قیمت بوتاکس

نکاتی که هرگز کسی درباره تزریق بوتاکس صورت به شما نگفته!

بوتاکس چیست

بوتاکس ، نوع خالص و ایمن سم بوتولینوم A است که توسط یک میکروب تولید شده و منجر به بوتولیسم می شود. تزریق بوتاکس عضلات صورت را به طور موقت فلج می کند و از ایجاد چین و چروک های عمیق ، خطوط پنجه کلاغی و شیار در پوست جلوگیری می کند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

چین و چروک ها به دلیل مجموعه ای از عوامل مانند کاهش سطح کلاژن در پوست ، تغییرات سلولی در بدن ، تغییرات محیطی و به طور کلی از تزریق بوتاکس برای درمان بسیاری از شرایط استفاده می شود ، از جمله:

  • تعریق بیش از حد
  • مثانه بیش فعال
  • میگرن مزمن
  • درد مزمن
  • اسپاسم گردن
  • استرابیسم (لوچی)
  • بلفارواسپاسم (پلک زدن غیر ارادی)
  • دیستونی گردن
  • اسپاستیسیته اندام فوقانی
  • پرش عضلانی

کاربردهای بوتاکس

در ابتدا سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) بوتاکس را برای درمان بلفارواسپاسم ، اسپاسم چشم و عضلات تأیید کرد ، اما بعدها بوتاکس در موارد دیگر نیز ورود پیدا کرد. در حال حاضر اثبات شده است که بوتاکس می تواند از ارسال تکانه های عصبی به عضلات جلوگیری کند. آنها را ضعیف می کند به طوری که از انقباض آن جلوگیری می شود. این منجر به از بین بردن موقتاً خطوط و خطوط متوسط ​​می شود.

انواع بوتاکس یا سم بوتولینوم نوع A عبارتند از: Dysport ، Xeomin و Reujuveau.

بوتاکس صورت چیست ؟

تزریق فیلر نی نی سایت

بوتاکس توسط یک سوزن بسیار ریز به آن دسته از عضلات صورت تزریق می شود که موجب ایجاد خطوط و چین و چروک شده اند.

برای افرادی که می خواهند خطوط پنجه کلاغی یا خط اخم خود را از بین ببرند ، پزشک بوتاکس صورت را به مناطق زیر تزریق می کند:

  • خطوط پنجه کلاغی: بوتاکس به سه ناحیه عضله حلقوی چشم تزریق می شود.
  • خطوط اخم: بوتاکس به دو عضله پیشانی – ماهیچه هرمی بینی و ماهیچه اخم – تزریق می شود.
  • خطوط افقی پیشانی: بوتاکس به ماهیچه پیشانی تزریق می شود.
  • خطوط عمودی لب: بوتاکس به بالای لب تزریق می شود.

پزشکان ممکن است قبل از تزریق بوتاکس، ناحیه را با استفاده از بسته های یخ یا یک کرم بی حس کننده موضعی بی حس کنند. طی چند روز پس از درمان ، افراد شروع به رویت نتایج می کنند و این اثرات می توانند تا چهار ماه دوام بیاورند ، اگر چه مناطقی که به طور منظم تحت درمان قرار می گیرند ممکن است نتایج طولانی تری در بر داشته باشد. تزریق BOTOX  تنها باید توسط متخصصان پزشکی واجد شرایط انجام شود.

عوارض بوتاکس صورت

بیماران گزارش کرده اند که درد و ناراحتی تزریق بوتاکس در حد نیشگون گرفتن احساس می شود. برخی از عوارض تزریق معمولاً خفیف و موقتی هستند و شامل موارد زیر می باشد:

  • خشکی دهان
  • سردرد
  • گردن درد
  • مشکل در بینایی
  • درد موضعی در محل تزریق
  • عفونت
  • التهاب
  • حساسیت به لمس
  • تورم
  • قرمزی
  • خون ریزی
  • کبودی

معمولا پس از تزریق می توانید فعالیت های عادی خود را از سر بگیرید.

شرایط بوتاکس صورت

قیمت بوتاکس

افرادی که قصد تزریق را دارند باید پزشک خود را در مورد هر یک از موارد زیر آگاه کنند:

  • آلرژی به مواد موجود در بوتاکس
  • واکنش آلرژیک به هر محصول آرایشی بهداشتی دیگر
  • عفونت پوستی در نقطه ای که برای تزریق برنامه ریزی شده
  • یک مشکل عضلانی یا عصبی که ممکن است منجر به مشکل در بلع یا تنفس شود
  • گسترش اثرات سم در مناطق دور از محل تزریق

قبل از تزریق پزشک باید از تمام شرایط پزشکی و تمام داروهای مصرفی تان ، از جمله داروهای بدون نسخه و با نسخه ، مطلع شود.

کدام نقاط صورت برای تزریق مناسب است؟

انواع بوتاکس صورت

پیری نتیجه اجتناب ناپذیر زندگی است و چین و چروک یکی از نشانه های بارز پیری است. کلاژن موجود در درم از الیاف پروتئینی تشکیل شده است که همراه با الاستین به پوست ما قدرت ، استحکام و مقاومت می بخشد. تولید کلاژن از سنین 30 سالگی به بعد شروع به کند شدن می کند.

رشته های فیبر از هم می پاشد و تعداد آنها کاهش می یابد. این امر ، در اثر دست به دست دادن عواملی مانند فعالیت بیش از حد عضلات صورت ، آسیب های ناشی از نور خورشید ، و سالها استفاده از تنباکو است که همگی در ایجاد چین و چروک ها نقش دارند.

ظهور چین و چروک هیچ مشکلی ندارد و برخی از افراد چین و چروک های خود را شاهدی بر یک زندگی کامل می دانند. آنها به چین و چروک ها کوچکترین اهمیتی نمی دهند و هرگز در صدد بر نمی آیند برای برطرف کردن آنها پول یا زمان صرف کنند. با این حال افراد دیگری هستند که مایلند هر طور شده خود را از شر این چین و چروک ها خلاص کنند.

علاوه بر برخی از اصلاحات سبک زندگی مانند اجتناب از قرار گرفتن در معرض آفتاب و ترک سیگار ، درمان های غیر تهاجمی متعددی نیز برای رفع چین و چروک از جمله لیزر جوانسازی ، لایه برداری شیمیایی ، تزریق مواد پرکننده یا فیلر و تزریق سم بوتولینوم (بوتاکس) ، وجود دارد.

تزریق بوتولینوم بهترین درمان برای رفع چین و چروک های پویا یا چین و چروک هایی که پس از ایجاد حالت های مختلف صورت مانند لبخند زدن یا اخم کردن ظاهر می شوند ، محسوب می گردد.

برعکس ، چین و چروک های استاتیک حتی در حالی که صورت شما آرام است ، سر جای خود باقی می مانند و بهتر است برای رفع این نوع چین و چروک ها از ترکیبی از سم بوتولینوم و پرکننده های پوستی استفاده شود. چین و چروک های استاتیک همچنین معمولاً با لایه برداری شیمیایی ، میکرودرم ابریژن ، میکرونیدلینگ با فرکانس رادیویی و لیزر جوانسازی درمان می شوند.

در ادامه به 7 نوع چین و چروک مختلف صورت که با تزریق بوتاکس درمان می شوند ، اشاره شده است.

نقاط تزریق بوتاکس صورت

  1. خطوط گلابلار

قیمت بوتاکس صورت

ناحیه گلابلا بخشی از پوست است که بین ابروها و بالای بینی قرار گرفته است. درمان خطوط گلابلار رایج ترین کاربرد زیبایی سم بوتولینوم به شمار می رود.

  1. خطوط پنجه کلاغی

انواع بوتاکس صورت

خطوط پنجه کلاغی (که به آن خطوط اطراف چشم یا خطوط کنتال جانبی نیز گفته می شود) چین و چروک هایی است که هنگام لبخند زدن از گوشه های خارجی چشم منشعب می شود. نکته قابل توجه در خصوص خطوط پنجه کلاغی این است که حالت ایستایی دارد ، و هم در صورت لبخند زدن و هم در حالت عادی رخ می دهد.

خطوط پنجه کلاغی دومین نوع چین و چروک هایی است که با استفاده از تزریق بوتاکس درمان می شد و به طور همزمان چین و چروک های پویای این ناحیه را نیز به خوبی درمان می کند.

  1. چروک های پیشانی

بوتاکس صورت قبل و بعد

عضله نسبتاً بزرگ صورت که روی پیشانی قرار دارد ، عضله فرونتالیس نامیده می شود. وقتی عضله فرونتالیس منقبض می شود ، ابرو بالا می رود و خطوط پیشانی ظاهر می شوند.

  1. خطوط بانی

هزینه بوتاکس صورت

خطوط بانی به خط افقی ای که بین دو چشم بر روی پل بینی ایجاد می شود، اطلاق می گردد. بعد از تزریق سم بوتولینوم برای خطوط گلابلار یا پنجه کلاغی ، این خطوط در رتبه سوم درخواست برای تزریق قرار دارند. بنابراین ، افرادی که تحت تزریق بوتاکس برای خطوط گلابلار یا پا پنجه کلاغی قرار می گیرند ، اغلب برای درمان خطوط بانی نیز اقدام می کنند.

  1. خطوط رژ لب

بوتاکس صورت نی نی سایت

خطوط پریورال یا خطوط رژ لب به چین و چروک های عمودی بالای لب فوقانی اطلاق می شود. تشکیل خطوط رژ لب به احتمال زیاد ناشی از عوامل چندگانه و فتوایجینگ (آسیب دیدگی پوست ناشی از قرار گرفتن طولانی مدت در معرض تابش اشعه های مضر آفتاب بخصوص UVA) ، عوامل وراثتی ، چروکیده شدن پوست و استعمال دخانیات است که همه در این امر موثر هستند.

  1. خطوط ماریونت

مراقبتهای بعد از تزریق بوتاکس

خطوط ماریونت چین و چروک هایی عمودی است که از گوشه های دهان منشأ می گیرد و به طرف چانه به سمت پایین منشعب می شوند. خطوط ماریونت معمولاً با استفاده از ترکیبی از سم بوتولینوم و پرکننده های پوستی درمان می شوند.

  1. گودی چانه

تزریق بوتاکس

فرورفتگی های چانه به چانه ظاهری پوست پرتقالی شکل می دهد. همانند درمان خطوط ماریونت ، صاف شدن گودی های چانه اغلب نیازمند تزریق بوتاکس و پرکننده های پوستی به طور همزمان است.

فیلم بوتاکس صورت

در زیر فیلم تزریق بوتاکس را تماشا خواهید کرد:

 

مراقبتهای بعد از تزریق بوتاکس

به طور کلی باید و نباید های پس از تزریق بوتاکس عبارتند از:

  • ناحیه ای از پوست را که تزریق انجام داده اید، لمس نکنید. در 24 ساعت اولیه از مالیدن و ماساژ دادن این ناحیه خودداری کنید تا از گسترش بوتاکس به سایر عضلات جلوگیری شود.
  • از انجام فعالیت شدید بدنی اجتناب کنید.
  • از مصرف بیش از حد الکل خودداری کنید.
  • در 24 ساعت اولیه از انجام لایه برداری، میکرودرم ابریشن و غیره خودداری کنید.
  • از مصرف داروهایی که منجر به رقیق شدن خون می شود (در بالا اشاره شد)، بپرهیزید.
  • در صورت کبودی پس از تزریق، استفاده از کرم موضعی ویتامین K یا آرنیکا موثر است. همچنین در صورت در دسترس بودن، می توانید درمان های V-beam، pulse-color یا KTP laser را نیز انتخاب کنید تا کبوی سریع تر از بین برود. کانسیلر های رنگ سبز یا زرد نیز برای پنهان کردن کبودی مفید است.
  • چنانچه به تزریق مجدد نیاز دارید یا از نتایج راضی نیستید، حتما به پزشک تان مراجعه کنید.
  • در صورت بروز هر گونه عوارض جانبی یا پیامد های ناخواسته پس از تزریق بوتاکس، به پزشک یا فوریت های پزشکی مراجعه کنید.

پیروی از این اقدامات پیش، حین و پس از تزریق بوتاکس، تجربه تزریق را خوشایند تر و قطعا نتیجه آن را مطلوب تر می سازد.

قیمت بوتاکس صورت

بر خلاف جراحی یا درمان های پوستی دیگر مانند درم ابریژن ، هزینه بوتاکس صورت می تواند بسیار متفاوت باشد. این امر به این دلیل است که شما معمولاً در ازای هر واحد تزریق هزینه پرداخت می کنید ، نه تنها خود این روش. برخی از پزشکان ممکن است هزینه را براساس منطقه تحت درمان تعیین کنند.

لازم به ذکر است که این هزینه ها تحت پوشش بیمه های درمانی نیستند.

جهت اطلاع از قیمت بوتاکس کلیک کنید.

سخن پایانی

اکثر افرادی که تزریق بوتاکس دریافت می کنند اغلب از نتایج بسیار راضی هستند و مراجعات بیشتری برای تزریقات بیشتر خواهند داشت. با این حال باید به خاطر داشته باشید که درمان با چنین عوامل اندازه گیری شده ای ، موقتی و با احتمال بازگشت خطوط پس از حدود 120 روز است.

به علاوه ، این روش نیز همانند سایر درمان های پزشکی ، عوارض جانبی و خطرات خاص خود را به همراه دارد (عمدتا کوتاه مدت) که ممکن است شامل تورم ، ضعف عضلانی و درد باشد. به عنوان مثال ، چندی پیش نیکول کیدمن در روزنامه La Republica اذعان داشت: “متأسفانه من بوتاکس را امتحان کردم ، اما حالا اثرش را از دست داده و اکنون می توانم صورتم را دوباره حرکت دهم.”

اگر برای رفع چین و چروک های خود به تزریق بوتاکس علاقه مند شده اید ، لطفاً برای ارزیابی و بحث در مورد گزینه های خود با یک متخصص مشورت کنید.

بهترین مرکز زیبایی با تخفیف بوتاکس در تهران

همانطور که متوجه شدید، انجام تزریق بوتاکس از درجه اهمیت بالایی برخوردار است، چه از حیث تجربه پزشک و چه از نظر مرکز زیبایی و هزینه های مرتبط. بنابراین در انتخاب یک مرکز تزریق بوتاکس و بهترین متخصص زیبایی باید وسواس زیادی به خرج داد. امیدواریم تزریق بوتاکس خود را در هر کلینیکی که انجام می دهید، با موفقیت همراه باشد و هیچ گونه عوارضی را تجربه نکنید. اما چنانچه در یافتن یک کلینیک معتبر دچار تردید هستید، یا به دنبال تخفیف بوتاکس در تهران ، محدوده شمال تهران (شریعتی ، قلهک ، زرگنده ، ظفر ، دروس ، میرداماد ، تجریش ، فرمانیه ، پاسداران) هستید، مرکز زیبایی شمال تهران را به شما معرفی می کنیم.

این مرکز زیبایی با بهره گیری از بهترین پزشکان و متخصصین زیبایی مجرب و هم چنین بهترین و با کیفیت ترین مواد و دستگاه ها، افتخار دارد علیرغم تزریق بوتاکس، کلیه خدمات زیبایی، پوست و مو و لیزر موهای زائد را به شما عزیزان ارائه کند.

شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره و همچنین اخذ نوبت از این مرکز به این صفحه مراجعه کنید.

شاد و زیبا باشید…

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

منابع:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن