تزریق ژل بین دو ابرو

بهترین درمان خط اخم و پیشانی: تزریق ژل پیشانی

اگر تا به حال از فیلر های تزریقی استفاده کرده باشید ، حتما تعجب می کنید اگر بدانید آنها همچنین می توانند به رفع چین و چروک و شلی و افتادگی پوست در ناحیه پیشانی نیز کمک کنند. با بالا رفتن سن ، ناحیه پیشانی و ابرو یکی از مناطقی از صورت است که می تواند به طرز چشمگیری تغییر شکل دهد. حال این سوال مطرح است که آیا پرکننده ها برای درمان پیری پوست در ناحیه پیشانی موثر هستند؟ تزریق ژل پیشانی حجم بافت را افزایش می دهد و افتادگی ابرو را از بین می برد و آن را به سمت بالا لیفت می کند. پرکننده های اسید هیالورونیک معمولاً برای جایگزینی حجم از دست رفته ناشی از افزایش سن مورد استفاده قرار می گیرند که همچنین موجب تقویت استحکام و خاصیت کشسانی پوست می شوند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تزریق فیلر پیشانی ، از جمله نکات مهم در مورد چگونگی ماندگاری بیشتر آن ، این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

فیلر یا ژل چیست و نحوه عملکرد آن به چه صورت است؟

فیلر زیر چشم نی نی سایت

پرکننده های پوستی به لایه درم پوست (زیر سطح ، یا لایه کوتیکول و لایه اپیدرم) حجم می دهند. این حجم اضافی جایگزین حجمی است که در طی اثر فرایند پیری پوست از بین رفته است و به کاهش ظاهر چین و چروک ، خطوط و شلی پوست کمک می کند. از دست رفتن حجم پوست ، علاوه بر افزایش سن و اثرات مضر آن بر روی ظاهر پوست می تواند به دلیل استعمال دخانیات ، کمبود آب و قرار گیری بیش از حد در معرض اشعه ماوراء بنفش خورشید اتفاق بیفتد.

پرکننده های پوستی ، محلول های تزریقی ای هستند که از انواع مختلفی مواد تشکیل می شوند. این مواد شامل پرکننده های اسید هیالورونیک (HA) ، پرکننده های هیدروکسیلاپاتیت کلسیم ، پرکننده های اسید پلی لاکتیک و پرکننده های کلاژن است. پرکننده های حاوی اسید هیالورونیک اغلب برای درمان چین و چروک و افزودن حجم به پوست مورد استفاده قرار می گیرند. ماهیت “هیدروفیل یا آب دوست” اسید هیالورونیک و پرکننده های اسید هیالورونیک موجب جذب آب به منطقه تزریق می شود ، همچنین به دوباره پر شدن حجم از دست رفته که با افزایش سن حاصل می شود نیز کمک می کند.

پرکننده های اسید هیالورونیک همچنین تولید اسید هیالورونیک طبیعی توسط بدن را تحریک می کنند و این منجر به افزایش تولید کلاژن و الاستین می شود. اثرات مفید این مواد باعث تقویت استحکام و خاصیت ارتجاعی پوست ، برای ظاهری شاداب و جوان تر می شود.

چه عواملی باعث ایجاد چین و چروک و افتادگی پیشانی می شود؟

خطوط پیشانی

پوست ما با افزایش سن ، استحکام و خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد و سطوح پایین تر الاستین و کلاژن تولید می کند. این امر می تواند منجر به ایجاد چین و چروک بین ابروها و همچنین افتادگی پوست پیشانی شود. علاوه بر این ، حرکات تکرار شونده صورت مانند اخم نیز می تواند باعث ایجاد چین و چروک و خطوط در پوست شده و به مرور زمان عمیق تر شود.

سایر نواحی صورت که حجم پوست در آنها کاهش می یابد و منجر به ظهور خطوط یا چین و چروک می شود شامل موارد زیر است:

  • خطوط اخم در پیشانی
  • خطوط پنجه کلاغی بین چشم و شقیقه ها
  • سیاهی یا کیسه های چشم زیر چشم
  • خطوط لبخند یا خطوط خنده در اطراف بینی و دهان
  • توخالی شدن در گونه ها
  • خطوط ماریونت در کنار دهان و چانه

ظهور خطوط و چین و چروک دور چشم و ابرو رایج است و نشانه طبیعی فرایند پیری است. با این حال ، اگر این مسئله برای تان به یک نگرانی تبدیل شده است ، تزریق فیلر به پیشانی یکی از راه های درمان پیری پوست است که با پر کردن حجم از دست رفته به منظور داشتن ظاهری جوان تر به پوست تزریق می شود.

فیلر پیشانی چیست ؟

ژل پيشاني

هدف از لیفت پیشانی و ابرو ، بالا کشیدن پوست در ناحیه پیشانی است که به نظر می رسد دچار شلی یا افتادگی شده است. با استفاده از ژل تزریقی پیشانی ، بوتولینوم (به عنوان مثال بوتاکس) یا ترکیبی از هر دو مورد ، چین و چروک ها و شلی پوست در این ناحیه کاهش می یابد و حتی ممکن است کاملاً از بین برود. با این حال ، نتایج دائمی آن نخواهد بود. خاصیت آرامش بخش عضلانی بوتولینوم می تواند از 3 تا 6 ماه به طول انجامد ، در حالی که اثر پری ایجاد شده توسط تزریق ژل پیشانی بسته به نوع محصول پرکننده خاص ممکن است از 6 تا 24 ماه دوام داشته باشد. نتایج به دست آمده از لیفت پیشانی با تزریق ژل ، در مقایسه با بوتاکس ، باید بسیار طولانی تر باشد.

با افزایش سن ، پوست در ناحیه پیشانی می تواند آویزان شود و به دنبال آن علائم افتادگی ظاهر شود. این امر می تواند منجر به افتادگی ابروها ، کوچک تر شدن چشم و همچنین ایجاد چهره ای خسته یا افسرده شود. از آنجا که پوست در این ناحیه به تدریج حجم و خاصیت ارتجاعی بیشتری را با گذشت زمان از دست می دهد ، شلی و افتادگی پوست حتی می تواند در موارد شدید منجر به دید مبهم شود. در حالی که از پرکننده های پوستی می توان برای درمان و بهبود علائم پیری در ناحیه پیشانی استفاده کرد ، اما بازگرداندن حجم از دست رفته و بالا کشیدن قابل توجه این ناحیه در موارد شدیدتر افتادگی پوست معمولاً به جراحی نیازمند است.

فیلم تزریق فیلر پیشانی | فیلم تزریق ژل به پیشانی

در ویدئوی زیر فیلم تزریق ژل خط اخم را مشاهده می کنید:

فرق ژل و بوتاکس | بوتاکس بهتر است یا ژل

ژل تزریقی پیشانی

اگرچه همچنین می توان از بوتاکس برای درمان اثرات پیری پوست استفاده کرد ، اما باید بدانید که بوتاکس یک پرکننده یا فیلر (یا با نام رایج ژل) نیست و عملکرد متفاوتی دارد. بوتاکس و دیسپورت نام های تجاری برای اشکال تجاری بوتولینوم (یک نوروتوکسین) هستند و حاوی اسید هیالورونیک نیستند. هنگامی که سم بوتولینوم به عضله تزریق می شود ، به طور موقت فلج می شود و این اثر تا شش ماه ادامه دارد. اثر آرامش بخش بر روی عضله منجر به کاهش هرگونه خطوط یا چین و چروک که به مرور زمان در پوست ایجاد شده است ، می شود.

بهترین ژل برای پیشانی

بهترین درمان خط اخم وپیشانی

پرکننده های پوستی که حاوی اسید هیالورونیک هستند معمولاً برای لیفت پیشانی بدون نیاز به جراحی استفاده می شود. این نوع پرکننده شامل نام های تجاری مانند ژوویدرم (Juvdderm) و رستیلن (Restylane) می باشد. با افزایش سن ، بدن ما کلاژن کمتری تولید می کند ، و همین امر می تواند منجر به شل و افتادگی پوست و همچنین ایجاد خطوط و چین و چروک شود. از بین رفتن حجم پوست در ناحیه پیشانی همچنین می تواند به ایجاد لبه برآمده و برجسته تر در بالای چشم منجر شود که به آن به اسکلت سازی گفته می شود. سایش ابرو و پلک ها به هم باعث می شود چشم ها کوچک تر و خسته تر به نظر برسند ، بنابراین جایگزین کردن حجم از دست رفته با استفاده از فیلر خط پیشانی می تواند ظاهری جوان تر و شاداب تر به شما ببخشد.

پس از تزریق ژل پیشانی ، اسید هیالورونیک به لایه درم پوست ، موجب افزودن حجم بیشتر می شود و همچنین تولید اسید هیالورونیک که یک ماده طبیعی در بدن است را تحریک می کند. اسید هیالورونیک با جذب آب به لایه درم پوست و ایجاد یک اثر پر شدگی به کاهش ظاهری خطوط و چین و چروک کمک می کند. پرکننده های اسید هیالورونیک همچنین باعث تولید کلاژن توسط بدن می شوند که استحکام و خاصیت کشسانی پوست را بهبود می بخشد. کلاژن فراوان ترین پروتئین است که توسط بدن تولید می شود و یکی از اجزای اصلی بافت های همبند ، از جمله پوست است. کلاژن به طرق مختلفی به پوست بهره می رساند: ساختار بیشتری به پوست می بخشد ، خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می بخشد ، آبرسانی را افزایش می دهد و به کاهش چین و چروک ها کمک می کند.

مقدار مناسب فیلر برای پیشانی چقدر است؟

تزریق ژل پیشانی

میزان پرکننده پوستی مورد نیاز برای لیفت پیشانی به صورت غیر جراحی یا برای درمان خطوط و چین و چروک بین ابروها بستگی به میزان افتادگی پوست و میزان اصلاح مورد نیاز بستگی دارد ، و اینکه آیا خطوط موجود در پوست عمیق هستند یا خیر. برای اصلاح ​​خطوط پوستی و چین و چروک در ناحیه پیشانی با درجه خفیف و متوسط ، ممکن است در هر نقطه مقدار نصف سرنگ (0.5 میلی لیتر) تا یک سرنگ (1 میلی لیتر) پرکننده پوستی لازم باشد تا به نتایج رضایت بخش و مطلوب دست یابید. بهترین کار در هنگام تزریق فیلر در پیشانی این است که با کمترین مقدار شروع کنید و سپس مقدار آن را به تدریج افزایش دهید تا به نتیجه مطلوب برسید.

مقدار پرکننده مورد نیاز همچنین به محصول پرکننده خاصی که استفاده می شود بستگی دارد. اگر یک پرکننده دارای ترکیب متراکم تری باشد ، ممکن است نسبت به یک پرکننده رقیق تر ، مقدار کمتری مورد نیاز باشد. همچنین میزان پرکننده موردنیاز با گذشت زمان به ماندگاری پیش بینی شده یک محصول خاص نیز بستگی دارد و اینکه برای ماندگاری اثر چند مرتبه درمان های بعدی مورد نیاز است. لازم به ذکر است که پرکننده هایی که طول عمر بیشتری دارند ممکن است گران تر باشند.

مقدار پرکننده پوستی مورد نیاز برای دستیابی به نتایج مطلوب تنها توسط اینجکتور (شخصی که پرکننده را تزریق می کند) تعیین خواهد شد. وی ناحیه پیشانی را بررسی کرده و با شما در مورد اهداف تان ، گزینه های درمانی و توصیه های مراقبتی پس از آن صحبت می کند. اینجکتور برای رسیدن به نتیجه مطلوب ، مناسب ترین پرکننده پوستی و همچنین مناسب ترین مقدار اولیه محصول تزریقی را تعیین می کند.

معمولاً چندین هفته طول می کشد تا پرکننده به طور کامل اثر گذارد ، طی این مرحله هر گونه تورم یا کبودی ناپدید می شود ، با این وجود پوست تان ظاهری جوان تر و طبیعی نشان می دهد. اما اگر از نتایج راضی نبودید ، ممکن است به فیلر بیشتری نیاز داشته باشید. همچنین ، برنامه ای برای درمان های مراقبتی و جلسات پیگیری نیز تعیین شود.

عوارض تزریق ژل پیشانی

عوارض تزریق ژل پیشانی

برای اکثر افراد ، تنها عارضه جدی فیلر ، کمی قرمزی و حساسیت در ناحیه تزریق در یکی دو روز بعد از تزریق است.

به طور کلی عوارض فیلر پیشانی عبارتند از:

  • کبودی در محل تزریق
  • تورم
  • مهاجرت پرکننده ، به این معنی که ماده تزریقی به مناطق دیگر منتقل می شود و باعث ایجاد ظاهری “مواج” یا “بیش از حد پر شده” می شود
  • حالت تهوع

به منظور کاهش ورم بعد از تزریق ژل پیشانی توصیه می شود از کمپرس یخ استفاده کنید.

ماندگاری ژل پیشانی

تزریق فیلر در پیشانی

ماندگاری پرکننده های پوستی به طور کلی از 6 تا 24 ماه به طول می انجامد. این مدت زمان به عوامل مختلفی از جمله نوع پرکننده مورد استفاده و همچنین ناحیه صورت که تزریق صورت گرفته بستگی دارد ، زیرا این امر بر سرعت متابولیزه شدن پرکننده توسط بدن تأثیر خواهد گذاشت. در صورت تزریق ژل در نواحی ای از صورت که حرکت عضلات بیشتر است ، مانند گونه ها ، لب ها ، یا اطراف چشم ، متابولیسم پرکننده توسط بدن سریع تر از آنچه در سایر نواحی صورت اتفاق می افتد ، صورت می گیرد.

هنگامی که از پرکننده های پوستی مبتنی بر اسید هیالورونیک برای اصلاح علائم پیری در ناحیه پیشانی استفاده می شود ، به طور معمول ممکن است از 6 ماه تا 1 سال ماندگاری داشته باشد. با سپری شدن این مدت ، اثرات مفید پرکننده با متابولیزه شدن بدن به تدریج کاهش می یابد و لازم است به منظور حفظ ظاهر مطلوب ، برای جلسات بیشتر تزریق فیلر برنامه ریزی کنید. برای کسب بهترین نتیجه به طبیعی ترین شکل ، باید قبل از اینکه اثرات تزریق قبلی ژل پیشانی از بین برود ، تزریق را تجدید کنید.

قیمت تزریق ژل پیشانی | هزینه فیلر پیشانی

این روش ، یک پروسیجر زیبایی محسوب می شود ، بنابراین شرکت های بیمه آن را پوشش نمی دهند.

هزینه ژل پیشانی بسته به نوع پرکننده ای که انتخاب می کنید ، ارائه دهنده ای که انتخاب می کنید و تعداد تزریق های شما متفاوت است. پس از مشاوره باید جزئیات هزینه فیلر پیشانی را از ارائه دهنده خود دریافت کنید تا بدانید چه انتظاری دارید.

برای اطلاع از هزینه تزریق فیلر به این صفحه مراجعه کنید.

بهترین دکتر برای تزریق فیلر

بهترین دکتر تزریق ژل نی نی سایت

امیدواریم این مطلب توانسته باشد تمامی ابهامات شما عزیزان را درباره تزریق ژل پیشانی مرتفع ساخته باشد. چنانچه در فکر تزریق پرکننده هستید ، به شما مرکز زیبایی مان واقع در محدوده شمال تهران (شریعتی ، قلهک ، دروس ، ظفر ، زرگنده ، میرداماد ، تجریش ، فرمانیه ، قیطریه ، پاسداران) را معرفی می کنیم.

این مرکز زیبایی ، با بهره گیری از بهترین پزشکان و متخصصین زیبایی و هم چنین بهترین و با کیفیت ترین مواد، افتخار دارد علیرغم تزریق ژل و فیلر کلیه خدمات زیبایی، پوست و مو، و لیزر را نیز به شما عزیزان ارائه کند. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه تزریق فیلر به این صفحه مراجعه کنید.

امیدواریم این مطلب توانسته باشد اطلاعات مفیدی به شما عزیزان ارائه کند.

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن