بهترین درمان ترک های پوستی

بهترین روش درمان ترک های پوستی: مزونیدلینگ (مزوتراپی + میکرونیدلینگ)

معرفی بهترین روش درمان ترک های پوستی

ترک های پوستی دقیقا چه هستند؟

استرچ مارک یا ترک پوستی نوعی اسکار است که زمانی ایجاد می شود که پوست ما کشیده شود یا به سرعت لاغر شویم. این تغییر ناگهانی باعث پارگی کلاژن و الاستین می شود، دو فاکتوری که از پوست ما پشتیبانی و حفاظت می کنند. با بهبودی پوست، ترک های پوستی ممکن است ظاهر شوند. اما نگران نباشید ما قرار است بهترین درمان درمان ترک های پوستی را در این مطلب به شما معرفی کنیم.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

رفع سریع ترک های پوستی

همه افراد این نوارهای باریک سفید یا قرمز را روی پوست خود ندارند. به نظر می رسد نوسان سطح هورمون در این امر نقش به سزایی داشته باشد. همچنین اگر افراد خانواده شما دچار ترک‌ پوستی شوند، ممکن است خطر بیشتری شما را تهدید کند.

ترک های پوستی به احتمال زیاد در موارد زیر بروز پیدا خواهند کرد:

  • جهش های رشدی که در دوران بلوغ اتفاق می افتد
  • بارداری
  • کاهش یا افزایش سریع وزن
  • تمرین با وزنه زمانی که رشد سریع عضلانی دارید

استفاده طولانی مدت از یک کورتیکواستروئید بر روی پوست نیز می تواند باعث ایجاد ترک شود. اگر به بیماری کوشینگ یا سندرم مارفان مبتلا هستید، ممکن است ترک های پوستی را مشاهده کنید.

هنگامی که علائم کشش برای اولین بار ظاهر می شوند، بسته به رنگ پوست شما، قرمز، بنفش، صورتی، قرمز مایل به قهوه ای یا قهوه ای تیره هستند. ترک پوستی اولیه ممکن است کمی برجسته باشد و ممکن است خارش داشته باشد.

با گذشت زمان، رنگ آنها محو می شود و نوارهای باریک زیر پوست شما فرو می روند. اگر انگشت خود را روی ترک های پوستی قدیمی بکشید، اغلب فرورفتگی را احساس می کنید.

 

بهترین درمان ترک های پوستی چیست؟

بهترین دکتر برای ترک های پوستی

مانند هر جای زخم (اسکار) دیگر، ترک‌ های پوستی دائمی هستند، اما درمان می تواند آنها را کمتر به چشم بیاورد. درمان همچنین می تواند به کاهش خارش ناحیه کمک کند.

اگر باردار هستید یا در دوران شیردهی هستید، قبل از درمان ترک های پوستی با پزشک خود مشورت کنید. برخی از محصولات حاوی موادی مانند رتینول هستند که می تواند به جنین شما آسیب برساند.

درک این نکته مهم است که هیچ درمان واحدی برای همه کار نمی کند – و به نظر می رسد بسیاری از محصولات خانگی اصلاً مؤثر نیستند. با این حال ما آنها را در اینجا آورده ایم.

کرم‌ ها، لوسیون ‌ها و ژل برای درمان ترک های پوستی در نوجوانان: محققان بسیاری از کرم‌ ها، لوسیون‌ ها و ژل ‌هایی را که برای ترک های پوستی دوران بلوغ فروخته می‌ شوند، مطالعه کرده‌ اند. در حالی که به نظر می رسد هیچ محصولی همیشه کمکی نمی کند – و به نظر می رسد برخی از آنها اصلاً کمکی نمی کنند – محققان ترفندهای مفیدی را کشف کرده اند.

اگر می‌ خواهید یکی از این کرم‌ ها، لوسیون‌ ها یا ژل‌ ها را برای درمان ترک های پوستی دوران بلوغ امتحان کنید، حتماً:

  • از این محصول برای ترک پوستی اولیه استفاده کنید. چرا که به نظر می رسد درمان تأثیر کمی بر روی ترک های پوستی بالغ و قدیمی دارد.
  • محصول را روی ترک پوستی خود ماساژ دهید. وقت گذاشتن برای ماساژ دادن محصول به آرامی روی پوست تان ممکن است آن را موثرتر کند.
  • محصول را به طور روزانه برای هفته ها استفاده کنید. اگر نتایج را مشاهده نکردید، صبور باشید، هفته ها طول می کشد تا نتایج ظاهر شوند.

درمان ‌های خانگی برای درمان ترک های پوستی سفید: متاسفانه در مطالعات، درمان‌ های خانگی رایج جواب نداده ‌اند. محققان دریافتند که وقتی افراد روغن بادام، کره کاکائو، روغن زیتون یا ویتامین E را روی ترک‌ های پوست خود ماساژ می ‌دهید، هیچیک از آنها محو نمی ‌شوند.

برنزه کردن نمی تواند ترک های پوستی را از بین ببرد. وقتی برنزه می ‌شوید، ترک‌ های پوستی بیشتر به چشم می ‌آیند زیرا آنها برنزه نمی ‌شوند.

چرا جراحی ترک های پوستی ؟ مزونیدلینگ رو امتحان کن!

اتو برنز: در حالی که برنزه کردن می تواند علائم کشش را بیشتر نمایان کند، یک اتو برنز می تواند ابزار خوبی برای استتار ترک های پوستی قدیمی باشد. با این حال نمی تواند در رفع ترک های پوستی قدیمی موثر باشد.

داروهای تجویزی: در مطالعات، به نظر می ‌رسد دو ماده بیشتر در این زمینه موثر هستند:

  • اسید هیالورونیک
  • ترتینوئین

در دو مطالعه بزرگ، استفاده از اسید هیالورونیک برای ترک های پوستی اولیه باعث شد که آنها کمتر قابل رویت باشند.

ترتینوئین یک رتینوئید است که ممکن است ترک های پوستی را در بدو شکل گیری کمتر به چشم بیاورد. در یک مطالعه، افرادی که به مدت 24 هفته هر شب از این کرم تجویزی استفاده می کردند، ترک پوستی کمتر قابل توجهی داشتند. کسانی که از کرم استفاده نکردند شاهد رشد ترک های پوستی اولیه خود بودند. مطالعات دیگر به نتایج مشابهی دست یافته اند.

رتینول، نوع دیگری از رتینوئید، نیز ممکن است به محو شدن علائم کشش اولیه کمک کند.

روش‌ هایی که متخصصان پوست توصیه می کنند: متخصصان پوست از روش‌ های زیر استفاده می ‌کنند تا ترک‌ های پوستی کمتر دیده شوند، اما هیچکدام از اینها نمی ‌توانند ترک ‌های پوستی را از بین ببرند:

  • لایه برداری شیمیایی
  • لیزر درمانی
  • میکرودرم ابریژن
  • فرکانس رادیویی (آر.اف)
  • اولتراسوند

برای اینکه بهترین نتیجه را شاهد باشید، متخصص پوست شما ممکن است از بیش از یک روش استفاده کند. به عنوان مثال، متخصص پوست تان ممکن است شما را با فرکانس رادیویی و لیزر درمان کند.

در تمام روش ها، احتمال بروز عوارض جانبی وجود دارد. با اینحال چنانچه توسط یک متخصص با تجربه صورت گیرند، معمولا عوارض جانبی جزئی و موقت هستند. معمولاً بعد از این درمان ها احتمال کمی قرمزی و تورم وجود دارد. قرمزی و تورم در عرض چند ساعت یا چند روز ناپدید می شود.

با توجه به وضعیت سلامتی، سن و مدت زمانی که ترک پوستی دارید، متخصص پوست می تواند به شما بگوید کدامیک از این درمان ها برای شما مناسب است یا نیست.

اما در حال حاضر درمانی وجود دارد که محققان به عنوان درمان قطعی ترک های پوستی کشف کرده‌ اند که در ادامه به معرفی آن می پردازیم.

 

مزونیدلینگ برای ترک های پوستی

درمان ترک های پوستی قرمز در نوجوانان | بهترین درمان برای ترک های پوستی سفید

مزونیدلینگ (Mesoneedling) درمانی مشابه میکرونیدلینگ است با این تفاوت که در حین و بعد از درمان از کوکتل های خاصی استفاده می شود و عمق سوزن ها، لایه مزودرم پوست را مورد هدف قرار می دهد تا درمان خاص تری با نتایج بهتری ارائه شود. هدف از این درمان تحریک تولید و تجدید کلاژن برای داشتن پوستی صاف تر و جوان تر است.

در واقع کلمه مزونیدلینگ (Meso-Needling) از ترکیب دو کلمه مزو و نیدلینگ تشکیل شده است. همین موضوع نشان می‌ دهد که این روش یکی از روش‌ های ترکیبی برای جوانسازی پوست و مو است. مزونیدلینگ ترکیبی از روش‌ های مزوتراپی و میکرونیدلینگ است که هر دو از روش‌ های متداول پزشکی در حوزه پوست و مو هستند. در مزونیدلینگ مو کوکتل‌ های مزوتراپی از طریق سوزن‌ های میکرونیدلینگ وارد پوست می‌ شوند و با نفوذ به بافت‌ های آسیب‌ دیده آنها را درمان می‌ کنند.

اینجا را کلیک کنید تا همه چیزهایی را که باید در مورد مزونیدلینگ بدانید پیدا کنید.

مزونیدلینگ بهترین راه درمان ترک های پوستی محسوب می شود چراکه فرآیندهای طبیعی ترمیم زخم توسط بدن را تحریک می ‌کند و در نتیجه گردش سلولی و تولید کلاژن و الاستین را افزایش می‌ دهد.

هر مزوسرم شامل طیف منحصر به فرد و فرموله شده ای از مواد فعال است که موجب ترمیم سلولی در لایه ترانس درمال می شود و نتایج شگفت انگیز القا کننده کلاژن، ضد پیری و رفع ترک های پوستی را ارائه می دهد! علاوه بر این، مزونیدلینگ می تواند طیف وسیعی از نگرانی های هدفمند پوست از جمله تیرگی، پیری، جای جوش یا اسکار، یا پیگمانتاسیون (کک مک، لک و پیسی) را درمان کند.

کارشناسان پوست ما در انتخاب بهترین مزوسروم به شما کمک می کنند تا نتایج نیدلینگ شما را به سطح بالاتری برسانند و نوع پوست، اهداف و نگرانی های شما را برآورده کنند. در صورت لزوم کارشناسان ما به شما در مورد هر گونه آماده سازی توصیه می کنند.

مطلب مرتبط: سوالات متداول درباره مزونیدلینگ

نتایج اولیه را می توان فورا پس از اولین درمان انتظار داشت، اما به تدریج با ادامه مسیر درمان، نتیجه مزونیدلینگ تان بیشتر قابل مشاهده می شود. ما یک دوره سه تا شش جلسه درمان توصیه می کنیم.

همین امروز یک مشاوره رایگان مزونیدلینگ در مورد اینکه آیا مزونیدلینگ می تواند برای شما موثر باشد، با کارشناسان مورد اعتماد ما ترتیب دهید.

 

فیلم میکرونیدلینگ برای ترک پوستی

 

بهترین مرکز مزونیدلینگ برای ترک های پوستی در تهران

بهترین مرکز ژل لب تهران نی نی سایت

چنانچه به دنبال یک مرکز زیبایی خوب در تهران به شما مرکز زیبایی خودمان را معرفی می کنیم.

مفتخریم اعلام کنیم مرکز زیبایی ما واقع در محدوده شمال تهران (شریعتی ، قلهک ، زرگنده ، دروس ، ظفر ، کدویی ، میرداماد ، تجریش ، فرمانیه ، پاسداران)، کلیه خدمات زیبایی و لیزر را با نازل ترین قیمت ، توسط مجرب ترین متخصصان انجام می دهد.

شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر ، مشاوره و همچنین اخذ نوبت از مرکز زیبایی ما به صفحه تماس با ما مراجعه کنید.


شاد و سلامت باشید.

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

منبع: aad.org

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن