مراقبت بعد از تزریق ژل صورت

جدیدترین راهنمای مراقبت بعد از تزریق ژل صورت 2021

تفاوتی ندارد شما در حال تحقیق هستید تا ببینید آیا مواد پرکننده ، فیلر ، یا ژل برای شما مناسب است یا به تازگی تحت درمان قرار گرفته اید و می خواهید بدانید که چگونه نتایج را حفظ کنید ، در هر صورت ما برای کمک به شما حاضر هستیم! ما این راهنمای مراقبت بعد از تزریق ژل را گردآوری کرده ایم تا بتوانید همه گزینه های مختلف (اعم از مناطق تحت درمان ، انواع پرکننده ها ، پرکننده ها در مقابل تعدیل کننده های عصبی و غیره) را در اینجا مرور کنید یا تعدادی فیلم آموزشی و آموزنده را نیز در اینجا تماشا کنید. مراقبت بعد از تزريق ژل صورت

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

در زیر دستورالعمل های مربوط به مراقبت قبل و بعد از تزریق فیلر را برای اطمینان از بهترین نتایج ممکن خواهید یافت! ما همچنین یک راهنمای کامل پیش از تزریق برای برخی از محبوب ترین نقاط مانند لب ، گونه و زیر چشم تهیه کرده ایم که می توانید قبل از هر جلسه تزریق ژل آن را مطالعه و بررسی کنید.

 

نگاهی اجمالی به مباحث این مطلب

  • قبل از تزریق چه کاری باید انجام دهید و از چه مواردی باید خودداری کنید
  • اقدامات روز تزریق
  • در اولین ساعت تزریق
  • طی 6 تا 10 ساعت پس از تزریق
  • توصیه های مهم درباره مراقبت بعد از تزریق ژل لب
  • مواردی که باید فورا پس از بروز به پزشک اطلاع دهید
  • پرکننده های پوستی چه مدت دوام می آورند؟

دو مورد از محبوب ترین پرکننده های صورت از اسید هیالورونیک (HA) و هیدروکسیلاپاتیت کلسیم ساخته شده اند. اسید هیالورونیک یک مولکول طبیعی است که در پوست یافت می شود ، و از بین رفتن این مولکول به واسطه فرایند افزایش سن به کاهش مقداری از حجم بافت های بدن کمک می کند. فرمول های مختلفی بر پایه فیلر های اسید هیالورونیک توسط چندین شرکت مختلف ساخته شده اند ، از جمله: ژوییدرم و رستیلن. هر یک از این محصولات حاوی ژل اسید هیالورونیک با تغییراتی جزئی در اندازه و چسبندگی ذرات شان هستند که برای نواحی مختلف درمانی تهیه شده اند. ژل های رقیق تر با ذرات کوچک تر برای درمان خطوط ریز در مناطق نازک پوست مناسب تر است ، در حالی که از ژل های غلیظ تر با ذرات بزرگ تر برای پر کردن چین های عمیق تر یا ترمیم حجم کلی در مناطقی با پوست ضخیم تر استفاده می شود. اسید هیالورونیک با بازیابی مستقیم حجم در محل تزریق و جذب آب به منطقه برای حجم دهی و رطوبت رسانی بیشتر عمل می کند. با گذشت زمان ، اسید هیالورونیک به تدریج از طریق یک فرایند طبیعی توسط بدن تجزیه می شود ، اما تزریق توسط یک آنزیم تزریقی ، قابل برگشت است که اجازه می دهد در صورت لزوم اسید هیالورونیک را با سرعت بیشتری تجزیه کند. مراقبت هاي بعد از تزريق ژل صورت

هیدروکسیلاپاتیت کلسیم (Radiesse®) از میکروسفرهای مبتنی بر کلسیم که در یک ژل حامل ، معلق هستند ساخته شده است. این فیلر با روشی کمی متفاوت تر از فیلر های اسید هیالورونیک عمل می کند. در زمان تزریق ، بهبود حجم دیده شده مستقیماً با محصول تزریق شده مرتبط است. با گذشت زمان ، پرکننده به تحریک تولید طبیعی کلاژن بدن کمک می کند و با پراکنده شدن پرکننده ، تنها کلاژن طبیعی باقی می ماند. این پرکننده نسبت به بیشتر پرکننده های اسید هیالورونیک مستحکم تر است و در مکانی عمیق تر زیر پوست تزریق می شود تا در به حداقل رساندن چین های عمیق مانند چین های خرگوشی بینی یا حجم دهی و لیفت ساختارهای بزرگ تر صورت مانند خط گونه و فک کمک کند. هیچ عامل خنثی کننده ای برای پرکننده های این کلاس وجود ندارد ، اما این محصول به مرور زمان اثر خود را از دست می دهد. مراقبت بعد از تزریق ژل به صورت

 

قبل از تزریق ژل چه کاری باید انجام دهید و از چه مواردی باید خودداری کنید

مراقبتهای بعد از تزریق ژل به صورت

به منظور کاهش میزان کبودی و یا تورم در محل های تزریق ، لطفاً دستورالعمل های زیر را دنبال کنید.

  • از مصرف داروهای رقیق کننده خون بدون نسخه مانند آسپرین ، موترین ، ایبوپروفن و آلیو به مدت 1 هفته قبل از تزریق فیلر خودداری کنید. اگر به دلایل پزشکی از آسپرین استفاده می کنید با پزشک خود مشورت کنید!
  • به مدت 1 هفته از مصرف مکمل هایی از جمله مخمر سنت جان ، جینکو بیلوبا ، روغن گل پامچال ، سیر ، جینسینگ و ویتامین E خودداری کنید.
  • از مصرف محصولات موضعی مانند ترتینوئین (Retin-A) ، رتینول ها ، رتینوئیدها ، اسید گلیکولیک یا هرگونه محصول ضد پیری به مدت 3 روز خودداری کنید.
  • از اپیلاسیون ، سفید کننده ، استفاده از کرم های موبر یا موهای زائد در ناحیه ای که باید تحت درمان قرار بگیرید به مدت 3 روز خودداری کنید.
  • •          24 ساعت قبل از تزریق ژل از مصرف نوشیدنی های الکلی پرهیز کنید.
  • اگر قبلاً به تبخال صورت دچار شده اید ، این خطر وجود دارد که سوزن به تحریک و شیوع شدید تبخال کمک کند. اگر مستعد تبخال هستید ، لطفاً پیش از تزریق به پزشک اطلاع دهید.
  • اگر باردار یا شیرده هستید ، به هر ماده ای حساسیت دارید یا از اختلالات عصبی رنج می برید ، از مواد پرکننده پوستی استفاده نکنید. لطفاً قبل از درمان در صورت داشتن هر گونه سال در این باره ، ما را مطلع کنید. مراقبتهای بعد از تزریق ژل به صورت

 

اقدامات روز تزریق

  • با “چهره ای تمیز” – شسته شده و بدون آرایش به مطب بروید. مراقبتهای پس از تزریق ژل به صورت
  • به منظور به حداکثر رساندن راحتی شما در حین تزریق ژل ، ممکن است از بی حس کننده موضعی استفاده شود. در برخی موارد ، داروی بی حس کننده موضعی یا در ناحیه (های) تحت درمان تزریق می شود.

در اولین ساعت پس از تزریق ژل

  • بلافاصله پس از درمان ، ممکن است قرمزی ، کبودی ، تورم ، حساسیت به لمس و یا خارش در نزدیکی محل تزریق وجود داشته باشد. از خارش ، ماساژ یا انگولک کردن محل تزریق خودداری کنید. این پیامدها طبیعی است و به طور کلی طی چند ساعت تا چند روز از بین می روند. اگر این علائم بیش از 3 روز طول کشید ، لطفا با مرکز تزریق فیلر تماس بگیرید. مراقبت بعد از تزریق فیلر صورت
  • به عنوان بخشی از مراقبت های بعدی ، یخ ، کرم و قرص آرنیکا و قرص بروملین می توانید استفاده کنید – همه اینها می توانند کبودی احتمالی را کاهش دهند یا برطرف کنند.
  • می توانید برای کاهش درد در صورت لزوم از استامینوفن (تایلنول) استفاده کنید.

طی 6 تا 10 ساعت پس از تزریق ژل

  • از نوشیدن الکل یا مشارکت در ورزش های سنگین خودداری کنید ، زیرا ممکن است کبودی بیشتری ایجاد کند.
  • تا زمانی که تورم و قرمزی برطرف نشده است ، از گرمای شدید در ناحیه (های) تحت درمان خودداری کنید. این شامل آفتاب گرفتن ، برنزه کردن ، سونا ، جکوزی ، یا استفاده از موم گرم است. همچنین از سرمای شدید مانند رفتن به اسکی یا سایر ورزش های زمستانی خودداری کنید.
  • برای کمک به کاهش کبودی ، استفاده موضعی از Arnica را توصیه می کنیم – یک پماد طبیعی که معمولاً برای کاهش کبودی استفاده می شود. این را می توانید در داروخانه های محلی پیدا کنید.
  • حرکت دادن ناحیه (های) تحت درمان را به حداقل برسانید. با این حال ، اگر برجستگی قابل مشاهده ای وجود دارد ، می توانید ناحیه را ماساژ دهید. بسته به مناطق تحت درمان و محصول مورد استفاده ، ممکن است “استحکام” داشته باشید. این مناطق با گذشت زمان نرم و ساکن می شوند (معمولاً 1-2 هفته).
  • می توان از کرم ضد آفتاب و آرایش استفاده کرد ، و می توان با پاک کننده ملایم محل را به آرامی شست. توصیه می شود برای جلوگیری از تحریک هرچه بیشتر پوست ، از یک پاک کننده مخصوص پوست های حساس استفاده کنید.

توصیه های بیشتر درباره مراقبتهای بعد از تزریق ژل صورت

  • محصولات حاوی ویتامین C می توانند باعث تقویت پوست و بهبود سستی و بافت شوند. علاوه بر این ، استفاده از ترتینوئین (یا Retin-A) به بازسازی سلول های اپیدرم (یا لایه فوقانی) پوست کمک می کند. با گذشت زمان ، ترتینوئین می تواند پوست را تقویت کند ، باعث بهبود سفتی و انعطاف پذیری شود. برای خرید ترتینوئین (Retin-A) به داروخانه ها مراجعه کنید. پیش از آن از پزشک خود در مورد بهترین غلظت برای پوست خود سوال کنید.
  • •          98٪ از آسیب های پوستی (پیری ، چین و چروک ، لکه های تیره و رنگدانه های بیش از حد) در اثر آسیب خورشید ایجاد می شود. استفاده از ضد آفتاب برای حفظ ظاهر و سلامت پوست بسیار مهم است. مصرف کرم های ضد آفتاب باید بعد از هر 4 ساعت در معرض آفتاب قرار داشتن ، تمدید شوند. عموما استفاده از یک ضد آفتاب با SPF 45 یا بالاتر توصیه می شود.
  • اگر استفاده مجدد از کرم ضد آفتاب در طول روز برای شما مشکل است ، در نظر داشته باشید که یک پودر دارای خاصیت ضد آفتاب را به برنامه روزانه خود اضافه کنید ، که می توانید به صورت دوره ای آن را به صورت بزنید.

 

مواردی که باید فورا پس از بروز به پزشک اطلاع دهید

مراقبتهای پس از تزریق ژل به صورت
  • تب و / یا لرز
  • اگر ناحیه تزریق قرمز ، داغ و برافروخته به نظر برسد
  • درد شدید یا افزایش درد
  • لکه های تغییر رنگ داده شده در مناطقی که تزریق انجام نشده و یا محل های تزریق

 

پرکننده های پوستی چه مدت دوام می آورند؟

البته پاسخ کوتاه این است که بستگی دارد – چه مناطقی تحت درمان قرار گرفته اند و از کدام محصول خاص استفاده شده است. پرکننده های زیبایی ماندگاری دارند ، اما دائمی نیستند.

مواد پرکننده کوتاه مدت ساخته شده از اسید هیالورونیک ، مانند Juvederm و Restylane ، بسته به مناطق تحت درمان و متابولیسم بدن شما در حدود 6 تا 18 ماه ماندگاری خواهند داشت.

مواد پرکننده با ماندگاری طولانی ، مانند Sculptra یا Bellafill ، در واقع کلاژن سازی بدن را تحریک می کنند تا به عنوان ماده پر کننده رشد کند. گزارش شده است که نتایج این روش های درمانی 3 تا 5 سال طول می کشد.

اکثر بیماران 6 تا 12 ماه پس از درمان اولیه چین و چروک ، درمان پیگیرانه را انتخاب می کنند. برای تزریق ژل لب یا تمدید آن ، ما یک جلسه پیگیرانه را بعد از حدود 6 تا 9 ماه توصیه می کنیم.

لازم به ذکر است که نتایج ممکن است از بیماری به بیماری دیگر متفاوت باشد. مراقبت های بعد از تزریق فیلر صورت

 

بهترین مرکز تزریق فیلر در تهران

حال که با عوارض فیلر آشنا شدیم ، متوجه می شویم که تزریق فیلر امری بسیار حساس است که نیاز به دقت و تجربه بالایی دارد. از اینرو توصیه می شود برای تزریق فیلر تنها به یک مرکز خوب و معتبر و نزد یک متخصص با تجربه مراجعه کنید.

بسیار خرسندیم اعلام کنیم که مرکز زیبایی ما با بهره گیری از بهترین پزشکان و متخصصین زیبایی و هم چنین بهترین و با کیفیت ترین مواد، افتخار دارد خدمات تزریق فیلر را در محدوده شمال شهر تهران (شریعتی ، قلهک ، دروس ، ظفر ، زرگنده ، کدویی ، میرداماد ، تجریش ، فرمانیه ، قیطریه ، پاسداران) به شما عزیزان ارائه دهد. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و همچنین اخذ نوبت از این مرکز به این صفحه مراجعه کنید.

شاد و زیبا باشید…

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

منبع

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن