مقدار کم تنظیم شده ای که در بوتاکس برای اصلاح چین و چروک صورت می گیرد ، برای دهه ها با خیالی آسوده مورد استفاده قرار گرفته است.

بوتاکس با مسدود کردن سیگنال های عصبی در عضلات محل تزریق عمل می کند. وقتی این سیگنال های عصبی قطع می شوند ، عضله آسیب دیده به طور موقت فلج یا اصطلاحا فریز می شود. بدون حرکت این عضلات انتخاب شده در صورت ، ممکن است چین و چروک های خاصی باز شوند ، کاهش یابند یا حتی برطرف شوند.

بوتاکس و سایر روش های درمانی مبتنی بر سم بوتولینوم گاهی اوقات نورولاسیون یا نوروتوکسین نامیده می شوند.

روش های درمانی مبتنی بر سم بوتولینوم با نام تجاری Botox Cosmetic ، Dysport و Xeomin به فروش می رسند.

بوتاکس چه مشکلاتی را می تواند اصلاح کند؟

بوتاکس تنها بر روی چین و چروک هایی که در اثر حرکت عضلات ایجاد می شوند اثر می کند. این چروک ها به عنوان چین و چروک های پویا شناخته می شوند و اغلب “خطوط بیان” نیز نامیده می شوند.

چین و چروک های پویای شایع که بوتاکس می تواند آنها را درمان کند ، خطوطی در قسمت فوقانی صورت هستند ، مانند “خطوط یازده” بین ابروها ، خطوط افقی پیشانی و خطوط پنجه کلاغی دور چشم. این خطوط ناشی از لبخند زدن ، اخم کردن ، تنگ کردن چشم برای نگاه دقیق تر و سایر حالات صورت است.

بوتاکس روی خطوط ریز و چین و چروک های ناشی از افتادگی یا از بین رفتن حالت پری صورت اثر نخواهد کرد. این موارد به چین و چروک های استاتیک معروف هستند. چین و چروک های استاتیک شامل خطوطی در گونه ها ، گردن و نواحی فک هستند.

بوتاکس یک درمان دائمی به شمار نمی رود. برای ادامه اثرات کاهش دهنده چین و چروک ، درمان های مکرر لازم است. بیشتر افراد تجربه کرده اند که اثر شل کنندگی عضلات در اثر بوتاکس 3 تا 4 ماه ادامه دارد.

عوارض جانبی و ملاحظات بوتاکس

انجمن جراحان پلاستیک آمریکا بوتاکس را ایمن می داند و 6.7 میلیون تزریق تنها در سال 2015 انجام شده است. از آنجایی که اثرات بوتاکس دائمی نیست ، بیشتر عوارض آن نیز موقتی است.

عوارض جانبی احتمالی بوتاکس عبارتند از:

  • در صورت تزریق در نزدیکی چشم ، افتادگی پلک یا ابرو
  • ضعیف شدن یا فلج عضلات اطراف
  • کهیر ، بثورات پوستی ، یا خارش
  • درد ، خونریزی ، کبودی ، تورم ، بی حسی یا قرمزی
  • سردرد
  • خشکی دهان
  • علائم شبه آنفولانزا
  • حالت تهوع
  • مشکل در بلع ، گفتار یا تنفس
  • مشکلات کیسه صفرا
  • تاری دید یا مشکلات بینایی

گاهی ممکن است به دلیل آنتی بادی هایی که با سم مقابله می کنند ، درمان نتیجه بخش نباشد. این تنها در کمتر از 1 درصد افرادی که درمان بوتاکس را تکرار کرده اند اتفاق می افتد.

انجمن جراحان پلاستیک آمریکا به افراد توصیه می کند که ناحیه تزریق را بعد از درمان بوتاکس مالش یا ماساژ ندهند. این می تواند سم را به پوست اطراف منتقل کرده و باعث افتادگی عضلات و سایر مشکلات شود.

طبق آمار های انجمن جراحان پلاستیک آمریکا در سال 2016 ، متوسط ​​هزینه تزریق بوتاکس 385 دلار بوده است.

 

تفاوت ژل و بوتاکس : فیلر یا ژل چیست؟

بوتاکس بهتر است یا تزریق چربی

فیلر ، ژل یا پرکننده های پوستی می توانند به پر شدن لب های نازک کمک کنند.

پرکننده های پوستی ، که بعضاً پرکننده های بافت نرم نیز نامیده می شوند ، موادی هستند که برای تزریق در زیر سطح پوست طراحی شده اند تا ایجاد حجم و پری کنند.

مواد مورد استفاده در پرکننده های پوستی عبارتند از:

  • کلسیم هیدروکسیلاپاتیت ، که یک ترکیب معدنی مانند است که در استخوان ها یافت می شود.
  • اسید هیالورونیک ، که در برخی از مایعات و بافت های بدن وجود دارد و باعث پر شدن پوست می شود.
  • پلی آلکیلیمید ، ژل شفاف و سازگار با بدن.
  • اسید پلی لاکتیک ، که پوست را برای ساختن کلاژن بیشتر تحریک می کند.
  • میکروسفرهای پلی متیل-متاکریلات (PMMA) ، یک پرکننده نیمه دائمی

هر یک از اینها برای درمان علائم مختلف پیری یا سایر موارد زیبایی طراحی شده است.

مدت زمان انجام کار و همچنین مدت دوام آنها نیز متفاوت است. بعضی از پرکننده ها 6 ماه دوام می آورند ، در حالی که بعضی دیگر 2 سال یا بیشتر دوام می آورند.

افراد باید نیازها و انتظارات فردی خود را با پزشک خود در میان بگذارند تا مشخص شود کدام ماده پرکننده بهترین انتخاب برای آنها است.

پرکننده های پوستی چه مشکلاتی را می توانند اصلاح کنند؟

انواع مختلفی از پرکننده های پوستی برای درمان علائم مختلف پیری طراحی شده اند. بسته به پرکننده انتخاب شده ، ممکن است:

  • پر کردن لب های باریک
  • تقویت یا پر کردن مناطق کم عمق صورت
  • کاهش یا از بین بردن سایه یا چین و چروک زیر چشم ناشی از پلک پایین
  • پر یا رها کردن جای زخم های فرو رفته
  • پر یا رها کردن چین و چروک های استاتیک بخصوص در قسمت پایین صورت

چین و چروک های استاتیک شامل مواردی است که در اطراف دهان و در امتداد گونه ها هستند. این چین و چروک ها معمولاً در نتیجه از دست رفتن کلاژن و قابلیت ارتجاعی طبیعی پوست ایجاد می شوند.

خطرات و ملاحظات فیلرها

به طور کلی پرکننده های پوستی ایمن در نظر گرفته می شوند اما ممکن است منجر به ایجاد عوارض جانبی شود. رایج ترین مشکلات عبارتند از:

  • بثورات پوستی ، خارش یا فوران های جوش مانند
  • قرمزی ، کبودی ، خونریزی یا تورم
  • ظاهر نامطلوب ، مانند عدم تقارن ، برآمدگی یا اصلاح بیش از حد چین و چروک
  • آسیب پوستی که باعث ایجاد زخم ، عفونت یا اسکار می شود
  • احساس ماده پرکننده در زیر پوست
  • نابینایی یا سایر مشکلات بینایی
  • مرگ سلول های پوستی به دلیل از دست دادن جریان خون در منطقه

هزینه درمان های پرکننده پوستی متفاوت است و به ارائه دهنده آن ، منطقه تحت درمان و نوع پرکننده انتخاب شده بستگی دارد.

همچنین هزینه ها بسته به میزان پرکننده ممکن است بیشتر یا کمتر شود. استفاده از سرنگ کامل کمتر از سرنگ کامل ممکن است ارزانتر از استفاده از سرنگ کامل یا بیشتر از یک سرنگ باشد.

ارائه دهنده همچنین می تواند هزینه های اضافی را برای خدمات حرفه ای خود ، مراجعه به دفتر یا سایر هزینه های خود دریافت کند. تفاوت تزریق ژل و بوتاکس

 

فرق بوتاکس و ژل چیست : تفاوت های کلیدی

تفاوت تزریق ژل و بوتاکس

به طور خلاصه ، تفاوت بین بوتاکس و مواد پرکننده عبارتند از:

  • بوتاکس: با این تزریق عضلات فریز می شوند تا چین و چروک ناشی از حالات صورت را متوقف کنند. این چروک ها به طور معمول در قسمت بالایی صورت مانند پیشانی و اطراف چشم دیده می شوند.
  • ژل: در این ماده از اسید هیالورونیک و مواد مشابه برای پر کردن نواحی ای که حجم و صافی خود را از دست داده اند استفاده می شود. این شامل چین و چروک های اطراف دهان ، لب های نازک و گونه هایی است که پری خود را از دست داده اند. همچنین ممکن است در چین و چروک های پیشانی ، جای زخم و سایر قسمت هایی که برای داشتن جلوه صاف تر به حجم بیشتری نیاز دارند ، استفاده شود.
  • نتایج بوتاکس 3 تا 4 ماه طول می کشد. نتایج فیلر های پوستی بسته به نوع استفاده از پرکننده متفاوت است.

از آنجا که ژل و بوتاکس از مواد مختلفی ساخته شده اند که برای استفاده های متفاوت طراحی شده اند ، گاهی اوقات می توان آنها را در یک درمان ترکیب کرد. تفاوت ژل و بوتاکس نی نی سایت

 

سخن پایانی ایا تزریق ژل بهتر است یا بوتاکس

تزریق ژل بهتر است یا بوتاکس

به طور کلی تزریق ژل و بوتاکس بی خطر محسوب می شود ، و در کمتر از 1 درصد از گیرندگان عوارض جانبی رخ می دهد.

سالانه میلیون ها تزریق ژل و بوتاکس انجام می شود و لذا از نظر ایمنی سابقه خوبی دارند.

یک مطالعه در JAMA Dermatology نشان داد که تزریق های ژل و بوتاکس هنگامی که توسط متخصصان پوست باتجربه دارای مجوز مجوز انجام می شوند بسیار ایمن هستند. عوارض جانبی در کمتر از 1 درصد از گیرندگان رخ داده است و بیشتر آنها جزئی بوده اند.

اگرچه ژل و بوتاکس روش های حداقل تهاجمی هستند ، اما هنوز خطرات زیادی را به همراه دارند. یک فرد باید قبل از انجام این روش های درمانی از تمامی خطرات احتمالی و مزایای آن آگاه باشد.

تزریق ژل و بوتاکس برای زنان باردار یا شیرده توصیه نمی شود. افرادی که بیماری خاصی دارند یا هر دارویی مصرف می کنند باید در مورد بی خطر بودن بوتاکس یا مواد پرکننده با پزشک صحبت کنند.

افراد همچنین باید درمورد آنچه ژل و بوتاکس به طور واقعی می توانند در صورت شان ایجاد کند ، بحث کنند. اگرچه آنها می توانند ظاهر جوانی تری به شما ببخشند ، اما نتایج معمولاً به اندازه انجام یک عمل جراحی مانند جراحی لیفت صورت قدرتمند نیست.

مراجعه به یک ارائه دهنده پزشکی واجد شرایط ، مانند متخصص پوست ، جراح پلاستیک یا جراح زیبایی دارای مجوز ، به شما اطمینان می دهد که این روش را با اطمینان و به درستی انجام دهید. قبل از تصمیم گیری ، باید در مورد تجربه ارائه دهنده ژل و بوتاکس از وی سوال کنید.

 

بهترین مرکز تزریق فیلر در تهران

تزریق فیلر با کمک یک ارائه دهنده مجرب و باتجربه می تواند نتایجی طبیعی برای شما رقم زند و به شما کمک کند نسبت به ظاهر خود اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید.

بسیار خرسندیم اعلام کنیم که مرکز زیبایی ما با بهره گیری از بهترین پزشکان و متخصصین زیبایی و هم چنین بهترین و با کیفیت ترین مواد، افتخار دارد علیرغم تزریق فیلر ، کلیه خدمات زیبایی ، پوست و مو، و لیزر را در محدوده شمال تهران (شریعتی ، قلهک ، دروس ، ظفر ، زرگنده ، میرداماد ، تجریش ، فرمانیه ، قیطریه ، پاسداران) به شما عزیزان ارائه دهد. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر ، مشاوره و همچنین اخذ نوبت از این مرکز به این صفحه مراجعه کنید.

شاد و زیبا باشید…

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

منبع: medicalnewstoday

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن