تزریق ژل پیشانی و خط اخم

تزریق ژل پیشانی و خط اخم و تفاوت آن با بوتاکس

تزریق ژل برای پیشانی و خط اخم

تزریق ژل پیشانی اخم بهتره یا تزریق بوتاکس پیشانی؟ فرق این دو تا چیست؟ آیا می توانیم هم بوتاکس و هم ژل رو همزمان به پیشانی و خط اخم تزریق کنیم؟

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

به کمک پزشکان و منابع معتبر علمی، تمام اطلاعاتی که برای محو کامل خط اخم و چین و چروک های پیشانی تون لازم دارید نوشتیم.  اگه دوست دارید سریع به نتیجه ماندگار برسید و پول الکی هم نپردازید، با ما بمانید.

خاطره ای قبل از تزریق ژل پیشانی و خط اخم

درد دلی از یک زیباجو:
خدا می دونه که تا پیش از تزریق ژل پیشونی، چقدر از بابت خط اخم وسط ابروهام زخم زبان خوردم. هر وقت تو جمع حرف می زدم آخرین نفری بودم که بهش توجه میشد. صدای خوبی دارم ذاتا خیلی هم مهربونم ولی همش بد قضاوت میشدم: یه هم کوپه ای غریبه در قطار بهم گفت: “تو چقدر قیافه سرد و اخمویی داری، آدم ازت می ترسه”. “آخه چیه اینهمه اخم و طخم! مگه با همه دعوا داری؟” جاریم وقتی اولین بار منو پاگشا دعوت کرد طعنه زد: “حتما تو خونه تون خیلی بداخلاق بودی” زمانی اولین بار سر یه کلاس برای درس دادن میرفتم، صدای وزوز مگسی رو شنیدم که گفت: “وای وای چقدر سخت گیره وای به حالمون”.
خلاصه، سالهای سال اعتماد به نفسم هی پایین و پایین تر اومد. می دونستم بوتاکس خط اخم تزریق میکنن ولی اهمیتی نیمدادم. تا اینکه، واقعا از قضاوت های منفی دیگران درباره ی شخصیتم خسته شدم. تصمیم قطعی گرفتم. اول بوتاکس زدم بعدشم ژل. حالا نه تنها حرف و حدیث نیمشنوم، بلکه خنده روتر از دشمنان سابقم شده ام!!!

تزریق ژل پیشانی و خط اخم
مشاوره رایگان تزریق ژل پیشانی نی نی سایت

تزریق ژل پیشانی و خط اخم چیست؟

بارها درباره ی بوتاکس پیشانی و خط اخم شنیده ایم، اما درباره تزریق ژل پیشانی و خط اخم چطور؟

یکی از بهترین روش های رفع مشکلات پیری و پژمردگی پوست، تزریق فیلر یا ژل اسید هیالورونیک می باشد. ژل های اسید هیالورونیک HA مانند رووفیل، ژوویدرم، نورامیس، رستیلان و مشابه آن خاصیت آب دوستی دارند. به محض تزریق به زیر پوست، با جذب مولکول های آب، حجم اون قسمت از پوست رو افزایش می دهند. به عبارتی، پوست توپر میشود. در نتیجه، آثار چین و چروک و گودی های خطوط اخم عمودی یا افقی از بین می رود. پس از تاثیر گذاری کامل ژل در پایان هفته دوم، پوست حسابی براق، شفاف و شاداب خواهد شد.

نقاط تزریق ژل پیشانی و خط اخم

وقتی از نقاط و نواحی تزریق ژل صحبت می کنیم دو تا موضوع وجود دارد: اینکه نواحی تزریق ژل به طور کلی مشخص است و اینکه نقاط دقیق تزریق ژل برای تک تک افراد متفاوت است! به طور کلی، ژل یا فیلر مورد نظر ما به ماهیچه چین دهنده Corrugator muscle در منطقه اخم بین دو ابرو و نقاط چین و چروک و خطوط عمیق یا سطحی در پیشانی تزریق می شود. اما اینکه برای شما این نقاط تزریق دقیقا کجا و به چه تعداد باشند، به ساختار استخوان، سن و وضعیت پوست شما بستگی دارد.

خط اخم عمودی مابین دو ابرو و در امتداد بینی از بالا قرار دارد. گاهی خطوط اخم حالت افقی دارند. با تزریق ژل، گودی های افقی یا عمودی بین ابروها کاملا پر می شوند. همچنین، تمامی چین و چروک ها و خطوط عمقی و سطحی قابل رفع هستند. نتیجه ی کار پوست جوانتر و عاری از نشانه های پیری می باشد.

سوالات متداول تزریق ژل صورت


سوالات متداول تزریق بوتاکس


تفاوت اصلی ژل و بوتاکس در چیست؟

بوتاکس سم رقیق شده ی بوتولینوم است که در زیبایی اصولا برای فلج کردن عضلات در یک سوم بالای صورت (پیشانی، بین ابروها، در چشم) کاربرد دارد. بوتاکس به ماهیچه های پیشانی (frontalis)، عضله حلقوی اطراف چشم (lateral orbicularis oculi) و ناحیه پنجه کلاغی دور چشم تزریق می شود.

منشاء حرکت عضلات ماده ای به نام استیل کولین است. بوتاکس می تواند به طور موقت بین سه تا چهار ماه از ترشح این ماده جلوگیری کند. بنابراین، وظیفه اصلی بوتاکس از بین بردن تنش عضلانی و حرکات اضافی می باشد.

ژل یا فیلر یک ترکیب حجم دهنده، پرکننده، نرم کننده، آبرسان و جوانساز می باشد. ترکیب ژل با بوتاکس فرق می کند. ژل نمی تواند از حرکت عضلات جلوگیری کند. در عوض، با مولکول های آب در زیر پوست پیوند خورده و خاصیت آبرسانی و حجم دهندگی پوست رو دارد. ژل در نقاط مجزا و دقیقی و مطابق هدف خاصی تزریق می شود و اینطور نیست که پوست مانند یک بالش باد کند!

نواحی تزریق ژل صورت
ژل کجاهای صورت تزریق می شود

آیا تزریق همزمان ژل و بوتاکس ممکنه؟

شما می توانید برای ناحیه ی پیشانی، خط اخم مابین ابروها و دور چشم هم بوتاکس تزریق کنید و هم ژل. اما یک نکته وجود دارد: ابتدا بوتاکس بزنید و بعد از دو هفته که گذشت به همان نواحی ژل تزریق کنید. اثر بوتاکس ظرف هفته طول می کشد تا تکمیل می شود. به همین دلیل، باید این 14 روز رو صبر کنید.

بهترین کاندید و سن برای تزریق ژل پیشانی و خط اخم؟

  • افرادی که خط اخم و چین و چروک های عمیق دارند و فقط بوتاکس مشکل آن ها را برطرف نمی کند
  • افراد  چهل سال به بالا در صورتی که جزو موارد ممنوعه تزریق فیلر نباشند
  • افرادی که از روش های تهاجمی برای لیفت و جوانسازی صورت ترس دارند
  • افرادی که در چهره آنها علایم خالی شدن پوست و گودی زیر چشم، پیشانی و بین ابروها وجود دارد

تجربه تزریق فیلر پیشانی و خط اخم

در مرکز شریعتی تهران (Berkeh)، ابتدا در جلسه مشاوره شرکت می کنید. در جلسه مشاوره درباره ی موارد ممنوعه تزریق، بودجه شخصی شما، برند ژل، هشدارها، مراقبت های قبل و بعد از تزریق ژل، مصرف دارو، آلرژی، و انتظارات خود صحبت می کنید. پزشک تمامی موارد فوق رو در نظر میگیرند. پوست شما رو به دقت بررسی می کنند.

جلسه ی تزریق ژل بسیار آسان است. از قبل صورت شما بایستی تمیز و عاری از مواد آرایشی باشد. بعد از ضد عفونی و اعمال کرم بی حسی بر روی صورت، پزشک مجرب نقاط تزریق رو به دقت علامت گذاری می کنند. از عینک مخصوصی برای دقت در انتخاب دوز تزریق برای تک تک نقاط استفاده می کنند. برندهای ژل مرکز شریعتی تهران تک سی سی، اصل مجوز دار و با ترکیب اسید هیالورونیک می باشند.

مقدار سی سی تزریق ژل پیشانی

مقدار سی سی ژل برای تزریق به پیشانی و خط اخم شما بستگی به وسعت ناحیه تزریق، عمق تزریق و تعداد نقاط دارد. برای مابین ابروها احتمالا یک تک سی سی کفایت می کند.

آثار تزریق ژل رو در همان لحظات اولیه مشاهده می کنید. مقداری ورم، قرمزی و درد مختصر دارید که به زودی برطرف می شود. انتخاب برند ژل نیز به نظر خودتان و پیشنهاد پزشک بستگی دارد. فیلر در مقابل چشمان شما و به حالت پلمپ باز می شود. می توانید تمامی مشخصات محصول رو به دقت کنترل کنید.

مراقبت های قبل از تزریق ژل پیشانی و خط اخم

  • از مصرف داروهای رقیق کننده خون مانند وارفارین، آسپرین و ایبوپروفن پرهیز کنید.
  • اگر پوست حساسی دارید، برای کاهش ورم و کبودی، از قبل کمپرس یخ ژله ای موضعی از داروخانه تهیه کنید.
  • از عمل های زیبایی تداخلی مانند برنزه، میکرونیدلینگ، لیزر و سایر موارد به طور همزمان یا به فاصله کوتاه از تزریق ژل خودداری کنید. در این باره می توانید از مرکز شریعتی تهران (پیج اینستاگرام یا تماس) سوال کنید.
  • از تماس پوست با مواد تحریک کننده شیمیایی و اشعه های مضر قبل از تزریق ژل خودداری کنید.
  • مصرف داروهای ضد جوش و آکنه مانند رتینوئید از عوارض کبودی و تورم  تداخل شدیدی با تزریق ژل دارد.
  • مصرف امگا 3، چای سبز، شاهدانه، روغن کتان، چیا، ویتامین E، سیر، جنسینگ، سرکه، نوشیدنی الکلی، عصاره جینکو با تزریق ژل تداخل دارد.
  • مصرف کرم ها و محصولات ضد پیری و ضد چین و چروک، لایه بردارها، محتوی اسید گلیکولیک، رتینول، ترِتینوئین، شیو، موم و اپیلاسیون، موچین با تزریق ژل سازگاری ندارند.
مراقبت های تزریق ژل پیشانی
مراقبت های تزریق ژل پیشانی نی نی سایت

مراقبت های بعد از تزریق ژل پیشانی و خط اخم

  • داروهای تداخلی مانند رقیق کننده خون، ضد جوش و آکنه، ضد افسردگی، ترامادول و این دست رو مصرف نکنید.
  • در صورت ناراحتی، مسکن ضد درد تیلنول استامینوفن مانعی ندارد.
  • ظرف چهار ساعت اول، از مالش دادن، ماساژ، لمس و فشار ناحیه وسط ابروها و پیشانی، خوردن و آشامیدن، شستن و آرایش کردن صورت خودداری کنید. هر چند آرایش ملایم پس از رفع بی حسی مشکل چندانی ایجاد نمی کند، پزشکان توصیه به عدم آرایش می کنند زیرا احتمال نفوذ میکروب به زیر پوست وجود دارد.
  • برای پیشگیری از کبودی، ورزش و فعالیت سنگین رو در شبانه روز اول انجام ندهید.
  • در ساعات و روزهای اولیه، در معرض سرما یا گرمای شدید قرار نگیرید.

عوارض تزریق ژل پیشانی و خط اخم؟

تزریق ژل نزد یک متخصص مجرب و آشنا با برندهای اصل مجوزدار هیچگونه عوارضی ایجاد نمی کند. به خصوص، ژل های موقتی اسید هیالورونیک کاملا با بدن انسان سازگاری دارند.
یک سری عوارض معمولی قبل از دو هفته کاملا طبیعی می باشند. عمده عوارض جانبی تزریق ژل کبودی، ورم، کمی درد و قرمزی می باشد. تمامی یان عوارض از روز اول تا 14 هم برطرف می شوند.

اما یک سری عوارض بلند مدت (بیش از دو هفته) در نتیجه ی تزریق غیر حرفه ای، برند تقلبی یا ارزان قیمت و یا عدم رعایت مراقبت ها ایجاد می شوند. عمده این عوارض گلوله شدن ژل، جابجایی ژل، عفونت، دفرمه شدن و بدشکلی، تغییر رنگ پوست، سفید سفید شدن رنگ پوست در محل تزریق، هماتوم خون مردگی، و بی حسی طولانی مدت می باشند. در صورت مشاهده این عوارض سریع به پزشک مراجعه کنید.


مقاله جامع ورم ژل لب پس از تزریق

مفاله جامع درمان کبودی لب پس از تزریق

مقاله جامع درمان گلوله شدن ژل صورت

آمپول تخلیه ژل پیشانی و خط اخم

گفتیم که تزریق ژل برند اصل در بهترین مرکز تزریق ژل کوچکترین مشکلی برای شما ایجاد نمی کند. اما در صورت نارضایتی از نتایج می توانید به بهترین دکتر تزریق ژل مراجعه کنید تا ژل رو تخلیه کنند. معمولا آمپول آنزیمی هیالورونیداز برای تخلیه ژل تزریق می شود. توجه کنید که کار تخلیه ژل نیز باید توسط پزشک مجرب، که با نقاط تخلیه زیر پوستی آشناست، انجام شود وگرنه عوارض بعدی در انتظار است.

بهترین برندهای ژل پیشانی و خط اخم؟

ژل های معروف اسید هیالورونیک HA تک سی سی در بازارهای جهانی:

  • ژوویدرم اصل محصول مشترک فرانسه و شرکت آلرگان آمریکا (ماندگاری حتی تا دو سال)
  • ژل استایلج (Staylage) ساخت کشور فرانسه
  • ژل تئوسیال (Teosyal) ساخت کشور سوئیس
  • رستیلان و پرلان با ماندگاری از شش ماه تا یک سال
  • نورامیس کره جنوبی
  • رووفیل کره جنوبی با ماندگاری یک سال تا یک سال و نیم
  • پرفکتا ساخت شرکت سین کلیر فرانسه ماندگاری عالی
  • آلاینا آلمانی
  • درماهیل
  • بلوترو
  • ژل آلیاکسین ساخت لابراتوار IBSA کشور ایتالیا

هزینه و ماندگاری فیلر پیشانی و خط اخم

فیلرهای اسید هیالورونیک برندهای فوق بین یک سال تا یک سال و نیم ماندگاری دارند. البته ماندگاری هر برند بستگی به کیفیت آن برند، سن، سبک زندگی و ژنتیک پوست زیباجو بستگی دارد.

در مورد هزینه ها، وسعت ناحیه مورد تزریق (مقدار سی سی)، سیاست های مالی کلینیک، و قیمت دلار در قیمت ژل تاثیر دارند.

برای منصفانه ترین قیمت های تزریق ژل با مرکز شریعتی تهران تماس بگیرید. این مرکز حاشیه سود پایینی برای خود در نظر گرفته و در مقایسه با مراکز مشابه، با توجه به اصل بودن برندهای فیلر، کیفیت کار بالاتر و قیمت های کمتری دارد.


خلاصه مطلب تزریق ژل پیشانی

این مطلب یک سری نکات طلایی درباره ی تزریق ژل پیشانی و خط اخم رو یادآوری کرده است. به سوالات متداول شما نیز پاسخ داده ایم.

مطلب پیشنهادی:

ترمیم بوتاکس خط اخم و پیشانی


منبع 1

منبع 2

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن