عوارض تزریق ژل به صورت

عوارض تزریق ژل: ترفندهای ساده برای پیشگیری و درمان

عوارض تزریق ژل

عوارض تزریق ژل؛ پوست با افزایش سن و عوامل محیطی و غیر محیطی تحلیل رفته و دچار گودی، پژمردگی و چین و چروک می شود. تزریق ژل و فیلر طبیعی و مصنوعی به حل این مشکلات کمک فراوانی می کند. فیلرهای پوستی به نام های دیگری نیز شهرت دارند: ایمپلنت های تزریقی، پرکننده های چین و چروک یا پرکننده های بافت نرم.
از فیلر عمدتا برای رفع خطوط لبخند، لیفت گونه ها، زیر چشم، برجسته سازی لب ها و ترمیم اسکار های آکنه استفاده می شود. این یک روش ظاهرا ساده به نظر می رسد اما می تواند منجر به بروز عوارض جانبی شود. از اینرو ما در این مطلب، شایع ترین عوارض تزریق ژل و چند ترفند ساده برای پیشگیری از این عوارض رو شرح داده ایم.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

عوارض تزریق ژل علل و درمان
پیشگیری و درمان عوارض تزریق ژل صورت

ژل و فیلر اسید هیالورونیک

انواع مختلفی محصولات پرکننده تزریقی دارای تأییدیه FDA (سازمان غذا و داروی آمریکا) در بازار وجود دارد. به طور کلی، فیلر ها بر اساس مواد تشکیل دهنده موجود در آن ها طبقه بندی می شوند.

پرکننده های پوستی هیالورونیک اسید یا HA یکی از محبوب ترین انواع روسیجرهای زیبایی غیر جراحی محسوب می شوند. این فیلر به طور طبیعی توسط استخوان های بدن ساخته می شود. در واقع، فیلر اسید هیالورونیک نقش جوانساز، حجم دهنده و شاداب کننده ی پوست رو بر عهده دارد.
طبق آمارها، میلیون ها زن و مرد از این نوع فیلر استفاده کرده اند. در واقع، علت تزریق مکرر این فیلر ایمنی فوق العاده و سازگاری آن با بدن می باشد. با این حال، به مانند درمان های پزشکی دیگر، هیچ روش زیبایی درمانی خالی از عوارض نبوده و نیست.

در ادامه این مطلب، شما می توانید در مورد عوارض تزریق ژل به ویژه پرکننده های هیالورونیک اسید و همچنین نحوه مواجهه و درمان آنها و چگونگی کاهش خطر بروز آنها اطلاعات مفیدی کسب کنید.

صفر تا صد پاسخ به سوالات رایج تزریق ژل

عوارض تزریق ژل خفیف | عوارض ژل هیالورونیک اسید

عوارض خفیف مرتبط با تزریق ژل و به ویژه پرکننده های هیالورونیک اسید بسیار شایع هستند. اما معمولاً موقت بوده و بدون هیچ گونه مداخله ای فروکش می کنند. شایع ترین عوارض جانبی در این گروه عبارتند از:

  • قرمزی
  • تشکیل برجستگی ها
  • خارش
  • کبودی خفیف
برند ژل بدون عوارض بریا تزریق به صورت
برند ژل بدون عوارض برای تزریق به صورت رووفیل ژوویدرم

چه موقع برای درمان عوارض تزریق ژل اقدام کنیم؟

عوارض تزریق ژل مانند کبودی، ورم و توده های ریز قبل از دو هفته خود به خود برطرف می شوند. اگر نشانه های عفونت مانند تغییر رنگ پوست به کبود بنفش و توده های سفت و دردناک ظاهر شد، باید فورا برای درمان به پزشک مراجعه کرد. عوارض جدی معمولا بیشتر از دو هفته ادامه دارند و آزادر دهنده می باشند.

عوارض تزریق ژل به چانه

تقریباً از هر 5 نفر یک نفر ممکن است پس از تزریق پرکننده های پوستی، کبودی را تجربه کند. این عوارض معمولاً به اندازه ای ملایم است که با آرایش به راحتی پوشانده می شود.

پیشگیری از عوارض تزریق ژل چگونه است؟

مهمترین اصل در تزریق ژل صورت انتخاب بهترین مرکز و بهترین دکتر تزریق ژل می باشد. طبق گزارشات میدانی از مراکز معتبر در سطح شهر تهران، اغلب عوارض تزریق فیلر در اثر تزریق غیر حرفه ای و برند نامرغوب ایجاد می شوند. توجه کنید که

اگر از همان ابتدای کار، بهترین دکتر و مرکز تزریق ژل رو انتخاب کنید، با مشکل تزریق غیر حرفه ای یا برند بی کیفیت مواجهه نخواهید شد. در نتیجه، عوارض جدی از شما دور خواهند شد. همچنین، یک مرکز خوب مراقب سلامت شما بوده و رعایت مراقبت های قبل و بعد از تزریق ژل رو گوشزد خواهد کرد.

مراقبت های قبل و بعد از تزریق ژل

لیستی از مهمترین مراقبت ها و اقدامات برای پیشگیری از عوارض تزریق فیلر:

  • ممنوعیت مصرف الکل و دخانیات از 24 ساعت قبل از تزریق
  • عدم مصرف داروهای تداخل کننده مانند ضد آکنه و جوش، رقیق کننده خون آسپرین، و غیره.
  • عدم مصرف ویتامین E، روغن ماهی، جنسینگ، سیر، و موارد دیگر (با پزشک مشورت کنید)
  • عدم انجام اپیلاسیون، موم، برنزه، لیزر موهای زائد، و این قبیل از یک هفته تا دو روز قبل (درباره فاصله زمانی از بهترین مرکز تزریق ژل لب در تهران سوال کنید)
  •  عدم آرایش، مواد تحریک کننده عطری و بهداشتی قبل و بعد از تزریق ژل
  • عدم فشار و تحریک ناحیه تزریق پس از تزریق
  • عدم ورزش سنگین و فعالیت بیش از حد تا چند روز بعد
  • دوری از حرارت و موقعیت های حرارت مانند سونا و بخار حمام داغ یا آشپزی در هوای گرم (جهت جلوگیری از جابجایی و گلوله شدن ژل)
درمان عوارض تزریق ژل صورت
درمان عوارض تزریق ژل صورت

درمان عوارض تزریق ژل چگونه است؟

شایع ترین عوارض تزریق ژل ورم، کبودی، گلوله شدن ژل و در مواردی عفونت است. بستگی به نوع عارضه و شدت آن،پزشک راه درمان مناسب رو در نظر می گیرند. بهتر است بستگی عنوان سوال خود، لینک مطالب و مقالات ذیل رو دنبال کنید:

درمان ورم لب و صورت پس از تزریق ژل 

درمان کبودی پس از تزریق ژل

درمان گلوله شدن و جابجایی ژل

درمان ورم زیر چشم پس از تزریق ژل

عوارض تزریق ژل لب

کبودی بسیار شدید امری بسیار نادر است و نمی توان به راحتی آن را پوشاند. شما می توانید با کاهش یا قطع مصرف داروهای عارضه آفرین گام هایی برای كاهش كبودی بردارید. برای مثال، رقیق کننده های خون کومادین و وارفارین و داروهای ضد التهابی بدون نسخه مانند ایبوپروفن، ناپروکسن و آسپرین.

آلرژی از عوارض تزریق ژل در بلند مدت

عوارض جانبی دیگر معمولا خطری ندارند مگر اینکه در بلند مدت درمان نشده باقی بمانند. شایعترین عارضه در این گروه، نوعی واکنش آلرژیک است که در برخی از فرمول های جدیدتر پرکننده های پوستی بیشتر مشاهده شده. در بعضی موارد، ممکن است عوارض تزریق ژل در دراز مدت، حتی یک سال پس از درمان، باقی بمانند. این نوع واکنش به عنوان حساسیت نوع 4 یا حساسیت مفرط تاخیری شناخته می شود. آلرژی به ماده فیلر هنگامی اتفاق می افتد که بدن آن را به عنوان یک جسم خارجی تشخیص داده و سرکوب کند.

عوارض تزریق ژل زیر چشم

درمان واکنش آلرژیک به تزریق ژل و فیلر

پزشکان این نوع واکنش را با داروهای کورتیکواستروئید درمان می کنند تا ژل باقیمانده خنثی شده و پاسخ بدن را متوقف کند. آنتی بیوتیک ها نیز به دلیل نگرانی درباره احتمال بروز عفونت تجویز می شوند. این عارضه معمولاً هنگام قرار دادن ایمپلنت در بدن، خواه پر کننده تزریقی باشد یا پروتز سینه نیز احتمال وقوع دارد. در اغلب مواقع، این روش برای معکوس کردن حساسیت بیش از حد و از بین بردن علائمِ همراه خوب جواب می دهد.

عارضه انسداد عروقی در تزریق ژل به صورت 

انسداد عروقی شدیدترین اما نادرترین عارضه جانبی است که می تواند در اثر تزریق پرکننده های پوستی رخ دهد. تا به امروز، هیچ آماری در مورد تعداد انسداد عروقی وجود نداشته زیرا مطالعات ثبت شده ای وجود ندارد. این وضعیت تنها در مناطقی از آسیا و در برخی از مناطق ایالات متحده دیده شده. عغونت نیز جزو عوارض شایع و اغلب ناشی از تزریق مارک های تقلبی و یا تزریق ناشیانه بوده است.

عوارض تزریق ژل خط خنده

پوست خود رو به دست یک پزشک باتجربه و آشنا با برند اصل، دوز تزریق، و جدیدترین تکنیک های تزریق ژل بسپارید نه یک آرایشگر یا دستیار یا پزشک کم تجربه!!! برای تزریق بی خطر، دانش حرفه ای و تخصصی، و احاطه به آنچه قرار است پس از تزریق در زیر پوست شما بگذرد، لازم است!

عوارض تزریق ژل گونه

درمان انسداد عروقی در تزریق ژل غیر حرفه ای

انسداد عروقی، انسداد شریان است که وقتی فیلر و ژل به زیر پوست نفوذ کرده و به داخل رگ برود، اتفاق می افتد. این اتفاق می تواند منجر به تشکیل آمبولی شود، ممکن است در طول شریان حرکت کند و نوعی پلاگین در آن ایجاد شود. آمبولی ممکن است در عروق منتهی شده به پوست، چشم یا مغز رخ دهد که عواقب شدیدی دارد. به نظر می رسد انسداد عروقی در تزریقاتی که در قسمت فوقانی پیشانی یا شقیقه انجام می شوند، خطر عمده تری در پی دارد. با این حال، احتمال بروز این خطر در هر ناحیه ای از بدن که پرکننده های پوستی تزریق می شود وجود دارد. بنابراین،

روش هایی برای درمان انسداد عروقی وجود دارد، اما باید به محض اطلاع از عارضه به سرعت اقدام شود. درمان شامل تزریق مقادیر زیادی از آنزیم هیالورونیداز است که قندهای موجود در اسید هیالورونیک را تجزیه می کند؛ این آمپول اندازه مولکول ها را کاهش داده و انسداد را برطرف می کند. داروهای رقیق کننده خون و حتی آسپرین نیز ممکن است برای رفع آمبولی توصیه شود.

نکاتی برای پیشگیری از عوارض تزریق ژل

اقدامات زیادی برای به صفر رساندن عوارض تزریق ژل وجود دارد:

  • حتما قبل از هر چیزی در جلسه مشاوره تزریق فیلر شرکت کنید. البته بهترین مراکز تزریق ژل تهران، همیشه یک بروشور محتوی اطلاعات عمومی، هشدارها، موارد ممنوعه تزریق ژل و مراقبت ها به شما می دهند.
  • برای تزریق ژل فقط به متخصصان پوست و جراحان پلاستیک دارای مجوز که از تجربه بالایی در درمان های تزریقی برخوردار هستند، مراجعه کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که مواد پرکننده استفاده شده در ظروف پلمپی هستند که دارای برچسب مناسب می باشند. به تاریخ تولید و انقضاء برند ژل توجه کنید.
  • اطلاعات داروهایی را که در حال حاضر مصرف می کنید، به پزشک خود اطلاع دهید. برخی از آنها می توانند بر ایمنی و نتیجه تزریق ژل شما تأثیر بگذارند.
  • علائم غیر معمول را فوراً به مرکز و دکتر گزارش دهید تا در صورت لزوم مورد بررسی قرار گرفته و درمان شوید.

عوارض تزریق ژل خط اخم

پرکننده های پوستی از آنجا که سالهاست در صنعت درمان های زیبایی مورد استفاده قرار می گیرند، دارای سابقه طولانی ایمنی و موفقیت هستند. با این حال، مانند هر درمان پزشکی دیگر، عوارض جانبی و خطراتی نیز ممکن است در این بین رخ دهد. انتخاب یک متخصص زیبایی باتجربه برای تزریق ژل صورت خود، می تواند به طور چشمگیری این خطرات و عوارض را کاهش دهد.

بهترین دکتر برای تزریق فیلر در تهران | بهترین مرکز تزریق ژل در تهران

بهترین مرکز تزریق ژل صورت در تهران
بهترین کلینیک تزریق ژل صورت در تهران

تزریق فیلر با کمک یک ارائه دهنده مجرب و باتجربه می تواند نتایجی طبیعی برای شما رقم زند؛ و به شما کمک کند نسبت به ظاهر خود اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید.

چنانچه به دنبال بهترین متخصص پوست برای تزریق ژل هستید، بسیار خرسندیم اعلام کنیم که مرکز زیبایی ما با بهره گیری از بهترین پزشکان و متخصصین زیبایی و هم چنین بهترین و با کیفیت ترین مواد، افتخار دارد علیرغم تزریق فیلر، کلیه خدمات زیبایی، پوست و مو، و لیزر را در محدوده شمال تهران (شریعتی، قلهک، دروس، ظفر، زرگنده، میرداماد، تجریش، فرمانیه، پاسداران) به شما عزیزان ارائه دهد. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و همچنین اخذ نوبت از این مرکز به این صفحه مراجعه کنید.

برای تعیین وقت مشاوره خود ، امروز با ما تماس بگیرید.

شاد و زیبا باشید…

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

منبع: maasclinic

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن