بوتاکس بهتر است یا ژل

تفاوت بوتاکس و ژل | بوتاکس بهتر است یا ژل ؟!

تفاوت بوتاکس و ژل و تزریق ژل بهتر است یا بوتاکس

فرق ژل و فیلر

شکی نیست که فرایند پیری سبب ایجاد تغییراتی در چهره همه افراد می شود. این تغییرات یک فرایند طبیعی است که به آرامی پیشروی می کند. هیچ چیز به معنای واقعی کلمه نمی تواند روند پیری را معکوس کند ، و بسیاری از افراد تصور می کنند هنگامی که در آیینه به چهره خود نگاه می کند ، کمی پیر تر از آنچه که واقعاً احساس می کنند هستند. خوشبختانه ، درمان های حداقل تهاجمی بسیار عالی و متعددی برای کمک به معکوس کردن برخی از علائم پیری و احیای ظاهری جوان تر و طبیعی تر وجود دارد. درمان های تزریقی صورت در سراسر جهان بسیار محبوب به شمار می روند که دو مورد از محبوب ترین آنها در کلاس تزریق بوتولینوم قرار دارند مانند فیلر و بوتاکس . تفاوت بوتاکس و ژل

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

ژل و بوتاکس به روش های بسیار متفاوتی عمل می کنند ، بنابراین اغلب به منظور تکمیل اثر دیگری معمولا با هم مورد استفاده قرار می گیرند تا نتایج بهینه تری را ارائه دهند. تفاوت بوتاکس و فیلر عمدتا در این است که فیلر یا پرکننده های صورت باعث افزایش حجم در بافت زیر سطح پوست می شود در حالی که بوتاکس  منجر به کاهش چین و چروک های ناشی از فعالیت عضلات می شود. با ترکیب دقیق این دو نوع درمان در کنار مراقبت منظم از پوست ، اغلب بدون نیاز به عمل جراحی ، به ظاهری بسیار جوانتر دست پیدا خواهید کرد. فیلر بهتر است یا بوتاکس

بوتاکس چیست ؟

بوتاکس چیست

بوتاکس یک روش غیر جراحی و حداقل تهاجمی است که باعث کاهش ظاهر چین و چروک صورت که در اثر عمل تکرار شونده عضله زیرین ایجاد شده است ، می شود. حرکات طبیعی مکرر ماهیچه ها در صورت باعث ایجاد چین خوردگی در پوست پوشاننده این عضلات می شود. با گذشت زمان ، این چین ها می توانند حتی در هنگام استراحت عضله نیز عمیق و قابل مشاهده شوند. نمونه هایی از این موارد شامل خطوط افقی در پیشانی ، خطوط عمودی بین ابروها ، و چین و چروک های اطراف چشم و دهان است. بوتاکس با تضعیف عضله زیرین پوست ، ظاهر چین و چروک را کاهش می دهد. بنابراین حرکت کمتری در آن صورت می گیرد. هدف از تزریق بوتاکس ، بی تحرک ساختن کامل یا چهره ای یخ زده نیست بلکه ایجاد یک حالت طبیعی به واسطه حرکات کنترل شده است.

بوتاکس چگونه اثر می کند؟

بوتاکس از سم بوتولینوم تخلیص یافته ساخته شده است که به طور طبیعی توسط نوع خاصی از باکتری ها تولید می شود و سپس به منظور تزریق در محلول استریل معلق می شود. بوتاکس تنها یک شکل از سم بوتولینوم موجود است. فرم های دیگر شامل دیسپورت ، زئومین و مایوبلوک است. بوتاکس به منظور درمان خطوط گلابلا بین ابروها و خطوط پنجه کلاغی در اطراف چشم مورد تأیید FDA قرار گرفته است. سالها است که با خیالی آسوده از بوتاکس در بسیاری از مناطق دیگر صورت نیز استفاده شده است. بوتاکس با مسدود کردن موقت انتقال سیگنال از عصب به عضلات و تضعیف عضلات عمل می کند و علائم پیری که به دلیل استفاده مکرر از ماهیچه ها نمایان شده است را کاهش می دهد.

چه مناطقی با بوتاکس قابل درمان است؟

  • خطوط عمودی بین ابروها معروف به “خطوط نگرانی”
  • خطوط افقی روی پیشانی
  • خطوطی که از گوشه چشم تا بالای استخوان گونه کشیده شده اند
  • خطوط مورب در هر دو طرف بینی معروف به “خطوط خرگوشی”
  • خطوطی که از خط “رژ لب” بیرون می آیند
  • خطوط متصل به گردن
  • چروک های اطراف دهان (لیفت)
  • گوشه های بیرونی ابرو (لیفت)

مدت زمان ماندگاری بوتاکس چقدر است؟

بوتاکس پس از 24 تا 48 ساعت شروع به اثر می کند و نتیجه کامل تزریق در طی یک یا دو هفته آشکار می شود. اثرات تزریق بوتاکس به طور معمول حدود سه تا چهار ماه ماندگاری دارد.

تزریق بوتاکس چگونه انجام می شود؟

تزریق بوتاکس بر روی محل مورد نظر با استفاده از یک سوزن بسیار ریز در مطب انجام می شود. چندین محل تزریق برای پخش دارو در سراسر عضله هدف در نظر گرفته می شود. حین تزریق درد و ناراحتی خفیفی ایجاد می شود ، اما می توان با اقدامات پیش از تزریق مانند استفاده از یخ یا عوامل بی حس کننده موضعی این امر را کاهش داد. مکان های خاصی مانند لب ممکن است از سایر مناطق حساس تر باشد و در صورت تمایل می توان بلوک عصبی انجام داد تا درد حین تزریق به حداقل برسد. مقدار معینی از دارو که در هر مکان تزریق می شود بسیار اندک است. پس از تزریق ممکن است ناحیه به طور موقت دچار برآمدگی شود که سریع از بین برود. احتمال ایجاد کبودی نیز در محل تزریق وجود دارد اما می توان با استفاده از تکنیک تزریق و گذاشتن یخ روی ناحیه بعد از تزریق آن را محدود کرد. بیشتر افراد تصمیم می گیرند در همان روز تزریق ، کار یا فعالیت های روزانه خود را از سر گیرند.

عوارض بوتاکس چیست ؟

خطرات اصلی تزریق بوتاکس شامل درد یا کبودی در محل تزریق است. بروز واکنش آلرژیک موضعی نیز ممکن است ، اما بسیار نادر است. هدف از این درمان ، مورد هدف قرار دادن عضله مورد نظر است ، اما احتمال گسترش دارو به عضلات اطراف نیز وجود دارد. در مورد اطراف چشم ، تزریق بوتاکس به طور بالقوه می تواند به افتادگی موقت پلک فوقانی یا ضعف عضلات منجر شود ، و باعث ایجاد دو بینی به طور موقت شود. تزریق بوتاکس در گردن به ندرت ممکن است منجر به بروز اختلال در بلع و صحبت کردن شود.

چه کسانی نباید بوتاکس تزریق کنند؟

در صورتی که باردار هستید ، برای باردار شدن برنامه ریزی می کنید ، در دوران شیردهی به سر می برید ، در ناحیه مورد نظر برای تزریق دچار عفونت هستید ، آنتی بیوتیک های خاص مصرف می کنید ، سابقه بیماری عصبی عضلانی یا ضعف دارید ، یا به هر یک از مواد تشکیل دهنده موجود در این سم یا سایر اشکال سم بوتولینوم حساسیت دارید نباید از بوتاکس استفاده کنید.

سایر کاربردهای بوتاکس چیست؟

علاوه بر رفع چین و چروک صورت ، از بوتاکس برای درمان مشکلات مختلفی استفاده می شود. بوتاکس می تواند برای برخی از بیماران مبتلا به سردرد های میگرنی یا سردرد های تنشی موثر باشد. درمان اسپاسم صورت ، بلفارواسپاسم یا سینکینزی ناشی از فلج صورت یا فلج بل نیز با درمان بوتاکس بهبود می یابد. علاوه بر این ، از بوتاکس برای کاهش ترشحات از غده های خاصی مانند غدد اشکی تولید کننده اشک و غدد بزاقی (پاروتید و ساب مندیبولار) که بزاق تولید می کنند نیز استفاده می شود.

فیلر صورت چیست ؟

قیمت انواع فیلر صورت

چهره های جوان اغلب دارای ویژگی هایی همچون گردی و پری هستند ، در حالی که در چهره های مسن هاله هایی از سایه ایجاد شده است که باعث شده حالتی “محزون” به خود بگیرند. علاوه بر این ، برخی از ساختارهای صورت با افزایش سن ، افتاده و به پایین کشیده می شوند. این سایه ها و تیرگی ها می توانند بر روی نواحی مختلفی از صورت مانند زیر چشم ، اطراف دهان و روی گونه ها ایجاد شوند و ظاهر فرد را تا حدودی خسته یا پیر نشان دهد. فیلر های صورت برای مقابله با این تغییرات به نواحی خاص زیر پوست حجم می دهند. این روش می تواند به بازگرداندن حجمی که به دلیل فرایند پیری از دست رفته ، یا تقویت ناحیه ای که کمبود حجم دارد مانند لب ها یا گونه ها کمک کند.

فیلر صورت چگونه عمل می کند؟

دو مورد از محبوب ترین کلاس های پرکننده های صورت از اسید هیالورونیک (HA) و هیدروکسیلاپاتیت کلسیم ساخته شده اند. اسید هیالورونیک یک مولکول طبیعی است که در پوست یافت می شود ، و از بین رفتن این مولکول به واسطه فرایند افزایش سن به کاهش مقداری از حجم بافت های بدن کمک می کند. فرمول های مختلفی بر پایه فیلر های اسید هیالورونیک توسط چندین شرکت مختلف ساخته شده اند ، از جمله: ژوییدرم و رستیلن. هر یک از این محصولات حاوی ژل اسید هیالورونیک با تغییراتی جزئی در اندازه و چسبندگی ذرات شان هستند که برای نواحی مختلف درمانی تهیه شده اند. ژل های رقیق تر با ذرات کوچک تر برای درمان خطوط ریز در مناطق نازک پوست مناسب تر است ، در حالی که از ژل های غلیظ تر با ذرات بزرگ تر برای پر کردن چین های عمیق تر یا ترمیم حجم کلی در مناطقی با پوست ضخیم تر استفاده می شود. اسید هیالورونیک با بازیابی مستقیم حجم در محل تزریق و جذب آب به منطقه برای حجم دهی و رطوبت رسانی بیشتر عمل می کند. با گذشت زمان ، اسید هیالورونیک به تدریج از طریق یک فرایند طبیعی توسط بدن تجزیه می شود ، اما تزریق توسط یک آنزیم تزریقی ، قابل برگشت است که اجازه می دهد در صورت لزوم اسید هیالورونیک را با سرعت بیشتری تجزیه کند.

هیدروکسیلاپاتیت کلسیم (Radiesse®) از میکروسفرهای مبتنی بر کلسیم که در یک ژل حامل ، معلق هستند ساخته شده است. این فیلر با روشی کمی متفاوت تر از فیلر های اسید هیالورونیک عمل می کند. در زمان تزریق ، بهبود حجم دیده شده مستقیماً با محصول تزریق شده مرتبط است. با گذشت زمان ، پرکننده به تحریک تولید طبیعی کلاژن بدن کمک می کند و با پراکنده شدن پرکننده ، تنها کلاژن طبیعی باقی می ماند. این پرکننده نسبت به بیشتر پرکننده های اسید هیالورونیک مستحکم تر است و در مکانی عمیق تر زیر پوست تزریق می شود تا در به حداقل رساندن چین های عمیق مانند چین های خرگوشی بینی یا حجم دهی و لیفت ساختارهای بزرگ تر صورت مانند خط گونه و فک کمک کند. هیچ عامل خنثی کننده ای برای پرکننده های این کلاس وجود ندارد ، اما این محصول به مرور زمان اثر خود را از دست می دهد.

چه مناطقی با فیلر قابل درمان است؟

نواحی مختلف صورت با تزریق فیلر قابل درمان است و مکان های نهایی انتخاب شده به آناتومی خاص و تمایلات هر فرد بستگی دارد. برخی از متداول ترین مناطق درمانی فیلر شامل موارد زیر است:

  • شقیقه ها
  • سیاهی و فرو رفتگی زیر چشم
  • بخش میانی صورت (استخوان گونه)
  • خطوط پرانتزی اطراف بینی و دهان
  • خطوط لب
  • لب ها
  • خطوط ماریونت (خطوطی هستند که از گوشه های لب شروع شده و به طرف پایین به طرف چانه امتداد پیدا کرده اند)

دوام فیلر چقدر است ؟

بر خلاف درمان بوتاکس که برای اثر گذاری به مدت زمان نیاز دارد ، تزریق فیلر معمولاً بلافاصله موثر است. ممکن است پس از تزریق ، تورم خفیفی ایجاد شود که در چند روز اول به بافت حجم بیشتری می دهد ، اما به محض رفع این تورم ، اثر کامل پرکننده قابل رویت است. بسته به محل تزریق و پرکننده مورد استفاده ، مدت ماندگاری فیلر ها متفاوت است و طیف وسیعی دارد. پرکننده های اسید هیالورونیک می توانند بین شش ماه تا بیش از دو سال دوام داشته باشند. کوتاه ترین بازه ماندگاری متعلق به تزریق فیلر در لب است که نسبت به سایر ساختارهای صورت متحرک تر بوده و موجب می شود فیلر سریعتر تجزیه شود. پرکننده های ماندگار تر مانند Juvaderm-Voluma® ممکن است تا دو سال دوام داشته باشند و پرکننده کلسیم هیدروکسیلاپاتیت کلسیم تا یک سال دوام می آورد.

 بسیاری از افرادی که برای تزریق مجدد فیلر مراجعه می کنند ، به این نتیجه رسیده اند که برای رسیدن به نتیجه مشابه به تزریق فیلر کمتری نیاز پیدا کرده اند.

تزریق فیلر چگونه انجام می شود؟

تزریق فیلر صورت به راحتی در مطب طی یک مراجعه منظم به کلینیک انجام می شود. فیلر در یک سرنگ استریل آماده می شود و با سوزن یا کانول مخصوص به زیر پوست تزریق می شود. اغلب ناحیه ای که باید تزریق شود با بی حسی موضعی بیحس می شود. در مورد مناطق حساس مانند لب ها در صورت تمایل می توان بلوک عصبی انجام داد. بسیاری از پرکننده ها حاوی بی حسی موضعی نیز هستند ، بنابراین در حین تزریق ، ناحیه درمان بی حس می شود. پس از تزریق ، منطقه ممکن است با یخ درمان شود تا احتمال ایجاد تورم یا کبودی در آن کاهش یابد. اکثر بیماران پس از تزریق به راحتی کار و فعالیت های روزانه خود را از سر می گیرند.

عوارض تزریق ژل چیست؟

شایع ترین خطرات پرکننده های تزریقی شامل درد یا کبودی در ناحیه تزریق است که بسیار جزئی هستند. همچنین خطر تورم یا عفونت موضعی نیز وجود دارد. بعضی اوقات ممکن است در زیر پوست توده احساس شود یا التهاب موضعی در محل ایجاد شود. عوارض جانبی جدی نیز وجود دارد ، اما خوشبختانه بسیار نادر هستند. این عوارض جانبی به تزریق پرکننده در رگ های خونی کوچک زیر پوست مربوط می شود و با نکروز یا عفونت ناشی از پوست می تواند باعث قطع جریان خون به پوست شود. کوری از طریق تزریق فیلر در اطراف چشم نیز گزارش شده که باعث اختلال در جریان خون به چشم می شود ، اما این مورد نیز بسیار نادر است و جای هیچ نگرانی نیست.

چه کسانی نباید ژل صورت دریافت کنند؟

پرکننده های صورتی که امروزه مورد استفاده قرار می گیرند از منابع حیوانی مانند پرکننده های کلاژن تهیه نمی شوند ، بنابراین قبل از تزریق نیازی به آزمایش آلرژی نسبت به پرکننده های صورت وجود ندارد. افرادی که به فیلر یا محصولی که در فیلر موجود است آلرژی شناخته شده ای دارند ، نباید تزریق را دریافت کنند. همچنین تزریق نباید در محل عفونت فعلی انجام شود. در صورت استفاده از داروهای رقیق کننده خون نیز باید احتیاط کرد زیرا ممکن است خطر کبودی یا حتی هماتوم در اثر تزریق وجود داشته باشد.

سایر کاربردهای فیلر صورت چیست؟

علاوه بر استفاده گسترده از فیلر ها برای بازگرداندن حجم از دست رفته صورت به دلیل فرایند پیری ، مصارف دیگری نیز در اهداف ترمیمی دارند. نقایص صورت مربوط به تروما یا جراحی که باعث کاهش حجم بافت شده است ، به طور موثری با پرکننده های صورت قابل درمان هستند. لیپوآتروفی ناشی از HIV که می تواند باعث از دست رفتن کلی حجم صورت شود ، به تزریق فیلر خیلی خوب پاسخ می دهد. از پرکننده ها همچنین می توان برای تقویت ساختارهای دست نخورده صورت که بنا به دلایل دیگری عملکرد خوبی ندارند استفاده کرد ، مانند تزریق به لب افراد مبتلا به فلج صورت که باعث اختلال در نوشیدن یا صحبت کردن می شود.

بهترین مرکز تزریق ژل در تهران

تفاوت بوتاکس و فیلر

تزریق فیلر با کمک یک ارائه دهنده مجرب و باتجربه می تواند نتایجی طبیعی برای شما رقم زند و به شما کمک کند نسبت به ظاهر خود اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید.

بسیار خرسندیم اعلام کنیم که مرکز زیبایی ما با بهره گیری از بهترین پزشکان و متخصصین زیبایی و هم چنین بهترین و با کیفیت ترین مواد، افتخار دارد علیرغم تزریق فیلر ، کلیه خدمات زیبایی ، پوست و مو، و لیزر را در محدوده شمال تهران (شریعتی ، قلهک ، دروس ، ظفر ، زرگنده ، میرداماد ، تجریش ، فرمانیه ، قیطریه ، پاسداران) به شما عزیزان ارائه دهد. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر ، مشاوره و همچنین اخذ نوبت از این مرکز به این صفحه مراجعه کنید.

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

منبع: muschealth

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن