مراقبت قبل بعد تزریق ژل

برای ماندگاری و ایمنی ژل، به این 15 نکته طلایی توجه کنید

مراقبت قبل بعد از تزریق ژل

ماندگاری و ایمنی تزریق ژل برای همه ما مهمه. دوست نداریم ژل تزریقی زود آب بره و تند تند هزینه کنیم یا دچار عوارض شویم. به علاوه، دوست نداریم تند تند ژل تزریق کنیم و دایم مشغول رعایت مراقبت های ریز و درشت باشیم.
حالا چکار کنیم که در عین تزریق بهترین ژل موقتی HA، هم دچار عوارض نشیم و هم ماندگاری عالی رو ببینیم.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

بیست نکته طلایی رو زیر رو رعایت کنید تا این طعنه ها رو نشنوید: ” نگاه کن همه رو با ژل یک شکل و مصنوعی کردن!” “واه! همون ژل نمی زد خیلی بهتر و خوشگل تر بود!” و الی آخر….

مراقبت قبل بعد تزریق ژل
بهترین ترفندهای افزایش ماندگاری ژل

نکته اول: افزایش ماندگاری ژل

نکته و سوال اول: چکار کنیم ماندگاری ژل فیلر زیادتر شود؟

تزریق ژل با یک سری نکات ریز و درشت همراهه.

یک نکته و سوال کمتر گفته شده: چگونه ماندگاری ژل رو افزایش دهیم؟

پاسخ: دکتر مرکز شریعتی تهران به زیباجو توصیه می کنند که این کارو برای افزایش ماندگاری ژل انجام دهید:
کمپرس یخ ژله ای تهیه کنید. اگر از تکه های یخ استفاده می کنید،  غیر مستقیم روی محل تزریق بگذارید. یخ رو می توانید داخل پارچه مثلا گاز استریل بهداشتی نرم و تمیز و بر روی محل تزریق قرار دهید. این کار رو دو تا سه بار در شبانه روز به مدت چند دقیقه تکرار کنید. گذاشتن کمپرس یخ روی محل تزریق دو فایده دارد: از شدت ورم و کبودی یا خونریزی جلوگیری می کند؛ ماندگاری ژل در زیر پوست و محل تزریق رو افزایش می دهد.

نکته دوم: عدم تزریق ژل با شکم خالی!

شاید تعجب کنید، اگر انرژی کافی رو از نظر تغذیه ای نداشته باشید، مقداری از اثرات مثبت تزریق ژل کاسته می شود.  حتما قبل از تزریق ژل، یک وعده غذایی سبک هم که شده میل کنید.

نکته سوم: کاهش ورم و کبودی پس از تزریق ژل

مصرف برخی داروها تاثیر مستقیمی بر کاهش یا ازدیاد ورم و کبودی پس از تزریق ژل دارد. توجه کنید که داروهای ضد آکنه و جوش، رقیق کننده های خون و ضد افسردگی تورم و التهاب محل تزریق رو افزایش می دهند. علاوه بر این، محصولات ضد پیری و پمادهای موضعی مانند اسید گلیکولیک پوست شما رو حساس تر می کنند. همچنین، مواد تحریک کننده ای چون کافئین، الکل، نمک و شکر زیاد، ادویه تند و فست فودها خونریزی و کبودی رو تشدید می کنند.

بنابراین، اگر یکی دو روز قبل و بعد از تزریق، این داروها و مشابه اونها رو مصرف کردید، مقصر ادامه ی ورم و کبودی خود شما هستید!

درمان ورم بعد از ژل لب نی نی سایت

لینک فوق در واقع راهنمایی جامع برای عزیزانی ست که در چت روم ها سوال کردند و پاسخ معتبر علمی نگرفته اند.

نکته چهارم: در معرض گرما و حرارت قرار نگیرید

یک سری کامنت ها حاکی تجربه ی زیباجویان از عارضه جابجایی و گلوله شدن فیلر ژل و بدشکلی محل تزریق هست. دلایل دیگه به کنار، این مشکل می تونه ناشی از خوردن گرما و حرارت به محل پس از تزریق فیلر نیز باشد.

اگه بعد از تزریق ژل به خصوص در ساعات اولیه گرما بخورید، احتمال دفرمه شدن محل تزریق زیاده. ژل با حرارت زودتر از موعد جذب بدن می شود. همچنین، ژل با گرمای زیاد از نقاط اصلی خود به سمت نقاط مجاور حرکت می کند. در نتیجه، عوارض گلوله شدن، بدشکلی لب، گونه، زیر چشم و غیره پیش می آید. بنابراین، حتما علاوه بر کمپرس یخ ملایم، از هوای گرم یا سونا، بخار داغ حمام، برنزه و این موارد دوری کنید.

درمان گلوله شدن ژل صورت

 

ورم کبودی گلوله ژل صورت
درمان ورم کبودی گلوله ژل صورت نی نی سایت

نکته پنجم: فشار، ورزش و فعالیت سنگین ممنوع!

اگر پس از تزریق ژل، به محل فشار وارد کنید، ژل جابجا شده و در نقاط درست خود جذب نمی شود. به علاوه، بهتر است از ورزش و فعالیت سنگین در سه روز اول اجتناب کنید. با پوست به ملایمت رفتار کنید تا ماندگاری ژل در آن افزایش یابد.

نکته ششم: دراز کشیدن و خوابیدن ممنوع!

این مراقبت در عین سادگی اهمیت زیادی دارد. اگه بلافاصله و یا در ساعت اولیه بعد از تزریق ژل بخوابید، امکان دفرمه شدن وجود دارد. خوابیدن به یک طرف صورت نیز سبب فشار و جابجایی ژل می شود. دقت کنید که عارضه ای مانند بی حسی و یا بدشکلی یکی از اجزای صورت نتیجه ی همین سهل انگاری هاست.

نکته هفتم: دستکاری، خارش، کندن و آرایش ممنوع!

مراقبت های ساده ای چون عدم دستکاری و آرایش محل تزریق رو نادیده نگیرید. خیلی از عفونت ها از طریق همین کندن و خاراندن و آرایش کردن ها در زیر پوست پدید می آیند. به بهداشتی بودن یا نبودن محصولات آرایشی خود کاری نداشته باشید. اصل مراقبت بر عدم مصرف مواد آرایشی در ساعات اولیه تزریق می باشد. احتیاط شرط عقل است.

نکته هشتم: نه گفتن به عمل های زیبایی تداخلی

یک سری عمل های زیبایی دشمن تزریق ژل هستند. این کارهای زیر نتایج تزریق فیلر رو برای شما معکوس می کنند یا حداقل بی دردسر نیستند:

موم، موچین، لیزر، برنزه، میکرونیدلینگ، تزریق بوتاکس به فاصله ی کمتر از دو هفته (بعد از دو هفته از بوتاکس، تزریق ژل اشکالی ندارد و خیلی هم خوب است)، ماساژ فیشیال صورت، میکرودرم ابریژن، جراحی و لیزر موهای زائد محل تزریق

نکته نهم: تزریق ژل ارزان قیمت ممنوع!

آیا می دانید هر چه برند ژل مرغوب تر باشد، ماندگاری ژل بیشتر است؟! برعکس، ژل های ارزان قیمت به علت کیفیت پایینعلاوه بر عوارض ماندگاری چندانی ندارند.

هنوز هم خیلی ها برای پرداخت هزینه کمتر، در آرایشگاه ژل تزریق می کنند. خیلی ها تزریق ژل رو به دستیار پزشک یا یک فرد غیر پزشک می سپارند. بعضی ها هم در انتخاب دکتر دقت نمی کنند و تصور می کنند: “هر چه پیش آید، خوش آید”!!! افرادی نیز به اسم برند تزریقی هیچگونه توجهی ندارند؛ حالا یا از بی دقتی و یا اینکه از دکتر مطمئن بوده و سوال نکردند.
شما اگر نگاهی به مطلب انواع بهترین ژل پرکننده صورت و یا بهترین ژل های تزریقی صورت بیندازید، متوجه عمق مسئله می شوید.

عوارض ژل ارزان قیمت

تزریق ژل های ارزان قیمت در آرایشگاه ها و حتی مراکز قانونی رایج شده. توجه داشته باشید که تزریق ژل ارزان قیمت عوارض و نکات منفی زیر رو دارد:

  • کیفیت پایین و در نتیجه ماندگاری پایین
  • عوارض عفونت، دفرمه کردن و بدشکلی محل تزریق
  • احتمال مرگ بافت سلولی در محل تزریق و اطراف آن
  • مشکلات حرکتی یا بی حسی اندام های مرتبط با نقاط تزریق مانند لب ها، فک، دهان، خط لبخند و غیره.
  • و غیره.

نکته: برخی سودجویان برندهای تقلبی رو به جای اصل با قیمت پایین تر تزریق می کنند. حتی ممکن است برند تقلبی رو با همان قیمت اصل به شما قالب کنند. فراموش نکنید که بهترین روش تشخیص برند اصل از تقلبی مراجعه به مراکز معتبر دارای درجه اعتبار و خوشنامی بالا و دارای دکتر باتجربه و کاربلد می باشد.

نکته دهم: شخصی سازی برند ژل

اینطور نیست که تمامی محصولات یک برند و یا تمامی برندهای معروف ژل برای همه یکسان جواب دهند. گاهی یک محصول خاص برای افراد حساس به پروتئین مناسب نیست! یا اینکه، محصولی از یک برند خاص فقط برای رفع چین و چروک ها جواب می دهد نه حجم دهی صورت. بنابراین، مهمه که چه برندی رو تزریق می کنید.
ممکنه شما دو تا دوست همزمان به یک مرکز مراجعه کنید. دکتر برای دوست شما برند پرفکتا زیر چشم تزریق کنند اما برای شما برند دیگه ای رو ترجیح دهند. این تفاوت برند به نوع مشکل، درجه پیری پوست در محل تزریق، بودجه شخصی، ژنتیک پوست شما و این قبیل مسائل بستگی دارد. بهترین کار اینه که انتخاب برند رو به پزشک باتجربه بسپارید.

ماندگاری ژل ارزان قیمت
تفاوت ماندگاری ژل اصل باکیفیت و ژل ارزان قیمت

نکته یازدهم: غذا خوردن بعد از تزریق ژل

سعی کنید تا زمانی که بی حسی تزریق لب، خط لبخند، فک و چانه باقی ست، چیزی نخورید. حرکات اضافی موجب جابجایی ژل و دفرمه شدن ناحیه تزریق می شود.

نکته دوازدهم: شستن و حمام کردن

بهتر است در ساعات اولیه بعد از تزریق ژل، دستمال مرطوب با حرکت ملایم استفاده کنید. برای شستن صورت در روزهای بعدی، آب رو آرام بپاشید. برای حمام کردن، بهتر است آب در روز اول به صورت نخورد.

نکته سیزدهم: دکتر باتجربه و تزریق حرفه ای یادتون نرود

درصد بالایی از عوارض تزریق ژل به تزریق های غیر حرفه ای و ناشیانه ارتباط دارد. پزشکان باتجربه همه مسائل رو در نظر می گیرند. قبل از تزریق، سوالاتی از شما می پرسند. ممکنه جزو کاندیدهای حساس به پروتئین، لیدوکائین یا حساس به ماده ژل باشید.
اگر اولین باره که ژل تزریق می کنید، خیلی مهمه که دکتر بدونه به این ماده حساسیتی نشان می دهید یا خیر. ممکنه مثلا در جلسه اول برای زیر هر چشم فقط دو دهم فیلر و بعد از چند هفته، یک دهم مابقی رو تزریق کنند. این کار برای پیشگیری از عوارض و بررسی واکنش بدن شما می باشد. انتخاب مقدار سی سی ژل تزریقی و نقاط و عمق تزریق دقت و دانش می خواهد؛ به همین دلیل، تاکید می کنیم که تزریق ژل رو نزد یک دکتر کاربلد انجام دهید.

نکته چهاردهم: مشاوره رایگان قبل از تزریق ژل یادتون باشه

در جلسه مشاوره رایگان نکات مراقبت قبل بعد تزریق ژل به شما گوشزد می شود. درباره ی سابقه بیماری و مصرف دارو از شما می پرسند. ممکنه تعداد معدودی از افراد کاندید مناسب تزریق ژل نباشند. از جمله، در شرایط بارداری و شیردهی یا بیماری های خودایمنی، یا عفونت پوستی فعال در محل تزریق. به هر حال، جلسه مشاوره فواید زیادی داره؛ شما درباره برند ژل و احتمالا با توجه به بودجه شخصی خود تصمیم می گیرید؛ انواع مراقبت قبل بعد تزریق ژل رو می دانید، درباره ی مقدار سی سی ژل تزریقی به شما اطلاع می دهند؛ درباره ی ماندگاری ژل بیشتر می دانید و الی آخر.

نکته پانزدهم: سوالات پرتکرار تزریق ژل لب، گونه، خط لبخند، زیر چشم

حتما مطلب سوالات متداول تزریق ژل رو یک نگاهی بیندازید. بر اساس فهرست مطالب، پاسخ سوال دلخواه رو پیدا کنید. خیلی وقتها همین جوابها به شما کمک می کنند تا همیشه درست تصمیم بگیرید. مطمئن باشید این راهنما برای کاهش هزینه ها و ایمنی و ماندگاری تزریق ژل بسیار کمک کننده است. استفاده کنید و لذت ببرید:

سوالات متداول فیلر ژل: پرسش و پاسخ

 

شاد، زیبا و سلامت بمانید.

منبع: مرکز لیزر و زیبایی شریعتی تهران

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن