بهترین ژل برای خط اخم

فيلر خط اخم بهترین روش برای رفع خطوط 11 اخم

فیلر خط اخم را بیشتر بشناسید.

فیلر خط اخم با افزایش سن، کلاژن، اسید هیالورونیک و خاصیت ارتجاعی طبیعی پوست از بین می رود و همین امر منجر به ایجاد چین و چروک و از بین رفتن پری اطراف چشم و بین ابروها می شود. فیلرها برای رفع علائم پیری بسیار کاربرد دارند. تزریق پر کننده های بافت نرم مثل Sculptra، بلوترو Belotero، رستیلنRestylane، ژوویدرمJuvedermو Radiesseرادیس می تواند به طور موقت این مشکلات پوستی را بهبود بخشد. یکی از دغدغه های افراد، به ویژه خانم ها تشکیل خط اخم که به خطوط 11 بین ابروها نیز شناخته می شوند، به شمار می رود. به غیر از جراحی پلاستیک، بهترین درمان خط اخم و پیشانی، فیلر خط اخم محسوب می شود. این روش بسیار کم تهاجمی است. 

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

فیلر خط اخم چیست؟

ژل خط اخم

هدف از تزریق فیلر خط اخم، کشیدن پوست در ناحیه بین دو ابروست که به نظر می رسد دچار شلی یا افتادگی شده است. با تزریق ژل بین دو ابرو، چین و چروک ها و شلی پوست در این ناحیه کاهش می یابد و حتی ممکن است کاملا از بین برود. با این حال، نتایج دائمی آن نخواهد بود. اثر پری ایجاد شده توسط تزریق ژل پیشانی بسته به نوع محصول پر کننده خاص ممکن است از 6 تا 24 ماه دوام داشته باشد. نتایج بدست آمده از لیفت پیشانی با تزریق ژل در مقایسه با بوتاکس، باید بسیار طولانی تر باشد.

با افزایش سن، پوست صورت می تواند آویزان شود و به دنبال آن علائم افتادگی ظاهر شود. این امر می  تواند منجر به ایجاد خطوطی شبیه عدد 11 شود که چهره را به شکلی خسته و افسرده نشان می دهد. از آنجا که پوست در این ناحیه به تدریج حجم و خاصیت ارتجاعی بیشتری را با گذشت زمان از دست می دهد شلی و افتادگی پوست حتی می تواند در موارد شدید منجر به دید مبهم شود. در حالی که از پر کننده های پوستی می توان برای درمان و بهبود علائم پیری در ناحیه پیشانی و بین دو ابرو استفاده کرد، اما بازگرداندن حجم از دست رفته و بالا کشیدن قابل توجه این ناحیه در موارد شدیدتر افتادگی پوست معمولا به جراحی نیازمند است. 

بهترین ژل برای خط اخم

بهترین ژل برای خط اخم

پرکننده های پوستی که حاوی اسید هیالورونیک هستند معمولاً برای تزریق فیلر خط اخم استفاده می شود. این نوع پرکننده شامل نام های تجاری مانند ژوویدرم (Juvdderm) و رستیلن (Restylane) می باشد. با افزایش سن، بدن ما کلاژن کمتری تولید می کند و همین امر می تواند منجر به شل و افتادگی پوست و همچنین ایجاد خطوط و چین و چروک شود. از بین رفتن حجم پوست در ناحیه بین دو ابرو همچنین می تواند به ایجاد لبه برآمده و برجسته تر در بالای چشم منجر شود که به آن اسکلت سازی گفته می شود. سایش ابرو و پلک ها به هم باعث می شود چشم ها کوچک تر و خسته تر به نظر برسند، بنابراین جایگزین کردن حجم از دست رفته با فیلر برای خط اخم می توان ظاهری جوان تر و شاداب تر به صورت بخشید.

بهترین مارک فیلر صورت در بین فیلرهای موجود در بازار کدام است؟

در انتخاب ژل و فیلر دقت کنید:

  • برندهای معتبر ماندگار هستند.
  • عارضه و عفونت ایجاد نمی کنند.
  • دارای تائیدیه وزارت بهداشت هستند.
  • قابلیت جذب دارند و سرطان زا نیستند.
  • ژل های ارزان، چینی و 10 سی سی هستند.
  • حداکثر سازگاری بیولوژیک را با بدن دارند.
  • واکنش های ایمنی بدن را تحریک نمی کنند.
  • حتما برند ژل و فیلر را از مرکز مورد نظرتان جویا شوید.

نحوه تزریق فیلر خط اخم

نحوه تزریق ژل

در طی این روش، پزشک قبل از ضد عفونی کردن  ناحیه، نقاط تزریق را روی صورت تان مشخص می کند. به منظور راحتی شما در هنگام تزریق، از یک عامل بی حس کننده موضعی  یخ یا بی حسی موضعی استفاده می شود. ماده پرکننده – که معمولاً نوعی اسید هیالورونیک یا ماده شیمیایی محرک کلاژن است – با یک سوزن بسیار ظریف به زیر پوست تزریق می شود. برخی از افراد هنگام تزریق ماده پرکننده دچار سوزش یا گزگز می شوند. 

پس تزریق فیلر خط اخم، اسید هیالورونیک به لایه درم پوست، موجب افزودن حجم بیشتر می شود و همچنین تولید اسید هیالورونیک که یک ماده طبیعی در بدن است را تحریک می کند. اسید هیالورونیک با جذب آب به لایه درم پوست و ایجاد یک اثر پر شدگی به کاهش ظاهری خطوط و چین و چروک کمک می کند. پرکننده های اسید هیالورونیک همچنین باعث تولید کلاژن توسط بدن می شوند که استحکام و خاصیت کشسانی پوست را بهبود می بخشد. کلاژن فراوان ترین پروتئین است که توسط بدن تولید می شود و یکی از اجزای اصلی بافت های همبند، از جمله پوست است. کلاژن به طرق مختلفی به پوست بهره می رساند: ساختار بیشتری به پوست می بخشد، خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می بخشد، آبرسانی را افزایش می دهد و به کاهش چین و چروک ها کمک می کند.

فیلم تزریق ژل خط اخم

 

مقدار مناسب برای تزریق ژل خط اخم چقدر است؟

مقدار تزریق فیلر

میزان پرکننده پوستی مورد نیاز برای لیفت پیشانی به صورت غیر جراحی یا برای درمان خطوط و چین و چروک بین ابروها به میزان افتادگی پوست و میزان اصلاح مورد نیاز و اینکه آیا خطوط موجود در پوست عمیق هستند یا خیر بستگی دارد. برای اصلاح خطوط پوستی و چین و چروک در ناحیه بین دو ابرو و خط اخم با درجه خفیف و متوسط، ممکن است در هر نقطه مقدار نصف سرنگ (0.5 میلی لیتر) تا یک سرنگ (1 میلی لیتر) پرکننده پوستی لازم باشد تا به نتایج رضایت بخش و مطلوب دست یابید. بهترین کار در هنگام تزریق ژل در پیشانی این است که با کمترین مقدار شروع کنید و سپس مقدار آن را به تدریج افزایش دهید تا به نتیجه مطلوب برسید. فیلر خط اخم

مقدار پرکننده مورد نیاز همچنین به محصول پرکننده خاصی که استفاده می شود بستگی دارد. اگر یک پرکننده دارای ترکیب متراکم تری باشد، ممکن است نسبت به یک پرکننده رقیق تر، مقدار کمتری مورد نیاز باشد. همچنین میزان پرکننده مورد نیاز با گذشت زمان به ماندگاری پیش بینی شده یک محصول خاص نیز بستگی دارد و اینکه برای ماندگاری اثر چند مرتبه درمان های بعدی مورد نیاز است. لازم به ذکر است که پرکننده هایی که طول عمر بیشتری دارند ممکن است گران تر باشند.

مقدار پرکننده پوستی مورد نیاز برای دستیابی به نتایج مطلوب تنها توسط اینجکتور (شخصی که پرکننده را تزریق می کند) تعیین خواهد شد. وی ناحیه بین دو ابرو را بررسی کرده و با شما در مورد اهداف تان، گزینه های درمانی و توصیه های مراقبتی پس از آن صحبت می کند. اینجکتور برای رسیدن به نتیجه مطلوب، مناسب ترین پرکننده پوستی و همچنین مناسب ترین مقدار اولیه محصول تزریقی را تعیین می کند.

چه مدت طول می کشد تا نتایج را ببینیم؟

معمولاً چندین هفته طول می کشد تا پرکننده به طور کامل اثر گذارد، طی این مرحله هر گونه تورم یا کبودی ناپدید می شود، با این وجود پوست تان ظاهری جوان تر و طبیعی نشان می دهد. اما اگر از نتایج راضی نبودید، ممکن است به فیلر بیشتری نیاز داشته باشید. همچنین، برنامه ای برای درمان های مراقبتی و جلسات پیگیری نیز تعیین شود.

عوارض فیلر خط اخم

عوارض تزریق فیلر

برای اکثر افراد، تنها عارضه جدی فیلر، کمی قرمزی و حساسیت در ناحیه تزریق در یکی دو روز بعد از تزریق است.

به طور کلی عوارض ژل خط اخم عبارتند از:

  • تورم

  • حالت تهوع

  • کبودی در محل تزریق

  • مهاجرت پرکننده، به این معنی که ماده تزریقی به مناطق دیگر منتقل می شود و باعث ایجاد ظاهری “مواج” یا “بیش از حد پر شده” می شود.

به منظور کاهش ورم بعد از تزریق ژل توصیه می شود از کمپرس یخ استفاده کنید. فیلر خط اخم

مراقبتهای بعد از تزریق ژل

مراقبت‌های بعد از تزریق ژل

 باید از فشار دادن، ضربه زدن و یا حتی لمس کردن ناحیه تزریق شده تا ۴٨ ساعت خودداری شود. در واقع باید اجازه دهید، که فیلر با خطوط زیر پوست سازگار شده و در جای خود تثبیت شود.

 از داروهای آسپرین و یا ضد التهابی مانند ایبوپروفن و یا ژلوفن استفاده نکنید. چرا که این داروها موجب خونریزی و یا کبودی در محل تزریق می‌شوند. برای رفع کبودی از کمپرس یخ استفاده کنید.

 سعی کنید نواحی تزریق ژل تا حد امکان، بی حرکت باشد. اگر در سطح پوست خود برآمدگی مشاهده کردید می‌توانید آن ناحیه را ماساژ دهید.

 اصلاح صورت و آرایش کردن آن، بعد از یک هفته، انجام شدنی است. بنابراین نباید بلافاصله پس از تزریق، دست به آرایش و یا اصلاح صورت بزنید.

 برای جلوگیری از بروز عفونت، باید حتما نواحی تحت درمان را تمیز و خشک نگه دارید که می‌توانید با استفاده از شوینده‌های ملایم، ناحیه تزریق را شستشو دهید.

  قبل از برطرف شدن کبودی‌ها، تورم و قرمزی، نباید محل تزریق ژل را گرم کنید. بنابراین از آفتاب، سونا، حمام، سولاریوم و … خودداری نمایید. از طرف دیگر از سرد کردن محل تزریق نیز پرهیز کنید.

 ورزش و فعالیت سنگین را پس از تزریق به مدت ۲ هفته ترک کنید و در هنگام استراحت، بر روی صورت نخوابید. اگر مراقبت های بعد از تزریق ژل را انجام ندهید ممکن است با عوارض تزریق ژل روبرو شوید.

  معمولا متخصصان توصیه می‌کنند، در چند روز اول پس از تزریق آب زیاد بنوشید تا ماندگاری فیلر بیشتر شود.

 از محصولات موضعی مانند ترتینوئین Tretinoin، رتینول، رتینوئیدها، گلیکولیک اسید یا هر گونه محصولات “ضد پیری” بر روی ناحیه تزریق خودداری کنید.

ماندگاری فیلر خط اخم | ماندگاری ژل خط اخم

ماندگاری فیلر

ماندگاری پرکننده های پوستی به طور کلی از 6 تا 24 ماه به طول می انجامد. این مدت زمان به عوامل مختلفی از جمله نوع پرکننده و ناحیه تزریق شده  بستگی دارد، زیرا این امر بر سرعت متابولیزه شدن پرکننده توسط بدن تأثیر خواهد گذاشت. در صورت تزریق ژل در مناطقی از صورت که حرکت عضلات بیشتر است، مانند گونه ها، لب ها یا اطراف چشم، متابولیسم پرکننده توسط بدن سریع تر از آنچه در سایر نواحی صورت اتفاق می افتد، صورت می گیرد. هنگامی که از پرکننده های پوستی مبتنی بر اسید هیالورونیک برای اصلاح علائم پیری در ناحیه خط اخم استفاده می شود، به طور معمول ممکن است از 6 ماه تا 1 سال ماندگاری داشته باشد. با سپری شدن این مدت، اثرات مفید پرکننده با متابولیزه شدن بدن به تدریج کاهش می یابد و لازم است به منظور حفظ ظاهر مطلوب، برای جلسات بیشتر تزریق فیلر برنامه ریزی کنید. برای کسب بهترین نتیجه به طبیعی ترین شکل، باید قبل از اینکه اثرات تزریق قبلی ژل از بین برود، تزریق را تجدید کنید.

قیمت فیلر خط اخم | هزینه تزریق ژل خط اخم​

هزینه تزریق فیلر

این روش، یک پروسیجر زیبایی محسوب می شود، بنابراین شرکت های بیمه آن را پوشش نمی دهند.
هزینه تزریق فیلر خط اخم بسته به نوع پر کننده ای که انتخاب می کنید، ارائه دهندده ای که انتخاب می کنید و تعداد تزریق های شما متفاوت است. پس از مشاوره باید جزئیات هزینه فیلر خط اخم را از پزشک خود جویا شوید. برای اطلاع دقیق از هزینه تزریق فیلر خط اخم می توانید با بهترین مرکز زیبایی پوست و مو شریعتی تماس حاصل نمائید.

بهترین مرکز تزریق فیلر

بهترین مرکز تزریق فیلر

امیدواریم این مطلب توانسته باشد تمامی ابهامات شما عزیزان را درباره تزريق فیلر خط اخم مرتفع ساخته باشد. چنانچه در فکر تزریق پرکننده هستید، به شما مرکز زیبایی مان واقع در محدوده شمال تهران (شریعتی، قلهک، دروس، ظفر، زرگنده، میرداماد، تجریش، فرمانیه، قیطریه، پاسداران) را معرفی می کنیم. فیلر خط اخم

این مرکز زیبایی، با بهره گیری از بهترین پزشکان و متخصصین زیبایی و هم چنین بهترین و با کیفیت ترین مواد، افتخار دارد علیرغم تزریق ژل و فیلر کلیه خدمات زیبایی، پوست و مو و لیزر موهای زائد را نیز به شما عزیزان ارائه کند. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه تزریق فیلر به صفحه اصلی مراجعه کنید.

امیدواریم این مطلب توانسته باشد اطلاعات مفیدی به شما عزیزان ارائه کند.

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن