تزریق ژل خط خنده

بهترین روش برای از بین بردن خط خنده چیست

چین های بینی-دهانی که اصطلاحا به خط خنده شناخته می شوند ، چین و چروک های شایعی هستند که از طرفین بینی به سمت گوشه های دهان کشیده شده اند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

همه افراد به طور طبیعی تا حدی این چین ها را دارند ، اما با افزایش سن همراه و دخالت عوامل دیگر عمیق تر می شوند.

در حالی که انواع مختلفی برای از بین بردن خط خنده وجود دارد ، اما پرکننده های پوستی یا فیلر ها اولین خط درمانی هستند که معمولا توسط متخصصان پوست توصیه می شوند.

بسته به شدت چین خوردگی و همچنین نگرانی های دیگر مانند افتادگی پوست ، ممکن است از درمان های دیگری نیز استفاده شود. با این حال ، درمان قطعی خط خنده و بهترین روش از بین بردن خطوط خنده همچنان تزریق ژل است.

در این مطلب قرار است مروری بر مزایا و خطرات تزریق ژل خط خنده داشته باشیم. اما قبل از هر چیز لازم است درباره خود خط خنده ، اطلاعات کاملی به شما ارائه دهیم.

چین های بینی – دهانی یا خط خنده چیست؟

بهترین روش از بین بردن خط لبخند

چین های بینی-دهانی که اصطلاحا به خط خنده شناخته می شوند ، چین و چروک های شایعی هستند که از طرفین بینی به سمت گوشه های دهان کشیده شده اند. اگرچه بسیار شایع هستند ، اما شدت آنها ممکن است متفاوت باشد.

همه افراد به طور طبیعی دارای خط خنده هستند اما برخی از افراد دوست دارند كه آنها كمتر مورد توجه باشند و در این خصوص گزینه های زیادی برای درمان وجود دارد.

چه عواملی در بروز خط خنده دخیلند؟

سن ، آسیب های ناشی از خورشید و استعمال دخانیات بزرگترین عامل اصلی عمیق شدن خطوط بینی به شمار می روند. اشعه ماورا بنفش (UV) خورشید باعث تجزیه فیبرهای کلاژن و الاستین در پوست می شود. سیگار کشیدن نیز باعث از بین رفتن این فیبرها می شود. با افزایش سن ، مجموعه این آسیب ها می توانند چین های اطراف بینی را عمیق تر کنند.

فرایند پیری طبیعی ، حتی بدون آسیب به خورشید یا سیگار کشیدن نیز می تواند نقش داشته باشد. با افزایش سن ، ساختار استخوان گونه شما صاف می شود. این می تواند باعث آویزان یا افتادن پوست گونه های شما شود. به این سالها نیروی جاذبه روی پوست و کاهش طبیعی کلاژن و الاستین اضافه کنید و شما دستورالعمل مناسبی برای چین و چروک ، شل شدن پوست و چین های بینی دارید.

افزایش یا کاهش وزن قابل توجه نیز می تواند در ایجاد خط خنده موثر باشد. کاهش وزن می تواند منجر به شل شدن پوست ، به ویژه در صورت و گردن شود. افزایش وزن نیز می تواند گونه ها را پر کند و چین های اطراف بینی را عمیق کند.

خوابیدن به پهلو ممکن است یک یا هر دو خط خنده شما را عمیق تر کند ، اما لازم نیست خوابیدن به پشت را شروع کنید. اگر عمیق شدن چین خوردن ها نگران کننده باشد ، مطمئناً می توانید به پشت بخوابید. با این حال ، خواب خوب شب برای ترمیم پوست و حفظ سلامتی نیز به همان اندازه مهم است.

آیا می توان از ایجاد خط خنده جلوگیری کرد؟

استفاده از ضد آفتاب و عدم استعمال دخانیات برای جوان تر به نظر رسیدن پوست و جلوگیری از عمیق شدن چین و چروک اطراف بینی ضروری است. آکادمی پوست آمریکا استفاده روزانه از ضد آفتاب را توصیه می کند. استفاده از کرم ضد آفتاب برای محافظت از پوست در برابر اشعه ماورا بنفش مهم است بنابراین اگر قرار است بیرون یا در معرض آفتاب باشید ، حتی اگر در حال رانندگی یا پشت پنجره هستید از ضد آفتاب استفاده کنید.

محصولات مرطوب کننده پوست می توانند به کاهش چین و چروک و بهبود کیفیت کلی پوست کمک کنند. برای محافظت از کلاژن و الاستین موجود در پوست ، محصولات حاوی آنتی اکسیدان مانند ویتامین C پیشنهاد می شود. محصولات دارای رتینول همچنین می توانند به تقویت تولید سلول های پوستی کمک کرده و پوست را جوانتر نشان دهند. فقط مطمئن باشید که همیشه باید از کرم ضد آفتاب استفاده کنید و هنگام استفاده از رتینول از مرطوب کننده استفاده کنید. این محصولات می توانند پوست را خشک کرده و در معرض آفتاب پوست را حساس کنند.

درمان و رفع خط خنده به چه نحو است؟

بهترین روش برای از بین بردن خطوط خنده

یک متخصص پوست می تواند به شما کمک کند تا علت عمیق شدن خطوط لبخند و روش درمانی مناسب برای شما را بیابید.

رجوع به یک متخصص پوست برای شروع با یک روش کم تهاجم و یا شاید تهاجمی تر ، رویکرد فوق العاده ای است. ممکن است نتیجه نهایی تنها با جراحی لیفت صورت حاصل شود ، اما موارد زیادی وجود دارد که باید قبل از انجام جراحی کامل آنها را امتحان کرد.

بهترین درمان برای خط خنده عبارتست از:

تقویت استحکام پوست

اگر شل بودن پوست علت چین خوردگی های ناخواسته خط خنده ، ممکن است متخصصان پوست نیز از یک روش سفت کننده پوست استفاده کنند. این موارد می توانند شامل دستگاه فرکانس رادیویی فرکشنال ، اولتراسوند یا لیزر فرکشنال باشند.

این پروسیجرها به طور مشابه عمل می کنند. آنها به نواحی میکروسکوپی لایه پوست در زیر لایه سطحی آسیب می رسانند. این امر باعث تولید کلاژن برای داشتن پوستی محکم و سفت می شود.

عمل جراحی

لیفت گونه یا لیفت کامل صورت می تواند باعث کاهش خط خنده و سایر علائم پیری شود. با این حال ، جراحی زیبایی گران است و اغلب تحت پوشش بیمه نیست. همچنین زمان بهبودی طولانی مدتی دارد و با خطر بروز عوارض همراه است.

حتی بهترین راه از بین بردن خط خنده نیز دائمی نیست. ممکن است سالها بدون خط خنده سپری کنید اما شما هرگز نمی توانید فرایند پیری طبیعی را کاملاً متوقف کنید. حتی تغییرات جراحی نیز با گذشت زمان تغییر می کنند و علائم پیری به تدریج ظاهر می شوند.

پرکننده ها

پر کننده ها که با نام های فیلر و ژل نیز شناخته می شوند غالباً اولین قدم در جهت کاهش چین خوردگی های بینی هستند. متخصصان پوست و سایر متخصصان زیبایی مواد پرکننده ای را به پوست اطراف گونه تزریق می کنند. این به ناحیه حجم می دهد و پوست را لیفت می کند. بهترین نوع ژل برای خط خنده و میزان استفاده از آن به شدت چین خوردگی بستگی دارد. متداول ترین مواد پرکننده از هیالورونیک اسید (یک ماده طبیعی سازنده پوست) و کلسیم هیدروکسیلاپاتیت ساخته می شود که به طور معمول در استخوان ها یافت می شود. نشان داده شده است که هر دو علاوه بر تراکم پوست به تحریک رشد کلاژن نیز کمک می کنند.

پرکننده ها به راحتی در مطب تزریق می شوند و زمان ریکاوری کوتاه مدت و بدون دوران نقاهت است. بعضی از افراد کبودی کمی را تجربه می کنند اما می توانید بلافاصله پس از درمان آرایش کنید.

با این حال ، پرکننده ها یک راه حل کوتاه مدت هستند. ماندگاری ژل خط خنده از 6 ماه تا 2 سال است. مدت دوام پرکننده بستگی به نوع پرکننده و سرعت جذب شدن آن توسط بدن دارد.

در ادامه ، درباره فیلر خط خنده بیشتر توضیح داده ایم.

فیلر خط خنده

فیلر خط خنده

پرکننده های پوستی ترکیبات تزریقی ای هستند که در درمان چین و چروک صورت استفاده می شوند. آنها با “پر کردن” ناحیه ای از پوست کار می کنند تا خطوط ظریف و چین و چروک های عمیق را برطرف کنند.

انواع پرکننده ها به تحریک کلاژن (پروتئین طبیعی موجود در پوست) کمک می کنند که به طور طبیعی با افزایش سن از بین می رود.

بهترین ژل برای خط خنده چیست ؟

متداول ترین و بهترین فیلر برای خط خنده ، حاوی اسید هیالورونیک است. این ماده شفاف به طور طبیعی در پوست تولید می شود و به سفتی و آبرسانی پوست کمک می کند.

بهترین مارک فیلر برای خط خنده عبارتند از:

  • بلافیل
  • بلوترو
  • ژوویدرم
  • Prevelle Silk
  • رستیلن
  • روانسی ورسا

متخصص پوست ممکن است انواع دیگری از پرکننده ها را برای این نوع چین و چروک ها توصیه کند ، از جمله کلسیم هیدروکسیلاپاتیت (Radiesse) و پلی-ال- لاکتیک اسید (Sculptra).

پس از آن که متخصص پوست به شما کمک کرد تا بهترین مارک ژل تزریقی برای خط خنده را تعیین کنید ، آن را مستقیماً به نقاطی که در امتداد چین های بینی دهانی قرار دارند تزریق می کند. بدن شما در نهایت این مواد پرکننده را خنثی خواهد کرد. به طور کلی ماندگاری ژل خط خنده بین 6 تا 18 ماه است.

مزایای تزریق ژل خط خنده

بهترین مارک ژل تزریقی برای خط خنده

متخصصان پوست به طور معمول مواد فیلر خط خنده را در اولویت روش های تهاجمی تر ، مانند جراحی ، قرار می دهند. اگرچه نتایج فردی ممکن است متفاوت باشد ، اما پرکننده های پوستی به طور کلی مزایای زیر را به دنبال دارند:

  • افزایش کلاژن در پوست ، که به برجسته شدن ناحیه مورد نظر کمک می کند
  • افزایش حجم در اطراف ناحیه دهان
  • لیفت کلی پوست
  • ظاهری نرم و لطیف بخشیدن به پوست
  • حداقل عوارض جانبی
  • نتایج فوری
  • در صورت تمایل ، امکان استفاده از لوازم آرایش پس از درمان

عوارض تزریق ژل خط خنده

بهترین روش برای از بین بردن خط خنده

متخصصان پوست تمایل دارند که به جای جراحی بزرگ ، از پرکننده ها را برای رفع خط خنده استفاده کنند زیرا این گزینه درمانی به ندرت خطر عفونت ، خونریزی و سایر عوارض جانبی را که جراحی به دنبال دارد ، ایجاد می کند.

با این حال ، همچنان مهم است که بدانید پرکننده های پوستی نیز می توانند عوارض جانبی جزئی ایجاد کنند. اما این عوارض طی دو روز از بین بروند. در مورد خطرات زیر با یک متخصص پوست مشورت کنید:

  • کبودی در محل تزریق
  • تورم
  • قرمزی
  • بثورات پوستی
  • خارش

عوارض جانبی نادر عبارتند از:

  • خون ریزی
  • آسیب دیدن رگ های خونی
  • عفونت
  • جای زخم
  • نکروز (مرگ بافتی)
  • ضایعاتی مانند آکنه

قیمت تزریق ژل خط خنده

هزینه تمام شده ژل خط خنده ، به نام تجاری محصول و میزان مورد نیاز آن بستگی دارد. هزینه ها نیز ممکن است بسته به منطقه نیز متفاوت باشد.

قبل از انجام معالجه درمورد هزینه های تخمینی کلی خود سوال کنید. در حالی که بیمه درمانی رویه های زیبایی مانند درمان های پرکننده پوست را پوشش نمی دهد ، اما می توانید برای کاهش هزینه از ارائه دهنده خدمات خود راهنمایی بگیرید.

درباره برنامه های پرداخت ، پیشنهاد ها و تخفیف های تزریق فیلر سوال کنید.

خبر خوب این است که لازم نیست نگران مرخصی گرفتن به دلیل درمان نیستید. بسته به میزان راحتی خودتان می توانید تصمیم بگیرید روز بعد – یا همان روز – به کار خود برگردید.

خلاصه مطلب

بهترین راه برای درمان خط خنده

چین های بینی-دهانی که اصطلاحا به خط خنده شناخته می شوند ، چین و چروک های شایعی هستند که از طرفین بینی به سمت گوشه های دهان کشیده شده اند.

غالباً اولین گزینه و بهترین روش برای درمان خط خنده که متخصصان پوست توصیه می کنند ، تزریق ژل خط خنده است.

به طور کلی فیلر خط خنده ، ایمن و موثر است ، بدون آن که به اندازه جراحی تهاجمی و پرهزینه باشد. قبل از انجام درمان حتماً تمام عوارض و هزینه های جانبی را از قبل مطرح کنید.

همچنین ، در حالی که ماندگاری ژل خط خنده به طور تقریبی بالا است، اما به هیچ عنوان نتیجه دائمی ندارد. به طور کلی ، این مواد تزریقی بین 6 تا 18 ماه یا زمانی که پوست شما مواد را کاملاً خنثی کند ، دوام می آورند.

اگر انتظار نتایج چشمگیر تری را دارید با یک متخصص پوست صحبت کنید.

بهترین مرکز تزریق ژل در تهران

تزریق فیلر با کمک یک ارائه دهنده مجرب و باتجربه می تواند نتایجی طبیعی برای شما رقم زند و به شما کمک کند نسبت به ظاهر خود اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید.

بسیار خرسندیم اعلام کنیم که مرکز زیبایی ما با بهره گیری از بهترین پزشکان و متخصصین زیبایی و هم چنین بهترین و با کیفیت ترین مواد، افتخار دارد علیرغم تزریق فیلر ، کلیه خدمات زیبایی ، پوست و مو، و لیزر را در محدوده شمال تهران (شریعتی ، قلهک ، دروس ، ظفر ، زرگنده ، میرداماد ، تجریش ، فرمانیه ، قیطریه ، پاسداران) به شما عزیزان ارائه دهد. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر ، مشاوره و همچنین اخذ نوبت از این مرکز به این صفحه مراجعه کنید.

پیشاپیش سال خوبی را برای شما عزیزان آرزومندیم ?

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

منبع: healthline

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن